Obs Stedeke
Kuimgaarden 15
7478 AN Diepenheim

Schoolweging

Schoolweging
27.39
Spreiding
5.9

De schoolweging van Stedeke is 27,39 , met een spreiding van 5,90 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

94,9% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit is 1,5% lager dan vergelijkbare scholen (96,4%), maar toont een solide basiskwaliteit.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

49,1% van de leerlingen behaalt het streefniveau, net onder de door de inspectie gestelde norm van 50,1%. De score ligt wel 12% lager dan bij vergelijkbare scholen (61,1%), wat mogelijk samenhangt met de complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 27,39).

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen richten zich vooral op gemengde/theoretische leerwegen: 31,6% vmbo-(g)t/havo en 31,6% havo/vwo/vwo. Opvallend is het relatief hoge percentage praktijkonderwijs (5,3% vs. 1,0% regio). Dit weerspiegelt de combinatie van een plattelandspopulatie en selectieve doorstroom.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsStedekeGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

13,6% van de leerlingen presteert onder advies (licht boven landelijk gemiddelde van 11,8%). 31,8% scoort boven advies – een positief signaal dat aansluit bij de aandacht voor individuele ontwikkelingslijnen in het schoolondersteuningsplan.