Titus Brandsmaschool in Delft

Het team van Titus Brandsmaschool in Delft

Current section: team
Van Rijslaan 6
2625 Delft

Zie hier hoe het team van Titus Brandsmaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Titus Brandsmaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Titus Brandsmaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Titus Brandsmaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Titus Brandsmaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Titus Brandsmaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (20%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (15%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Titus Brandsmaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (73.7%)
Direct ondersteunend personeel (15.8%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (10.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Titus Brandsmaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallerspool: Zekerheid van Continuïteit op de Titus Brandsmaschool

Op de Titus Brandsmaschool zorgen we voor een soepele voortgang van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We beschikken over een toegewijde pool van ervaren onderwijsprofessionals die fungeren als flexibele invallers. Deze deskundige vervangers zijn geen onbekenden binnen onze school. Ze zijn bekend met ons onderwijsaanbod, de schoolcultuur en, belangrijker nog, onze leerlingen. Hierdoor kunnen zij direct en effectief bijdragen aan een vertrouwde leeromgeving. Ons beleid voor personeelsvervanging garandeert dat uw kind kan rekenen op kwalitatief goed onderwijs, zonder onderbreking. De Titus Brandsmaschool staat voor stabiliteit en betrokkenheid in het leerproces.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De kinderen zijn op leeftijd ingedeeld in de groepen. Op die manier kunnen we het beste vorm geven aan ons klassikale onderwijs. Uiteraard is er wel niveauverschil tussen leerlingen binnen een groep. We geven de belangrijkste vakken dan ook op 3 niveaus. De leerkracht start met de hele groep. De leerlingen die de leerstof snel begrijpen, mogen deze direct verwerken. De andere leerlingen luisteren verder naar de uitleg. Als iedereen aan de zelfstandige verwerking gaat beginnen, geeft de leerkracht extra uitleg aan de kinderen die meer moeite hebben met leerstof. Bij taal en rekenen nemen we een voortoets af, zodat we voor een nieuw hoofdstuk al zicht hebben op wat de kinderen weten over de nieuwe doelen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Specialisten die Extra Ondersteuning Bieden op de Titus Brandsmaschool

5

Taal en Rekenen: Expertise voor Succesvolle Leerontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerontwikkeling
Gespecialiseerde Rekencoach
Remedial Teacher voor Individuele Begeleiding
Expert in Begeleiding van Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalexpert voor Taalvaardigheid

Toelichting van de school:

Op de Titus Brandsmaschool in Delft zetten ervaren leerkrachten zich in als specialisten om uw kind optimaal te ondersteunen. Onze taalspecialist en rekenspecialist ontwikkelen en bewaken het beleid op deze cruciale vakgebieden, in nauwe samenwerking met kwaliteitsgroepen. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid, bieden we gespecialiseerde begeleiding. Een externe, gecertificeerde talentbegeleider stelt wekelijkse plannen op maat op voor deze leerlingen. In de groepen 1 en 2 stimuleren we de taalontwikkeling door gerichte taalgroepjes. Kinderen werken in kleine groepen om hun woordenschat actief te vergroten. Onze intern begeleider analyseert nauwkeurig de resultaten op het gebied van taal en rekenen. Deze analyses vormen de basis voor zowel klassikale verbeterplannen als individuele ondersteuningsstrategieën voor leerlingen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige voor Sociaal Welzijn
Intern Begeleider voor Emotionele Steun
Specialist voor Hoogbegaafdheid en Sociaal Gedrag

Toelichting van de school:

De Titus Brandsmaschool in Delft hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Wij passen de Kanjertraining toe, een effectieve methode die gericht is op het aanleren van positief gedrag en het bevorderen van een veilige schoolomgeving. Naast onze algemene gedragsspecialist, fungeert een toegewijde Kanjercoördinator als aanspreekpunt. Deze coördinator zorgt ervoor dat de principes van de Kanjertraining continu aandacht krijgen binnen het gehele schoolteam, wat bijdraagt aan een consistente en ondersteunende aanpak voor alle leerlingen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positieve Werkhouding
Leerkrachten met Specialisatie in Taakaanpak

