Montessorischool Jan Vermeer

Het team van Montessorischool Jan Vermeer in Delft

Current section: team
Raam 20
2611 Delft

Zie hier hoe het team van Montessorischool Jan Vermeer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessorischool Jan Vermeer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Montessorischool Jan Vermeer bij jullie?

Ontdek hoe goed Montessorischool Jan Vermeer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Montessorischool Jan Vermeer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessorischool Jan Vermeer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (17.9%)
35-45 jaar (35.7%)
45-55 jaar (17.9%)
55-65 jaar (28.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Montessorischool Jan Vermeer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (82.1%)
Direct ondersteunend personeel (7.1%)
Indirect ondersteunend personeel (3.6%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessorischool Jan Vermeer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vacature invulling en lesgevende continuïteit op Montessorischool Jan Vermeer

Op Montessorischool Jan Vermeer waarborgen we de continuïteit van ons onderwijs, zelfs bij afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten.| Bij kortdurend verlof of ziekte kijken we eerst naar interne oplossingen. Ambulante leerkrachten, parttimers of collega's die onderling dagen ruilen, springen bij waar mogelijk. Dit zorgt voor minimale onderbreking in de klas. Voor langdurige afwezigheid starten we proactief het zoekproces naar gekwalificeerde vervangers. Dit garandeert dat uw kind kan blijven rekenen op consistente en hoogwaardige begeleiding van ervaren onderwijsprofessionals. Ons vervangingsbeleid bij ziekte is helder en effectief. Bij kortdurend ziekteverzuim zetten we in op vervanging door ambulante leerkrachten, parttimers of oud-collega's. Dit minimaliseert de impact op de dagelijkse lesplanning. Indien interne vervanging niet haalbaar is, schakelen we de gespecialiseerde invalpool van Poolwest in. Mocht ook dit geen uitkomst bieden, dan evalueren we interne flexibiliteit, waarbij kinderen in uiterste nood tijdelijk over andere groepen verdeeld kunnen worden. Bij gelijktijdige afwezigheid van meerdere leerkrachten combineren we deze strategieën. Als vervanging onverhoopt niet mogelijk is, vragen we begrip van ouders voor een mogelijke thuisblijfdag voor hun kind, waarbij niet-thuisblijvende kinderen worden opgevangen in andere klassen. Bij langdurige vervangingsbehoefte die niet direct ingevuld kan worden, kan een rooster worden opgesteld om de impact van gemiste onderwijsdagen evenredig te verdelen, zodat elke leerling de kans krijgt om essentiële lesstof te absorberen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Er zijn negen groepen op school.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Onze Specialisten op Montessorischool Jan Vermeer

3

Taal en Rekenen: Versterking voor Elke Leerling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider met focus op taalontwikkeling
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Gediplomeerde Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Montessorischool Jan Vermeer in Delft bieden we gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van taal en rekenen. Onze interne begeleider en taalspecialist zorgen voor gerichte aanpakken. Daarnaast hebben we een specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, die het team informeert en traint. Hierdoor wordt de expertise binnen het hele team continu vergroot, met als doel elke leerling optimaal te laten presteren. Onze interne begeleider en directie waken over de kwaliteit van de basiszorg. Indien nodig worden externe professionals ingeschakeld om onze leerlingen de best mogelijke extra ondersteuning te garanderen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief Opvoeden met 'Positive Discipline'

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor sociaal-emotionele groei
Gecertificeerde 'Positive Discipline' Coaches

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Naast onze Montessori-aanpak hanteren we de effectieve methode 'Positive Discipline'. Meerdere teamleden zijn hierin gespecialiseerd door gerichte trainingen. Deze expertise delen we actief met het gehele team tijdens studiedagen, waardoor een consistente en positieve benadering gewaarborgd wordt. Kinderen leren op een respectvolle en duidelijke manier welk gedrag bijdraagt aan een prettige leeromgeving en hoe zij zich sociaal verantwoordelijk kunnen gedragen. Onze aanpak bevordert zelfvertrouwen en wederzijds respect, essentieel voor een succesvolle schoolloopbaan en persoonlijke groei.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: De Montessori Visie

Beschikbare specialisten:

Volledig Montessori Geschoold Personeel

Toelichting van de school:

Bij Montessorischool Jan Vermeer is elke leerkracht niet alleen PABO-gediplomeerd, maar ook Montessori-geschoold. Dit zorgt voor een diepgaand begrip van de unieke pedagogische visie van Maria Montessori. Wij stimuleren actief de natuurlijke nieuwsgierigheid, zelfstandigheid en een proactieve werkhouding bij elk kind. Onze aanpak is gericht op het ontwikkelen van een sterke basis voor levenslang leren en persoonlijke groei. Deze Montessori-principes vormen de kern van ons onderwijs en begeleiden leerlingen bij het ontwikkelen van een positieve relatie met leren en hun eigen ontwikkeling.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Vakleerkracht Lichamelijke Opvoeding

