De Kleine Planeet- locaties Voorstad en Bekkumer

Het team van De Kleine Planeet- locaties Voorstad en Bekkumer in Deventer

Current section: team
Smyrnastraat 1B / Rielerweg 174
7413 Deventer

Zie hier hoe het team van De Kleine Planeet- locaties Voorstad en Bekkumer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Kleine Planeet- locaties Voorstad en Bekkumer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Kleine Planeet- locaties Voorstad en Bekkumer bij jullie?

Ontdek hoe goed De Kleine Planeet- locaties Voorstad en Bekkumer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Kleine Planeet- locaties Voorstad en Bekkumer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 70.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (70.8%)
Man (29.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Kleine Planeet- locaties Voorstad en Bekkumer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.8%)
25-35 jaar (19.2%)
35-45 jaar (34.6%)
45-55 jaar (30.8%)
55-65 jaar (7.7%)
&ge;65 jaar (3.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Kleine Planeet- locaties Voorstad en Bekkumer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (64%)
Direct ondersteunend personeel (28%)
Management (8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Kleine Planeet- locaties Voorstad en Bekkumer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak bij Afwezigheid

Wanneer een leerkracht onverwacht afwezig is vanwege ziekte of verlof, zet Basisschool De Kleine Planeet alles op alles om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Dit beleid beschrijft de stappen die we ondernemen om zo snel mogelijk een passende vervanging te regelen voor alle klassen. Onze eerste stap is het direct inschakelen van onze vaste partner, PON, voor het vinden van een gekwalificeerde invaller. Zo waarborgen we de kwaliteit van de lesuitvoering en de zorg voor uw kind. Indien er via PON geen directe vervanger beschikbaar is, kijken we naar interne oplossingen. Dit kan betekenen dat we een collega uit een andere groep tijdelijk inzetten of dat beschikbare leerkrachten flexibel worden ingeroosterd om de continuïteit te garanderen. We streven ernaar elke groep les te laten krijgen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer interne en externe vervangingsmogelijkheden ontoereikend zijn en een groep niet opgevangen kan worden, informeren we ouders direct via telefoon en de Parro-app. In dergelijke situaties wordt er binnen de school opvang georganiseerd, waarbij leerlingen indien mogelijk in een andere klas worden geplaatst. We doen er alles aan om de impact op uw kind en uw dagelijkse planning te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Schoolplein en andere afspraken

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op De Kleine Planeet: Specialisten voor Uw Kind

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Specialistische Hulp

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Onze school volgt een strikt dyslexieprotocol voor optimale ondersteuning. Kinderen met ernstige dyslexie kunnen in aanmerking komen voor vergoede dyslexiezorg via de gemeente Deventer. Een dyslexieverklaring vereist drie hoofdmetingen, aangevuld met tussentijdse toetsen zoals de DMT-toetsen om de voortgang te monitoren. Deze meetgegevens worden door de stamgroepleider en intern begeleider gebruikt om leesondersteuning te bieden, zoals Bouw lezen, Connect lezen of Ralfi lezen. De intern begeleider neemt veel van de benodigde toetsen af voor de aanvraag van een dyslexieverklaring. De procedure voor vergoede dyslexiezorg start met een aanvraag bij de gemeente Deventer. De gemeente schakelt vervolgens Sine Limite in voor advies, waarbij de school het dossier in Kindkans aanvult. Sine Limite beoordeelt de aanvraag en stuurt het advies naar de gemeente, die de uiteindelijke beschikking afgeeft. Bij goedkeuring wordt een toewijzing gestuurd naar de door ouders gekozen zorgaanbieder, na verkregen toestemming voor het delen van het dossier. Voor enkelvoudige dyslexie kan een aanvraag via Sine Limite worden ingediend vanaf groep 6. Meer informatie hierover is beschikbaar in het document 'Informatie over dyslexie onderzoek bij Sine Limite'.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief Groeien

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
KiVa Opgeleide Stamgroepleiders

Toelichting van de school:

KiVa, wat in het Fins 'fijn' betekent, creëert een positieve en veilige schoolomgeving waar pesten geen kans krijgt. Dit schoolbrede antipestprogramma is speciaal ontwikkeld voor het basisonderwijs en stimuleert kinderen om samen problemen op te lossen. Bij eventuele pestproblemen wordt een aanvullende aanpak ingezet, waarbij kinderen, school en ouders samenwerken aan oplossingen. KiVa richt zich primair op preventie met tien thema's, diverse lessen en trainingen voor alle medewerkers. De monitoring van kinderen van groep 3 tot en met 8 is hierbij essentieel. Voor peuters tot en met groep 4 gebruiken we Startblokken en HOREB. Deze methoden maken het mogelijk om kinderen spelenderwijs goed te observeren en hun ontwikkeling te volgen, wat bijdraagt aan een fijne en ondersteunende leeromgeving.

1

Gedrag en Taakaanpak: Uitdaging voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Voor meerbegaafde kinderen bieden we een verrijkend onderwijsaanbod om hun leermotivatie te verhogen en onderpresteren te voorkomen. De stamgroepleider en intern begeleider signaleren welke kinderen extra ondersteuning nodig hebben. Tijdens deze begeleiding ligt de focus op het verbeteren van leerstrategieën en het bewust maken van eigen kwaliteiten. Kinderen die meer uitdaging nodig hebben, krijgen aangepast lesmateriaal met ruimte voor verdieping en verrijking. Indien dit onvoldoende is, zoeken we samen met ouders en eventueel Sine Limite naar passende oplossingen. Voor kinderen die ondanks interventies toch vastlopen, kan het arrangement 'Verrijkingsgroep' worden ingezet. Criteria hiervoor zijn onder andere onvoldoende profijt van het huidige aanbod na diverse interventies, structurele inzet van compacting en verrijking, een hoge intelligentie (niet ouder dan 2 jaar geleden getest) en mogelijk niet-cognitieve ontwikkelingspunten of bijkomende problematiek. Het kind dient in de bovenbouw (groep 6 of 7) te zitten.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Samenwerken voor Beweging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Kleine Planeet werkt nauw samen met Sportbedrijf Deventer en de lokale kinderfysio- en ergotherapeuten om de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen te stimuleren.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn voorop

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
speelzaal
logopedie
inloopspreekuur GGD

Optimale Ondersteuning voor Elk Kind op De Kleine Planeet

Ons Streven naar Passend Onderwijs in Deventer

Op De Kleine Planeet in Deventer, met onze locaties in Voorstad en Bekkumer, geloven we dat elk kind recht heeft op een onderwijsplek die aansluit bij zijn of haar individuele behoeften. Ons Schoolondersteuningsprofiel beschrijft gedetailleerd welke extra ondersteuning wij bieden, naast de basisondersteuning die elke leerling ontvangt. Hierin verwoorden we ook onze ambities voor de toekomst en hoe we de samenwerking met u als ouders vormgeven. Passend onderwijs is de kern van ons beleid. We streven ernaar om ondersteuning op maat te bieden, zodat alle kinderen, ook zij die extra hulp nodig hebben, de beste kansen krijgen voor hun verdere schoolloopbaan en deelname aan de maatschappij. Voor de meest specifieke behoeften verwijzen we, in samenspraak met u, naar speciaal (basis)onderwijs. Onze interne begeleider coördineert 'zorg op maat'. Twee keer per jaar evalueren we groepsresultaten en individuele voortgang met de stamgroepleiders. Indien nodig stellen we hulpplannen op om specifieke uitdagingen aan te pakken, waarbij we u als ouders/verzorgers nauw betrekken. Dit proces waarborgt dat we proactief inspelen op de onderwijsbehoeften van uw kind. De zorgplicht van scholen betekent dat wij een passende onderwijsplek garanderen voor elk kind, ongeacht de ondersteuningsbehoefte. Ons motto 'gewoon als het kan, speciaal als het moet' benadrukt onze voorkeur voor ondersteuning binnen de reguliere basisschool. Indien dit niet volstaat, zoeken we samen met u naar de meest geschikte oplossing, eventueel binnen het speciaal (basis)onderwijs. Wij werken nauw samen met het samenwerkingsverband Sine Limite en andere deskundigen, zoals gezinscoaches en schoolverpleegkundigen, om de best mogelijke ondersteuning te bieden. In trajectoverleggen bespreken we gezamenlijk wat uw kind nodig heeft om doelen te bereiken, waarbij we altijd kijken naar zowel de sterke punten van uw kind als de bredere context van school en thuis. Voor elke leerling met extra ondersteuning stellen we een persoonlijk ontwikkelplan op. Indien een plaatsing in het speciaal (basis)onderwijs noodzakelijk is, begeleiden wij u bij het aanvragen van de benodigde toelaatbaarheidsverklaring.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek onze Kwaliteitszorg en Schoolplan De Kleine Planeet