Toelichting van de school:

Op de Titus Brandsmaschool in Delft besteden we veel aandacht aan de gedragsontwikkeling, een positieve werkattitude en een gestructureerde taakaanpak. Deze belangrijke aandachtsgebieden worden direct binnen de klaslokalen geïntegreerd door alle leerkrachten. Onze leerkrachten zijn gespecialiseerd en getraind in het effectief aanpakken van deze aspecten, waardoor alle leerlingen profiteren van een duidelijke structuur en ondersteuning bij hun leerproces.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Coördinatie

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor Kinderen

Toelichting van de school:

Voor de motorische ontwikkeling van onze leerlingen bieden wij gespecialiseerde ondersteuning. Eén keer per week is een ervaren fysiotherapeut aanwezig op de Titus Brandsmaschool in Delft. Deze fysiotherapeut richt zich op kinderen die extra hulp nodig hebben bij zowel de fijne als de grove motoriek, om zo hun fysieke vaardigheden te verbeteren en te optimaliseren.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gezondheidszorg
Leerkrachten met Aandacht voor Welzijn

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen, inclusief aandacht voor medisch handelen en persoonlijke verzorging, staat centraal op de Titus Brandsmaschool in Delft. Onze leerkrachten signaleren en ondersteunen waar nodig, in nauwe samenwerking met de intern begeleider. Deze gezamenlijke aanpak zorgt ervoor dat specifieke behoeften op het gebied van gezondheid en persoonlijke verzorging tijdig worden herkend en adequaat worden aangepakt, ten gunste van het algehele welzijn van elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Computerlokaal

Maatwerk voor elke leerling: Ontdek onze extra ondersteuning

Ons toegewijde team staat klaar voor uw kind

Bij Titus Brandsmaschool Delft geloven we dat elk kind uniek is en speciale aandacht verdient. Hoewel het merendeel van onze leerlingen gedijt binnen ons reguliere onderwijsaanbod, bieden we gerichte extra ondersteuning aan leerlingen die dit nodig hebben. Dit omvat gespecialiseerde hulp voor kinderen met dyslexie, uitdaging voor hoog- en meerbegaafde leerlingen, en extra begeleiding voor leerlingen die extra ondersteuning bij het leren nodig hebben. Onze aanpak kenmerkt zich door een zorgvuldige organisatie en een duidelijke planning van leerdoelen. Zo streven we ernaar om een passend onderwijsaanbod te creëren dat aansluit bij de individuele behoeften van iedere leerling. Ons schoolondersteuningsprofiel geeft een actueel beeld van onze capaciteiten en de ondersteuning die wij bieden, wetende dat we als school continu in ontwikkeling zijn en ons zorgaanbod voortdurend aanpassen. Innovatie in ondersteuning: Leren Zichtbaar Maken en taalontwikkeling. Met ons initiatief 'Leren Zichtbaar Maken' (LZM) zetten we alles op alles om elke leerling optimaal te laten presteren en hun persoonlijke ontwikkeling te stimuleren. We richten ons op het inzichtelijk maken van vorderingen en het behalen van individuele leerdoelen. Daarnaast blijven we intensief investeren in woordenschatontwikkeling, essentieel voor taalvaardigheid en het verbeteren van begrijpend lezen, met name bij onze oudere leerlingen. Dit proactieve beleid zorgt ervoor dat uw kind optimaal wordt voorbereid op de toekomst.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Continu Verbeteren van Onderwijs

Welke onderwijsdoelen stellen we jaarlijks vast in het schoolplan?

