Dr. J.P. Thijsse
Stakman Bossestraat 39
1781 SW Den Haag

Schoolweging

Schoolweging
35.96
Spreiding
5.72

De schoolweging van Dr. J.P. Thijsse is 35,96 , met een spreiding van 5,72 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Opvallend hoge praktijkgerichtheid: 9,09% praktijkonderwijsadvies (vs. 1,01% regio). Tegelijkertijd krijgt 9,09% een vwo-advies, wat lager is dan landelijk (18,61%). De adviezen zijn breed gespreid van vmbo-b tot vwo, met een focus op middenniveaus (15,15% vmbo-b/k en 12,12% vmbo-k/-(g)t). Dit past bij de complexe leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsDr. J.P. ThijsseGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Relatief hoog percentage onder advies: 20% tegen 11,81% landelijk. Dit kan samenhangen met de hoge schoolweging (35,96). Tegelijk presteert 20% boven advies, wat wijst op effectieve doorstroombegeleiding. Het brede maatwerkonderwijs, zoals omschreven in het schoolplan, lijkt hierin een cruciale rol te spelen.

Sociale ontwikkeling

Wij zijn een vreedzame school. Dit is een programma voor de gehele school gericht op sociale competentie en burgerschap. Kinderen voelen zich gehoord en gezien, krijgen een stem en leren om samen beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. Verantwoordelijkheidsgevoel voor elkaar en de gemeenschap en openstaan voor verschillen tussen de mensen staat hierbij centraal. Door de fijne sfeer binnen de school behalen we optimale resultaten met elkaar. LEES MINDER

Actief burgerschap

Sociale competentie

Fijne sfeer

Hoe bevordert Dr. J.P. Thijsse de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Dr. J.P. Thijsse werkt met het programma 'De Vreedzame School' om een positief sociaal klimaat te creëren en leerlingen te vormen tot betrokken burgers. Het programma bereidt kinderen voor op een complexe maatschappij waar sociale vaardigheden essentieel zijn. De school fungeert als een mini-maatschappij waar kinderen sociale vaardigheden oefenen en leren democratisch beslissingen te nemen. Dit bevordert plezier in school en een prettig werkklimaat. 'De Vreedzame School' behandelt thema's zoals groepsvorming, conflictoplossing, communicatie, gevoelens, verantwoordelijkheid en omgaan met verschillen. Meer informatie is te vinden op www.devreedzameschool.nl.

Hoe registreert Dr. J.P. Thijsse de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Dr. J.P. Thijsse gebruikt 'IEP Hart en Handen' om de sociale ontwikkeling van leerlingen te registreren en in kaart te brengen.

Welke methoden gebruikt Dr. J.P. Thijsse voor sociaal-emotioneel leren?

Dr. J.P. Thijsse gebruikt de methode 'Vreedzame School' voor sociaal-emotioneel leren.