
Schoolweging
De schoolweging van De Windroos Deventer is 34,24 , met een spreiding van 6,35 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Windroos Deventer | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Leerlingvolgsysteem: Leerlingen worden gedurende de gehele basisschoolperiode goed en systematisch gevolgd met behulp van ons leerlingvolgsysteem. Meerdere keren per jaar controleren we de vorderingen van alle kinderen op het gebied van rekenen, taal, spelling, technisch lezen en begrijpend lezendoor middel van landelijk genormeerde toetsen. Daarnaast volgen we de leerlingen op de voet waar het gaat om de sociale en emotionele ontwikkeling. De leerkracht is verantwoordelijk voor de zorg in de eigen klas. De IB-er (internbegeleider) coördineert deze zorg op schoolniveau en staat zo nodig de groepsleerkrachten bij. Om leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben in een zo vroeg mogelijk stadium te ontdekken is het van belang dat er veel overleg tussen de leerkrachten en ouders is. Daarvoor zijn er oudergesprekken, maar ook intern in de bouwvergaderingen, de groepsbesprekingen en de leerling-besprekingen staat de ondersteuning voor elke leerling centraal. De IB-er wordt bij problemen zo vroeg mogelijk ingeschakeld. De toetsen, die we gebruiken, kunnen toetsen zijn die bijeen methode horen, maar het kunnen ook toetsen zijn, die op veel scholen in het land worden gebruikt. We kunnende resultaten van onze school dan vergelijken met andere scholen en met de doelen die we ons gesteld hebben. Op deze manier kunnen we in de gaten houden of onze gestelde doelen behaald zijn en kijken we samen of er aanpassingen gedaan moeten worden en op welke manier. Voor ieder kind wordt een (digitaal) dossier bijgehouden. Hierin slaan we onder andere gegevens op m.b.t. oudergesprekken, speciale onderzoeken, handelingsplannen, toets resultaten en overige belangrijke zaken die betrekking hebben op het kind.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Kinderen moeten niet alleen op intellectueel gebied leren, maar ook hun sociaal- emotionele ontwikkeling is van grootbelang.
vertrouwen en veiligheid
actief burgerschap
eigenheid bij leerlingen
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
1. Op De Windroos werken we in alle groepen met een speciale lesmethode voor sociaal-emotionele ontwikkeling: “Kanjertraining”. 2. De godsdienstmethode “Trefwoord” biedt veel aanknopingspunten om normen en waarden bespreekbaar te maken in de klas.3. Het signaleringsinstrument “Kanvas” wordt gehanteerd om na te gaan of onze leerlingen zich sociaal-emotioneel goed ontwikkelen en of zij zich veilig voelen op school. Uiteraard wordt bij bijzondere signalen actie ondernomen en dat in contact met de ouders. 4. In onze rapportage wordt aangegeven hoe leerkrachten aankijken tegen het gedrag en het sociaal -emotioneel functioneren van elke individuele leerling. Daarnaast vragen we ook aan leerlingen hoe zij zichzelf zien en hoe ze tegen hun eigen ontwikkeling aan kijken. 5. In de pre-teaching en remedial teaching wordt een sterkaccent gelegd op het sociaal-emotioneel functioneren van de individuele leerling. Immers de ervaring heeft uitgewezen dat een kind dat niet goed in zijn vel steekt ook in zijn verdere ontwikkeling vaak verre van goed functioneert.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas