Openbare Basisschool Durperhonk
Klimpstraat 27
1795 AL De

Schoolweging

Schoolweging
31.13
Spreiding
5.88

De schoolweging van Durperhonk is 31,13 , met een spreiding van 5,88 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 93,3% score voor het fundamenteel niveau overstijgt de school ruim de landelijke norm van 85%. Dit benadrukt de effectieve basiskwaliteit, zelfs met een dalend leerlingenaantal.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

48,9% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 43,5%. Dit laat zien dat de school ondanks een complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 31,13) hogere doelen weet te realiseren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De uitstroomcijfers tonen een gemêleerd beeld: in 2021-2022 ontvingen leerlingen adviezen van vmbo-b/k tot vwo. Recente jaren laten een focus zien op theoretische leerwegen (2021-2022: 3 havo en 3 vwo-adviezen), passend bij de relatief hoge streefniveauscore.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2021-2022

ToetsDurperhonkGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2021-2022

Score
58

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

25% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,8% landelijk), mogelijk gerelateerd aan de complexe populatie. Tegelijk scoort 12,5% boven advies, wat aansluit bij de bovengemiddelde resultaten voor fundamentele vaardigheden.