
Schoolweging
De schoolweging van WereldWijzer Deventer is 28,89 , met een spreiding van 6,45 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | WereldWijzer Deventer | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 176.6 | 175.23 | 171.77 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De evaluaties van de leeropbrengsten op school-, groeps- en individueel niveau worden gebruikt om het onderwijs planmatig in te richten, met als doel om voor alle leerlingen maximale onderwijsresultaten te realiseren. De schoolresultaten worden afgemeten aan drie normen: de normen die we als school afgesproken hebben, het landelijk gemiddelde en de inspectienorm. Twee keer per jaar worden de opbrengstenevaluaties op groeps-, school- en bestuursniveau besproken. Op basis van deze analyses passen wij ons onderwijsaanbod aan.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Leerlingen doen op school niet alleen vakkennis en vaardigheden op, het is ook de plek waar zij leeftijdsgenoten ontmoeten, kennis maken met de samenleving, met normen, waarden en omgangsvormen. Daar hoort bij dat zij leren, oefenen en soms ook grenzen overschrijden. In ons veilig schoolklimaat zijn er grenzen en afspraken, wordt adequaat opgetreden tegen grensoverschrijdend gedrag en worden leerlingen aangemoedigd om positief gedrag te laten zien vanuit heldere gedragsverwachtingen. LEES MINDER
veiligheid
respect
vertrouwen
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
WereldWijzer is een ‘Kanjer’school. Naast het opdoen van kennis vinden we de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen erg belangrijk. Een kind komt goed tot leren als hij zich veilig voelt en prettig in zijn vel zit. Dit willen we ondersteunen door in de dagelijkse omgang met kinderen gebruik te maken van de “Kanjertraining”. Nieuwe, vast aangenomen leerkrachten op onze school moeten deze training verplicht volgen. De Kanjertraining gaat uit van basisregels: we vertrouwen elkaar we helpen elkaar we werken samen/ niemand speelt de baas we hebben plezier/ niemand lacht uit we doen mee/ niemand doet zielig Hierbij wordt gebruik gemaakt van 4 petten: een witte, een gele, een rode en een zwarte. Iedere combinatie van kleur klep met witte pet is goed: een kanjerpet. Daarmee geef je aan te vertrouwen te zijn. Thema’s voor de kinderen: • Hoe zie ik mijzelf. Jezelf voorstellen. Iets aardigs zeggen over een ander en over jezelf. Gevoelens wat zijn dat? • Hoe voelt een ander zich? Inlevingsvermogen. Laat pesters kletsen. De kunst van vragen stellen en antwoord geven. • Luisteren en samenwerken. Vriendschap. Van kritiek kun je leren/zelfreflectie. Er zijn mensen die van je houden. • Hoe ga ik met pesten om. Hoe zorg ik ervoor dat ikzelf niet meedoe met narigheid. Doe je niet anders voor dan je werkelijk bent. Met dit programma willen we kinderen een goede sociaal-emotionele basis bieden, maar ook pestgedrag zoveel mogelijk uitbannen. We willen dat ze op deze manier verantwoordelijk omgaan met hun zelfstandigheid en daaraan gekoppelde vrijheid. Daarom hanteren we een ‘gedragsprotocol Kanjertraining’ , waarin voor iedereen duidelijk staat beschreven welk gedrag wij in en rond de school verwachten. Daarnaast wordt het signaleringsinstrument “Kanvas” gehanteerd om na te gaan of onze leerlingen zich sociaal-emotioneel goed ontwikkelen en of zij zich veilig voelen op school. Uiteraard wordt bij bijzondere signalen actie ondernomen en dat in contact met de ouders. In onze rapportage wordt aangegeven hoe leerkrachten aankijken tegen het gedrag en het sociaal -emotioneel functioneren van elke individuele leerling. Daarnaast vragen we ook aan leerlingen hoe zij zichzelf zien en hoe ze tegen hun eigen ontwikkeling aan kijken. Meer informatie over de Kanjertraining is te vinden op www.kanjertraining.nl.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas