de Schatkaart

De resultaten van de Schatkaart in Delft

Current section: resultaten
Kristalweg 107
2614 Delft

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van de Schatkaart, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past de Schatkaart bij jullie?

Ontdek hoe goed de Schatkaart bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing van het Fundamentele Niveau op de Schatkaart

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Op de Schatkaart meten we dit in groep acht met de doorstroomtoets. De landelijke signaleringswaarde, vastgesteld door de inspectie, vereist dat minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau haalt. Dit is een uniforme norm voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze school in Delft.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau: Ambitie en Resultaten op de Schatkaart

Het streefniveau op de Schatkaart daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden. Ons doel is om een zo hoog mogelijk percentage van onze leerlingen dit ambitieuze niveau te laten bereiken aan het einde van groep acht. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als maatstaf voor onze schoolprestaties in Delft.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van de Schatkaart?

Basisschool de Schatkaart in Delft biedt een warme en stimulerende leeromgeving voor alle kinderen. We geloven in het naar boven halen van het beste uit elke leerling. Onze focus ligt op een brede ontwikkeling, waarbij we rekening houden met de individuele talenten en leerstijlen. Dit schooladvies geeft inzicht in de doorstroommogelijkheden van onze leerlingen naar het voortgezet onderwijs. Ontdek hoe de Schatkaart uw kind voorbereidt op een succesvolle schoolloopbaan en een veelbelovende toekomst.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Schatkaart Delft

Basisschool De Schatkaart in Delft is een openbare basisschool waar de persoonlijke groei van elk kind centraal staat. Wij streven ernaar dat kinderen de school verlaten als zelfbewuste individuen, die respect hebben voor zichzelf en anderen. Ongeacht achtergrond, cultuur of overtuiging, leren onze leerlingen elkaar te accepteren en waarderen. Op De Schatkaart ontwikkelen kinderen zelfredzaamheid door verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces en dat van anderen. Ze leren plannen, effectief samenwerken en plezier maken met elkaar. Deze ontwikkeling wordt gestimuleerd door open communicatie tussen kinderen, ouders en leerkrachten, wat essentieel is voor een positieve leeromgeving. Wij geloven dat een sterke sociale basis cruciaal is voor academisch succes en levenslang leren. Daarom besteden we veel aandacht aan het welzijn en de sociale vaardigheden van elke leerling op onze school in Delft.

Zorgzaam: Samen leren en elkaar ondersteunen

Leergierig: Nieuwsgierigheid prikkelen en ontdekken

Flexibel: Uitdagingen aangaan en groeien

Hoe bevordert Basisschool De Schatkaart de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Leerkrachten op De Schatkaart gebruiken het sociale observatiesysteem 'Leerling in Beeld' om de sociale vooruitgang van kinderen twee keer per jaar te evalueren. De resultaten worden besproken met de intern begeleider om een persoonlijk ontwikkelingsplan op te stellen, dat na zes maanden opnieuw wordt geëvalueerd. Vanaf groep 5 vullen leerlingen zelf tweemaal per jaar een individuele vragenlijst in. Deze resultaten worden tijdens kindgesprekken met de leerkracht besproken, wat kinderen helpt hun sociale competenties te begrijpen. Ouders worden actief betrokken via ouderavonden, ouderochtenden en rapportages, zodat een gezamenlijke aanpak voor de sociale ontwikkeling van elk kind gewaarborgd blijft.

Welke methoden en registratiesystemen gebruikt De Schatkaart voor sociale opbrengsten?

Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt Basisschool De Schatkaart gebruik van de volgende registratievormen: * Kijk! * Leerling in beeld Daarnaast zetten wij de volgende methode voor sociaal-emotioneel leren in: * Vreedzame School

  • Kijk!
  • Leerling in beeld

Welke sociaal-emotionele leermethoden worden toegepast op De Schatkaart?

Basisschool De Schatkaart zet de 'Vreedzame School' methode in om het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen te stimuleren. Deze methode helpt kinderen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale vaardigheden en een positief zelfbeeld, wat bijdraagt aan een veilige en prettige schoolomgeving.

Inspectierapport Basisschool de Schatkaart: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de kwaliteitsbeoordeling van basisschool de Schatkaart door de onderwijsinspectie. In maart 2016 heeft de inspectie een grondig onderzoek uitgevoerd naar ons onderwijs. De beoordeling omvatte alle groepen, van groep 1 tot en met groep 8, en richtte zich op de algemene onderwijskwaliteit. We zijn bovendien geëvalueerd op de kwaliteit van ons VVE-programma, in nauwe samenwerking met peuterspeelzaal Het Pareltje. Wij zijn bijzonder trots op de positieve resultaten van dit inspectiebezoek. Dit bevestigt de toewijding van ons team aan excellent onderwijs en de ontwikkeling van elke leerling. Lees hieronder meer over de bevindingen.

Resultaten | de Schatkaart in Delft | [2025] Schoolregister