
Schoolweging
De schoolweging van St. Willibrordus Deurne is 31,41 , met een spreiding van 7,02 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Ruim 93% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, duidelijk boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit benadrukt een stevige basiskwaliteit, hoewel er nog ruimte is voor verbetering ten opzichte van vergelijkbare scholen (95,2%).
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
49,9% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal en rekenen, ruim boven de inspectienorm van 43,5%. Hoewel dit lager is dan het vergelijkingsgemiddelde (55,4%), laat het zien dat de school ondanks een complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 31,41) hogere ambities waarmaakt.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het adviesprofiel is sterk gericht op theoretische leerwegen: 33,3% vmbo-(g)t en 8,3% vwo. Dit contrasteert met regionale gemiddelden waar vwo-adviezen vaker voorkomen (18,6%). Praktijkonderwijs valt met 0% lager uit dan gemiddeld (1,01% regio), wat past bij de focus op doorstroom naar regulier voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | St. Willibrordus Deurne | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
22,2% van de leerlingen presteert onder hun basisschooladvies, ongeveer het dubbele van het landelijk gemiddelde (11,8%). Dit kan samenhangen met de complexe leerlingenpopulatie. Opvallend is dat géén leerlingen boven hun advies presteren (landelijk 25,3%), wat vraagtekens zet bij de adviesrichtlijnen. De school scoort wel hoog in ‘op advies’ (77,8% vs. 62,9% landelijk).