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Op basisschool De Kleine Planeet hanteren we een gestructureerde cyclus voor beleidsontwikkeling. Dit betekent dat we plannen maken op basis van een duidelijk profiel, deze implementeren in de praktijk, evalueren en bijsturen waar nodig. We houden hierbij rekening met maatschappelijke ontwikkelingen en werken jaarlijks concrete actieplannen uit. Onze schoolplannen worden periodiek geëvalueerd ten opzichte van onze idealen voor de volgende planperiode. Alle scholen binnen de Zinder onderwijsorganisatie volgen dezelfde cyclus en integreren gedeelde bovenschoolse doelen in hun eigen schoolplannen. Dit zorgt voor een consistente kwaliteitsaanpak. Met een robuust kwaliteitszorgsysteem behoudt de schoolleiding een compleet overzicht van alle schoolactiviteiten. De directeur monitort voortdurend alle schoolaspecten, wat planmatig werken aan verbetering mogelijk maakt. Hierdoor is de schoolleiding optimaal voorbereid op vragen van ouders, het bevoegd gezag of de onderwijsinspectie. Op beide locaties, Voorstad en Bekkumer, maken we gebruik van het programma Schoolmonitor om onze kwaliteitszorg te waarborgen. De directeur heeft zo een helder beeld van alle schoolaspecten, kan tijdig bijsturen en de voortgang delen met het gehele team.

Wat zijn de speerpunten voor onze schoolontwikkeling?

Voor locatie Voorstad richten we ons in 2025-2026 op drie kerngebieden:。 * **Groeikracht:** Het team ontwikkelt een bottom-up onderzoeks- en verbetercultuur. Dit bevordert een continue leer- en ontwikkelomgeving. * **Verbeteren basisvaardigheden:** We streven ernaar dat de resultaten voor taal, rekenen en burgerschap aansluiten bij onze ambitieuze schooldoelen. * **Stamgroepwerk als onderwijshart:** Stamgroepwerk vormt de kern van ons onderwijs, waarbij rekenen, taal en andere vakken bijdragen aan de thema's. We integreren de wereld in het klaslokaal en stimuleren onderzoekend leren, zodat kinderen aan het einde van hun schoolloopbaan een onderzoekscyclus beheersen. Voor kinderen tot 8 jaar ligt de focus op spelenderwijs leren binnen de stamgroepen. Daarnaast zetten we in op het 'Familieschool' concept voor een bredere ontwikkeling: * **Voor kinderen:** Verrijking van de leefwereld door nieuwe activiteiten, zowel binnen als buiten school, wat leidt tot meer zelfvertrouwen, plezier en betere schoolprestaties. * **Voor gezinnen:** Ontlasting door maaltijdvoorzieningen, ondersteuning bij opvoedingsvragen en versterking van de verbinding tussen thuis en school. Meer betrokkenheid en betere communicatie tussen team en ouders.

Wat zijn de ontwikkeldoelen voor locatie Bekkumer?

Locatie Bekkumer focust in 2025-2026 op de volgende prioriteiten: 1. **Versterken Levend Taalonderwijs:** We optimaliseren het aanbod voor technisch en begrijpend lezen, creatief schrijven en spelling. Dit verhoogt het eigenaarschap van leerlingen en verbetert de leerresultaten. 2. **Sterk Rekenen:** Ons rekenonderwijs is gericht op het beheersen van strategieën en het toepassen ervan in betekenisvolle contexten, zowel via traditionele methoden als spelenderwijs binnen stamgroepwerk. 3. **Didactische Vaardigheden Team:** We investeren in de didactische competenties van onze teamleden, met name voor het werken in heterogene groepen. Door middel van coaching en training verhogen we de kwaliteit van ons Jenaplanonderwijs. Daarnaast besteden we aandacht aan huisvesting, ouderbetrokkenheid, kindportfolios, techniekonderwijs via de TEC-campus, taaldruktechnieken, het kindparlement, internationale samenwerking en een verrijkend naschools aanbod.

