
Schoolweging
De schoolweging van Meerwerf basisschool Duynvaerder is 36,14 , met een spreiding van 5,63 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
90,3% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit bevestigt dat de school basisvaardigheden goed beheerst, zelfs met een dalend leerlingenaantal en complexere populatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
38,8% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 32,8%. Dit toont aan dat de school ondanks de complexe populatie (schoolweging 36,14) hogere ambities waarmaakt. Ter vergelijking: vergelijkbare scholen scoren gemiddeld 46,9%.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke focus op beroepsgerichte richtingen: 35% vmbo-k en 15% vmbo-(g)t, samen goed voor 50% van de uitstroom. Dit is aanzienlijk hoger dan bij vergelijkbare scholen (9,17% vmbo-k en 16,45% vmbo-(g)t). Opvallend is het gelijke aandeel havo en vwo (beide 10%), wat lager ligt dan het landelijk gemiddelde voor deze niveaus.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Gemeente Den Helder | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
We hanterende toetsen van Cito LVS. We werken met de Cito niveauwaarden A, B, C, D en E.Twee keer per jaar worden de opbrengsten van de Cito-toetsen geanalyseerd, na de juni en januari toetsen. Elke leerkracht analyseert en evalueert op leerling-niveau en stelt doelen voor de komende periode. Dit doet hij/zij in overleg met de interne begeleider. Tijdens dit gesprek worden de resultaten, streef- of einddoelen, interventies en ambitie besproken. De gestelde doelen zijn conform schooldoelen of worden dit in de toekomst. Twee keer per jaar wordt er een rapportage gemaakt van de analyse van de Cito-toetsen. De opbrengsten van de analyses en klassenconsultaties worden, indien er acties uit voortvloeien, verwerkt in het schoolontwikkelplan. Wij hebben schooldoelen geformuleerd. Wij leggen de lat hoog en hanteren niet de ondergrensvan de inspectie.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 5% van de leerlingen presteert onder advies, tegenover 11,81% landelijk. De 20% die boven advies presteert, overtreft het landelijk gemiddelde (25,27%). Dit suggereert dat het advies voorzichtig wordt geformuleerd, maar leerlingen toch doorstromen naar hogere niveaus.