
De resultaten van Christelijke Basisschool Rembrandt in Delft
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke Basisschool Rembrandt, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Christelijke Basisschool Rembrandt bij jullie?
Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Rembrandt bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van Rembrandt
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Wij meten dit in groep 8 met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als signaleringswaarde voor alle Nederlandse basisscholen, inclusief onze school in Delft.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten op Christelijke Basisschool Rembrandt
Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamentele niveau. Ons streven is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen in groep 8 dit hogere niveau te laten bereiken. De inspectie stelt per school een specifieke streefwaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Deze norm is leidend voor het succes dat we nastreven voor onze leerlingen op weg naar het voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke Basisschool Rembrandt?
Het basisschooladvies van Christelijke Basisschool Rembrandt in Delft is zorgvuldig samengesteld. De ontwikkeling van elke leerling, van groep 1 tot en met 6, wordt nauwlettend gevolgd. Ouders ontvangen periodiek updates via gesprekken, rapporten en de CITO groeigrafieken uit Parnassys. Voor het voorlopig advies in groep 7 vindt een uitgebreide bespreking plaats met de leerkracht, intern begeleider en directie. Hierbij wordt gekeken naar zowel de individuele ontwikkeling van het kind, zoals werkhouding en zelfstandigheid, als naar resultaten uit het leerlingvolgsysteem en toetsen zoals de entreetoets of E7. Dit advies wordt vroegtijdig, voor de start van de open dagen van het voortgezet onderwijs, gecommuniceerd. Het definitieve advies in groep 8 wordt eveneens na een gezamenlijke evaluatie door leerkracht, intern begeleider en directie bepaald. Naast de eerder genoemde aspecten worden hierbij ook de resultaten van CITO toetsen (B8/M8) en eventuele adaptieve toetsen meegenomen om een compleet beeld te vormen. Leerlingen met speciale ondersteuningsbehoeften, die een arrangement hebben of extra begeleiding verwachten in het voortgezet onderwijs, worden apart besproken. Zij worden vroeg in groep 8 aangemeld bij SWV VO Delflanden. Het basisschooladvies is leidend voor de plaatsing in het voortgezet onderwijs. Na het geven van het voorlopig advies kan een doorstroomtoets de resultaten bevestigen of aanleiding geven tot een heroverweging. Bij een gelijke of lagere score blijft het advies intact. Een hogere score kan leiden tot een aangepast, hoger advies, mits dit in het belang van de leerling is en de school dit motiveert.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Emotioneel Welzijn op Basisschool Rembrandt
Op Christelijke Basisschool Rembrandt Delft stimuleren we de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Onze leerkrachten fungeren als procesbegeleiders en bieden leerlingen ruimte en verantwoordelijkheden die passen bij hun individuele capaciteiten, met een scherp 'Oog voor verschillen'. We creëren een omgeving waarin kinderen leren van en met elkaar, waarbij luisteren en wederzijds begrip centraal staan met een 'Oor voor elkaar'. Dit bevordert een positief leefklimaat waarin leerlingen zich optimaal kunnen ontplooien. Verantwoordelijkheid voor de sfeer in de klas en op school wordt gedeeld, en we moedigen kinderen aan om elkaar aan te spreken op gedrag, vanuit een gedeeld 'Hart voor ontwikkeling'. Dit draagt bij aan een veilige en stimulerende leeromgeving.
Respect en inzicht: Oog voor verschillen
Samenwerking en empathie: Oor voor elkaar
Groei en passie: Hart voor ontwikkeling
Hoe bevordert Basisschool Rembrandt de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Aan het begin van elk schooljaar leggen we extra nadruk op groepsvorming. Samen met de leerlingen stellen we duidelijke klassenregels op, bekend als 'Zo zijn onze manieren', die we visueel maken in de klas. Voor onze aanpak maken we gebruik van de methodes ‘Kwink’ en Breinhelden, die zichtbaar worden gemaakt op de speciale Kwinkmuur. De sociaal-emotionele vooruitgang van leerlingen monitoren we nauwkeurig via het leerlingvolgsysteem ‘Zien’. Daarnaast integreren we theater en expressie in ons curriculum. Leerlingen krijgen de kans om hun gevoelens te uiten, talenten te ontdekken en zelfvertrouwen op te bouwen door middel van expressieve lessen. Onze schoolfaciliteiten, waaronder een toneelruimte met professionele apparatuur en een uitgebreide collectie kostuums en attributen, ondersteunen leerlingen bij het presenteren en samenwerken aan voorstellingen.
Welke registratiemiddelen worden gebruikt om sociale vooruitgang te meten op Basisschool Rembrandt?
Basisschool Rembrandt Delft maakt gebruik van het volgende registratiemiddel om sociale opbrengsten te meten:
- Zien leerlingvolgsysteem
Welke lesmethodes voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool Rembrandt?
Op Basisschool Rembrandt Delft passen we de volgende methodes toe voor sociaal-emotioneel leren:
- Kwink
- Breinhelden
Inspectierapport Christelijke Basisschool Rembrandt: Zicht op Kindontwikkeling
In april 2021 heeft de onderwijsinspectie een bezoek gebracht aan Christelijke Basisschool Rembrandt. Dit bezoek richtte zich specifiek op het thema ‘zicht op ontwikkeling’. Hoewel dit een niet-beoordelend onderzoek betrof, ontvingen we waardevolle en positieve feedback op de manier waarop wij de ontwikkeling van onze leerlingen in kaart brengen. De inspectie bevestigde ons eigen beeld dat we de voortgang van elke leerling nauwkeurig volgen. Een sterke analyse, met oog voor de inhoudelijke kant van het leren, werd benadrukt. Onze toegewijde leerkrachten zijn in staat om deze inhoudelijke aspecten helder te verwoorden, inclusief de beheersing van leerdoelen en de positie van leerlingen en groepen binnen de vastgestelde leerlijnen.