
Schoolweging
De schoolweging van De Krullevaar De Meern is 25,72 , met een spreiding van 6,36 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
97,1% van de leerlingen beheerst het fundamentele niveau, ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Deze prestatie benadrukt de schoolbrede focus op basisvaardigheden, ook voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
71,5% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal en rekenen,显著 hoger dan de inspectienorm van 53,8%. De school overtreft hiermee zowel regionale (64%) als landelijke benchmarks. Dit weerspiegelt de effectiviteit van hun geïndividualiseerde onderwijsaanpak.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Een opvallend hoog percentage vwo-adviezen (50%) contrasteert met regionale trends (18,6% gemiddeld). Tegelijkertijd is het praktijkonderwijspercentage opvallend laag (0%). De adviesverdeling benadrukt academische ambities: 78,6% havo/vwo-advies versus 21,4% vmbo-advies.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Krullevaar De Meern | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 177.94 | 177.04 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Op De Krullevaar worden de tussenresultaten gemeten door middel van Cito-toetsen (januari en juni). Deze toetsen hebben een signalerende functie: welke aanpassing in instructie of instructietijd is nodig om de leerlingen zo goed mogelijk onderwijs te bieden. Aan de hand van deze toetsen stellen de leerkrachten groepsplannen op; de groep wordt in drie niveaugroepen (verrijking - basis - remediëring) verdeeld en de leerkrachten passen daar hun instructie op aan. De tussenresultaten worden besproken met de intern begeleider en de directie. Ook in bouw- en teamvergaderingen worden deze resultaten besproken. De directie bespreekt de resultaten tevens bovenschools. De leerkrachten bespreken de tussenresultaten met de ouders tijdens een (rapport)gesprek. De intern begeleider bezoekt alle groepen en houdt observaties. Ook kijkt de intern begeleider naar de leerkracht en geeft hem of haar gerichte feedback. De toetsresultaten (methodetoetsen en Cito-toetsen) van de leerlingen worden opgeslagen in Parnassys, waar ook verslagen van gesprekken met ouders, toetsgegevens, trendanalyses, absentenregistratie, groepsplannen, individuele handelingsplannen e.d. te vinden zijn. Bij elk rapportgesprek ontvangen ouders een uitdraai van de Cito-toetsen. De (tussentijdse) opbrengsten van deze toetsen worden ook vermeld in de schoolgids.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Het team van De Krullevaar wil de kinderen zodanig begeleiden en stimuleren dat zij zich ontwikkelen tot zelfstandige personen die verantwoordelijkheid kunnen en willen dragen voor zichzelf, voor hun omgeving en voor de samenleving waarvan zij deel uitmaken. Als school spannen wij ons maximaal in om hoge leeropbrengsten bij kinderen te bereiken en hen aan te spreken op hun talenten. Een veilig pedagogisch klimaat voor alle leerlingen is ons uitgangspunt. Op onze school werken we met de Kanjertraining: een programma voor vertrouwen, veiligheid, rust en wederzijds respect waarin een anti-pestprogramma is opgenomen. De Kanjertraining is bedoeld om de sfeer in de klas goed te houden (preventief) of te verbeteren (curatief). Met de Kanjertraining streven we de volgende doelen na: · Het bevorderen van vertrouwen en veiligheid in de klas; · Het versterken van de sociale vaardigheden bij leerlingen; · Beheersing van verschillende oplossingsstrategieën bij pesten en andere conflicten; · Bewustwording van de eigenheid bij leerlingen; · Leren om verantwoordelijkheid te nemen; · Het bevorderen van actief burgerschap en sociale integratie. LEES MINDER
Vertrouwen
Verbinden
Verwonderen
Wat is de werkwijze van De Krullevaar voor sociale ontwikkeling?
De Krullevaar is een gecertificeerde Kanjerschool en werkt met de lessenserie Kanjertraining (groepen 1 t/m 8) om de sfeer in de klas te verbeteren en te behouden. De Kanjertraining staat voor vertrouwen, rust, veiligheid en wederzijds respect. Er wordt onderscheid gemaakt tussen de wereld van vertrouwen en de wereld van angst en wantrouwen. De Kanjertraining hanteert de vuistregel bij conflicten: zoek een oplossing die in de toekomst houdbaar is en doe elkaar recht.
Welke registratievorm(en) gebruikt De Krullevaar om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De Krullevaar gebruikt Kanvas en Parnassys om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt De Krullevaar?
De Krullevaar gebruikt de Kanjertraining als methode voor sociaal-emotioneel leren.