Jaarlijks stellen we ambitieuze nieuwe doelen op, exclusief gericht op de optimale verzorging van ons onderwijs voor elke leerling. Sinds enkele jaren hanteren we de principes van 'Leren Zichtbaar Maken' (zie www.lerenzichtbaarmaken.nl). Deze werkwijze en onze voortdurende ontwikkeling hierin garanderen een continue reflectie op ons onderwijs, wat leidt tot structurele kwaliteitsverbetering. We implementeren een jaarlijks plan en leggen afspraken vast op een kwaliteitskaart. Elke leerkracht ontvangt jaarlijks een klassenbezoek van de directie en voert ontwikkelingsgesprekken. Persoonlijke ontwikkelingsplannen worden opgesteld en gedeeld met de directie om groei te stimuleren. De begeleiding en zorg voor onze leerlingen zijn gedetailleerd vastgelegd en worden effectief uitgevoerd onder leiding van een Intern Begeleider (IB). Op het gebied van burgerschap organiseren we diverse activiteiten. Tijdens wereldoriëntatielessen behandelen we thema's zoals democratie en culturele diversiteit. Middels de Kanjertraining besteden we veel aandacht aan sociale vaardigheden en positieve interactie. Verder organiseren we jaarlijks een inzamelingsactie voor een goed doel. De leerlingenraad denkt actief mee over de schoolorganisatie en beleid. Een werkgroep zal het burgerschapsonderwijs verder onderzoeken om mogelijke aanpassingen en verbeteringen te identificeren.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen met gespecialiseerde expertise?

Verschillende onderwijsspecialisten dragen verantwoordelijkheid voor specifieke onderwijsdoelen. Dit omvat experts op het gebied van Taal, Rekenen, Gedrag en ICT. Deze specialisten leveren een belangrijke bijdrage aan het jaarplan en het schoolplan. Het jaarplan specificeert de verantwoordelijkheden voor evaluatie, de planning hiervan, en de vervolgstappen om de doelen te bereiken.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen op de Titus Brandsmaschool

Toelichting van de school

De Titus Brandsmaschool zet zich in voor een optimale start voor elk kind. Als VVE-school bieden we specifieke ondersteuning aan leerlingen met een taalachterstand om onderwijsachterstanden te voorkomen. Ons brede aanbod, waaronder het Schatkist-programma, garandeert echter dat ook razendsnel ontwikkelende kinderen optimaal worden gestimuleerd. Voor kinderen die extra taalondersteuning nodig hebben, maken we gebruik van het effectieve woordenschatprogramma LOGO 3000. Zo zorgen we ervoor dat alle kinderen zich op hun eigen tempo kunnen ontwikkelen en succesvol de basisschool doorlopen. Ontdek meer over onze aanpak voor de allerkleinsten.

Veelgestelde vragen

Biedt de Titus Brandsmaschool extra educatieve programma's voor jonge kinderen?

De Titus Brandsmaschool biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen, met speciale aandacht voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om kinderen met een taalachterstand extra ondersteuning te bieden en hen een vliegende start te geven in hun schoolcarrière. We zetten ons actief in om alle kinderen, ongeacht hun startpositie, de best mogelijke educatieve kansen te bieden.

De Titus Brandsmaschool biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen, met speciale aandacht voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om kinderen met een taalachterstand extra ondersteuning te bieden en hen een vliegende start te geven in hun schoolcarrière. We zetten ons actief in om alle kinderen, ongeacht hun startpositie, de best mogelijke educatieve kansen te bieden.

Kinderopvang in Delft
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke organisaties werkt de Titus Brandsmaschool samen voor het jonge kind?

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt de Titus Brandsmaschool nauw samen met lokale partners. Deze samenwerkingen zijn essentieel om een doorlopende leerlijn te garanderen, van kinderopvang tot de eerste jaren van het basisonderwijs. We geloven in een gezamenlijke aanpak om de educatieve behoeften van elk kind te vervullen.
Team | Titus Brandsmaschool in Delft | [2025] Schoolregister