Toelichting van de school:

Onze leerlingen genieten twee keer per week van gymlessen, verzorgd door een gespecialiseerde vakleerkracht lichamelijke opvoeding. Dit draagt bij aan een gezonde en actieve levensstijl. De vakleerkracht organiseert jaarlijks een sportdag voor de hele school, wat het gemeenschapsgevoel versterkt. Daarnaast moedigt hij of zij leerlingen aan om deel te nemen aan sportactiviteiten en schooltoernooien buiten schooltijd. Deze focus op beweging en sport is een integraal onderdeel van onze holistische benadering van de ontwikkeling van het kind.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische specialisten in dienst hebben, zetten we veiligheid voorop. Zes van onze medewerkers beschikken over een geldig BHV-diploma (Bedrijfshulpverlening). Deze medewerkers volgen jaarlijks bijscholingen om hun kennis en vaardigheden up-to-date te houden. Dit garandeert dat we adequaat kunnen handelen in geval van noodgevallen en de persoonlijke verzorging van onze leerlingen waarborgen. Onze toegewijde teamleden zorgen voor een veilige en verzorgde omgeving waarin elke leerling zich thuis voelt en zich optimaal kan ontwikkelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
Hal met garderobe voor schoenen, jassen en tassen.
Werk- studie- techniekruimte per bouw.
Iedere bouw (OB, MB en BB) heeft een bibliotheek
Binnentuin met moestuin en dierenverblijven.
Een gemeenschappelijke ruimte met keuken.

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Uw Kind op Montessorischool Jan Vermeer

Gedetailleerde Toelichting op Zorgverbreding en Individuele Begeleiding

Op Montessorischool Jan Vermeer geloven we sterk in een persoonlijke benadering, wat naadloos aansluit bij onze visie op zorgverbreding en differentiatie. We begrijpen dat sommige kinderen extra aandacht nodig hebben wanneer hun ontwikkeling stagneert of een terugval kent. Dit kan te maken hebben met leerproblemen of sociaal-emotionele uitdagingen. Om deze tijdig te signaleren, maken we gebruik van een uitgebreid leerlingvolgsysteem. Naast de gedetailleerde notities in Parnassys, toetsen we de voortgang met het IEP leerlingvolgsysteem. Hierbij focussen we als montessorischool op de persoonlijke groei van elk kind, in vergelijking met henzelf, in plaats van enkel met landelijke normen. Ons doel is om problemen vroegtijdig te herkennen, te registreren en op basis van de uitkomsten gerichte hulp te bieden. Deze extra ondersteuning wordt in principe altijd binnen de vertrouwde omgeving van de klas gegeven door de eigen leerkracht. Dit is ideaal omdat het kind in zijn eigen klas kan blijven, de leerkracht het kind het beste kent en de voortgang direct aan u als ouders kan worden teruggekoppeld. U als ouder wordt altijd geïnformeerd wanneer uw kind extra zorg of hulp ontvangt. De ondersteuning kan bestaan uit herhaalde instructie, extra uitleg met oefeningen, gebruik van aangepast lesmateriaal, of specifieke lesmethodieken om de ontwikkeling optimaal te stimuleren. Onze Intern Begeleider (IB-er) speelt een cruciale rol in het coördineren, organiseren en registreren van alle zorgverbredende maatregelen. De IB-er onderhoudt ook contacten met externe specialisten en organisaties, zoals de schoolarts, Jeugd Maatschappelijk Werk, het Team Jeugd, PPO Delflanden, Preventieve Ambulante Begeleiders, de leerplichtambtenaar en Onderwijs Advies. De IB-er focust zich niet op de directe remediëring van individuele leerlingen, maar fungeert als consultant voor collega's. Hij of zij organiseert leerlingbesprekingen, begeleidt gesprekken over kinderen binnen de zorglijn en is het centrale aanspreekpunt voor alle zorggerelateerde zaken op school. Toekomstig Aanbod: Verdieping in Ondersteuning voor Talentvolle Kinderen Vanwege het aanzienlijke aantal kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong of hoogbegaafdheid, richten onze recente en toekomstige scholingsdagen zich op het verder vergroten van onze expertise op dit gebied. We breiden ons onderwijsaanbod uit door binnen het kosmisch- en taalonderwijs meer nadruk te leggen op kennisoverdracht en uitdagende opdrachten, zoals die van 'Briljant Onderwijs', aan te bieden om deze leerlingen optimaal te blijven stimuleren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan op Montessorischool Jan Vermeer

Welke Kernachtige Ontwikkeldoelen Bevat Ons Schoolplan?