Hoe monitort de school de voortgang en kwaliteit?

We maken gebruik van het leerlingvolgsysteem IEP om de ontwikkeling van onze leerlingen te volgen. Voor de cyclische ontwikkeling van de school op beide locaties gebruiken we het programma Schoolmonitor. Binnen de Zinder organisatie delen schoolleiders hun ervaringen en reflectiedocumenten, en evalueren ze gezamenlijk de voortgang op bovenschoolse doelen. De directeur rapporteert de schoolplanontwikkeling aan de bestuurder en bespreekt deze ook met de Medezeggenschapsraad (MR). Jaarlijks reflecteren we op onze kwaliteitszorgprocessen conform het inspectiekader. We controleren of alle borgingsdocumenten actueel zijn en of de afspraken over de inhoudelijke aanpak van vakken zoals rekenen, taal, burgerschap en wereldoriëntatie worden nageleefd.

Ontwikkeling en Leren voor Jonge Kinderen bij De Kleine Planeet

Toelichting van de school

Bij Basisschool De Kleine Planeet, met locaties in Voorstad en Bekkumer, bieden we een stimulerende omgeving voor onze jongste leerlingen. Peuters volgen een vast dagritme waarin spelenderwijs ontdekken centraal staat, wat hun ontwikkeling optimaal bevordert. Deze aanpak stimuleert sociale interactie en het aanleren van sociale vaardigheden door gezamenlijk spel. We besteden gericht aandacht aan samenwerking en het ontdekken van persoonlijke talenten. Kinderen leren zelfstandig keuzes maken, materialen gebruiken en opruimen binnen veilige, leeftijdsadequate grenzen. In de onderbouwgroepen (groepen 1-2) integreren we spel en leren dagelijks. Centraal staan de kringgesprekken, spel- en werkactiviteiten in verschillende hoeken en buiten, en gezamenlijke vieringen. Onze focus ligt op de zelfvertrouwen, sociaal-emotionele groei en de natuurlijke nieuwsgierigheid van elk kind. Via de methode Basisontwikkeling werken we met boeiende thema's. Kinderen worden aangemoedigd om eigen ideeën in te brengen, wat de basis vormt voor een onderzoekende houding. Dit zorgt voor betrokkenheid en motivatie, waarbij de wereld letterlijk de klas binnenkomt en we ook de omgeving buiten de school verkennen. Spel is de sleutel tot ontwikkeling. Taal en rekenvaardigheden worden geïntegreerd in interactieve activiteiten. Kinderen communiceren, initiëren en plannen, wat leidt tot het verwerven van woordenschat, cijferherkenning en andere essentiële vaardigheden. De stamgroepleider begeleidt dit proces actief, denkt mee, ondersteunt en introduceert nieuwe kennis. Aanvullend op het kernprogramma nemen de kleuters deel aan gymlessen, werken we aan een positieve groepssfeer met de KiVa-methode, verbeteren we de motorische vaardigheden door diverse bewegingsactiviteiten, bezoeken we culturele voorstellingen en gaan we op ontdekkingstocht in de natuur.

Veelgestelde vragen

Biedt De Kleine Planeet extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, onze school biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en geïntegreerde opvang en onderwijs.

Ja, onze school biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en geïntegreerde opvang en onderwijs.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Integrale kinderopvang en basisonderwijs

Met welke partners werkt De Kleine Planeet samen voor het jonge kind?

De school onderhoudt een waardevolle samenwerking met Dok 13, een initiatief dat zich richt op de ontwikkeling en ontmoeting van kinderen en jongeren.

De school onderhoudt een waardevolle samenwerking met Dok 13, een initiatief dat zich richt op de ontwikkeling en ontmoeting van kinderen en jongeren.

Team | De Kleine Planeet- locaties Voorstad en Bekkumer in Deventer | [2025] Schoolregister