
Schoolweging
De schoolweging van Rembrandt Delft is 35,04 , met een spreiding van 5,75 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
91,7% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, boven de inspectienorm van 85%. Deze score ligt echter iets onder het landelijk gemiddelde (93,4%), wat mogelijk samenhangt met de leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school geeft een breed advies: 14,3% praktijkonderwijs (vs. 1,0% regio) en 14,3% vwo (vs. 18,6% landelijk). Opvallend is het hoge aandeel gecombineerde adviezen (28,6% vmbo-(g)t/havo en havo/vwo), wat past bij de verschillen tussen leerlingen (spreiding 5,75).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Rembrandt Delft | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 176.45 | 175.23 | 175.21 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Wij streven ernaar om de kinderen te volgen in hun ontwikkeling. Dit begint vanaf groep 1. Door middel van gerichte observatie worden de vorderingen bijgehouden. Deze observatiegegevens worden besproken met de intern begeleider en opgenomen in het leerlingvolgsysteem. Met deze gegevens kunnen we de activiteiten van de kinderen aanpassen aan het ontwikkelingsniveau. In de groepen 3 t/m 8 worden er toetsen afgenomen, die gekoppeld zijn aan de methode. Daarnaast zullen er Cito-toetsen afgenomen worden op het gebied van lezen, taal en rekenen. Dit zijn landelijk genormeerde toetsen, die ontwikkeld zijn om een objectief beeld te krijgen van het niveau van de leerling. Ook nemen wij AVI toetsen af voor het lezen en tempotoetsen voor het rekenen. Alle uitkomsten zijn voor intern gebruik. Van iedere leerling leggen wij een dossier aan. Mocht u het dossier willen inzien, kunt u een afspraak maken met de directeur. Alle ouders hebben een inlogcode van het ouderportaal van Parnassys. Via dit systeem ontvangt u mail, kunt u de leerling kaart en behaalde resultaten van uw kind bekijken en ziet u de jaarkalender van de school.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
38,5% van de leerlingen presteert boven advies (vs. 25,3% landelijk), terwijl slechts 7,7% onder advies zit. Dit benadrukt de effectiviteit van het adviesproces en de doorlopende begeleiding, zoals beschreven in het ondersteuningsplan.
Sociale ontwikkeling
Sociaal-emotionele vorming Wij vinden het belangrijk dat kinderen op sociaal-emotioneel gebied goed met elkaar omgaan. Leerkrachten nemen de rol van procesbegeleider op zich en geven de kinderen ruimte en verantwoordelijkheden die passend zijn bij hun mogelijkheden (Oog voor verschillen). Daarnaast begeleiden ze de kinderen niet alleen op het benutten van hun sociale competenties, maar creëren ook situaties waarbij kinderen van en met elkaar leren en naar elkaar luisteren (Oor voor elkaar). In de groepen wordt er aandacht besteed aan een positief leefklimaat waarbij kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Leerkrachten en kinderen voelen zich gezamenlijk verantwoordelijk voor de sfeer in de groep en in de school en durven elkaar hierop aan te spreken (Hart voor ontwikkeling). LEES MINDER
Oog voor verschillen
Oor voor elkaar
Hart voor ontwikkeling
Wat is de werkwijze van Christelijke Basisschool Rembrandt voor sociale ontwikkeling?
Aan het begin van het schooljaar besteedt Christelijke Basisschool Rembrandt extra aandacht aan de groepsvorming. Er worden afspraken opgesteld met de kinderen, die zichtbaar worden gemaakt in de klas onder de naam 'Zo zijn onze manieren'. Voor de groepsaanpak wordt de methode ‘Kwink' en Breinhelden gebruikt. Vorderingen op sociaal-emotioneel gebied worden bijgehouden in het leerlingvolgsysteem ‘Zien’. Theater en expressie krijgen regelmatig aandacht in iedere groep door lessen onder begeleiding van een vakleerkracht. De school beschikt over een toneelruimte met podium, licht- en geluidsinstallatie en over een kostuum- en attributenmagazijn. Kinderen leren zichzelf presenteren en werken samen aan een voorstelling. Het ontdekken van jezelf en je rol in het geheel staat hierbij centraal.
Welke registratievorm(en) gebruikt Christelijke Basisschool Rembrandt om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Christelijke Basisschool Rembrandt gebruikt het leerlingvolgsysteem 'Zien' om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Christelijke Basisschool Rembrandt?
Christelijke Basisschool Rembrandt gebruikt de methodes 'Kwink' en 'Breinhelden' voor sociaal-emotioneel leren.