Ons schoolplan is de leidraad voor de ontwikkeling van onze school, met vier centrale pijlers: een sterk en deskundig team, het omarmen van de eigenheid van elk kind, het creëren van een veelzijdige leeromgeving en het bevorderen van verbondenheid met de wereld. Jaarlijks vertalen we deze ambitieuze doelen naar een concreet jaarplan, waarbij de voortgang nauwlettend wordt gevolgd en geëvalueerd tijdens onze wekelijkse bouwbijeenkomsten. De schoolleiding, intern begeleider en bouwcoördinatoren waken erover dat we consistent onze afspraken nakomen en de gestelde doelen realiseren. Voor het schooljaar 2025-2026 focussen we specifiek op de verdere implementatie van 'Positive Discipline', waarbij we ook ouders actief betrekken. Daarnaast verdiepen we ons in het gebruik van rijke teksten en verhalen ter ondersteuning van kosmisch en burgerschapsonderwijs, en structureren we rekeninstructies en -doelen binnen de bouwen voor optimale leerresultaten.

Hoe Realiseren Wij Onze Schoolontwikkelingsdoelen Effectief?

Gedurende het schooljaar evalueren we de voortgang van onze jaarplan ontwikkeldoelen teambreed, waarbij we indien nodig bijsturen om flexibel in te spelen op nieuwe inzichten. Aan het einde van het schooljaar vindt een grondige teamevaluatie plaats om behaalde resultaten te borgen, leerpunten te identificeren en de doelen voor het komende jaar te bepalen. De Medezeggenschapsraad (MR) wordt actief betrokken bij dit proces, en de teamscholing is volledig afgestemd op de actuele ontwikkeldoelen. Al deze doelen en de bijbehorende borgingsstrategieën zijn helder uiteengezet in onze kwaliteitskaarten, zodat transparantie en voortdurende verbetering gewaarborgd zijn.

Montessori Onderwijs voor Peuters en Kleuters in Delft

Toelichting van de school

Ontdek het Montessori programma voor driejarigen bij Montessorischool Jan Vermeer in Delft. Kinderen van drie jaar zijn welkom op dinsdag en donderdag om mee te draaien in onze bruisende onderbouwgroep. Dit speciale programma wordt georganiseerd in samenwerking met de kinderopvang van De Lange Keizer, specifiek voor de groep 'Marie'. Maria Montessori, de grondlegger van ons onderwijs, ontwikkelde haar unieke materialen specifiek voor kinderen in de leeftijd van drie tot zes jaar. Deze leeftijdsgroep deelt dezelfde ontwikkelingsfase, waarin kinderen een enorme interesse tonen voor taalontwikkeling, het ordenen van hun omgeving en het prikkelen van hun zintuigen. Onze leeromgeving is zorgvuldig ingericht om naadloos aan te sluiten bij de natuurlijke ontwikkeling en de nieuwsgierigheid van deze jonge kinderen. Het is prachtig om te zien hoe onze driejarigen, net als hun oudere klasgenootjes, enthousiast aan de slag gaan met diverse 'werkjes' die hen uitdagen en stimuleren. In de middaguren hebben de kinderen van de groep 'Marie' hun eigen gezellige groepsruimte binnen onze school. Voor meer gedetailleerde informatie over ons aanbod voor jonge kinderen, bezoek de website www.delangekeizer.nl.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op Montessorischool Jan Vermeer?

Montessorischool Jan Vermeer biedt een uniek programma voor jonge kinderen, waarbij driejarigen kunnen deelnemen aan de activiteiten in de onderbouwgroep. Dit stimuleert hun ontwikkeling in een Montessori-omgeving.

Montessorischool Jan Vermeer biedt een uniek programma voor jonge kinderen, waarbij driejarigen kunnen deelnemen aan de activiteiten in de onderbouwgroep. Dit stimuleert hun ontwikkeling in een Montessori-omgeving.

Ontdek ons uitgebreide kinderopvangaanbod

Met welke partners werkt Montessorischool Jan Vermeer samen voor het jonge kind programma?

Onze school werkt nauw samen met de gerenommeerde kinderopvang De Lange Keizer, specifiek met hun groep 'Marie', om een rijke en stimulerende leerervaring te garanderen voor de allerkleinsten.

Onze school werkt nauw samen met de gerenommeerde kinderopvang De Lange Keizer, specifiek met hun groep 'Marie', om een rijke en stimulerende leerervaring te garanderen voor de allerkleinsten.

Team | Montessorischool Jan Vermeer in Delft | [2025] Schoolregister