GBS Groen van Prinstererschool in Bunschoten-Spakenburg

Het team van GBS Groen van Prinstererschool in Bunschoten-Spakenburg

Current section: team
Jan Zwartplantsoen 22
3752 Bunschoten-Spakenburg

Zie hier hoe het team van GBS Groen van Prinstererschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van GBS Groen van Prinstererschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past GBS Groen van Prinstererschool bij jullie?

Ontdek hoe goed GBS Groen van Prinstererschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij GBS Groen van Prinstererschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij GBS Groen van Prinstererschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (8.3%)
35-45 jaar (41.7%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij GBS Groen van Prinstererschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (8.3%)
Indirect ondersteunend personeel (8.3%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor GBS Groen van Prinstererschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak bij Afwezigheid

Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte, zetten wij alles op alles om zo snel mogelijk passende vervanging te vinden. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van de continuïteit van het onderwijs voor uw kind. Vanwege het huidige lerarentekort is het helaas niet altijd mogelijk om direct vervanging te regelen. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een klas tijdelijk vrij krijgt. We begrijpen dat dit impact heeft, daarom informeren we u direct. Ouders en verzorgers ontvangen in dergelijke situaties vóór 7:45 uur een bericht via Parro. Hierin staat duidelijk of vervanging is geregeld of niet, zodat u tijdig op de hoogte bent.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Werken in hoeken (o.a. spelinloop)
22%
Kleine en grote kringactiviteiten
20%
Buiten spelen
15%
Diversen
10%
Beginnende geletterdheid
6.5%
Dagopeningen
5%
Beginnende gecijferdheid
3.5%
Mondelinge taalontwikkeling
3.5%
Woordenschat
3.5%
Sport & spel
3%
Verkeer
2%
Engels
2%
Burgschapsvorming (sova)
2%
Muziek
1%
Taakgerichtheid (executieve functies)
1%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
24%
Lezen
18.8%
Rekenen/wiskunde
15.3%
Taal
10.7%
Wereldoriëntatie
8.7%
Levensbeschouwing
8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6%
Bewegingsonderwijs
5.8%
Engelse taal
2.7%

Ontdek Ons Deskundige Ondersteuningsteam voor Optimale Leerontwikkeling

3

Vakspecialisten Taal en Rekenen: Stimuleren van Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Gecertificeerde Leesspecialist

Toelichting van de school:

Onze leesspecialist is een drijvende kracht achter het verbeteren van het leesonderwijs. Deze expert brengt actuele kennis en innovatieve methoden naar onze school, biedt coaching aan collega's en bevordert een cultuur waarin lezen centraal staat. Door de expertise van onze leesspecialist versterken we het leesplezier en verbeteren we de leesvaardigheid van alle leerlingen. Dit draagt significant bij aan hun academische succes en algehele ontwikkeling binnen ons basisonderwijs.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: De Kanjertraining als Basis

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde Kanjertrainers

Toelichting van de school:

Als Kanjerschool zetten wij de effectieve Kanjertraining in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Alle teamleden zijn getraind en passen de methode toe, wat zorgt voor een consistente en positieve benadering van sociale vaardigheden. De kernprincipes van de Kanjertraining – vertrouwen, elkaar helpen, geen baas spelen, lachen om jezelf en elkaar niet uitlachen – worden dagelijks zichtbaar gemaakt via posters in alle schoolruimtes. Deze duidelijke afspraken creëren een veilige en respectvolle omgeving waarin iedereen zich gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen. De methode versterkt onze kernwaarden zoals respect, enthousiasme en verantwoordelijkheid. De heldere communicatie en de visuele ondersteuning met knieboeken en de vier petjes zorgen ervoor dat zowel leerlingen, leerkrachten als ouders dezelfde taal spreken, wat essentieel is voor een gezamenlijke aanpak.

3

Gedragsmanagement, Werkhouding en Taakaanpak: Deskundige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
WIJS Ondersteuningsteam Bunschoten

Toelichting van de school:

Het WIJS ondersteuningsteam, bestaande uit ervaren orthopedagogen en specialisten, biedt cruciale hulp aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun leer- en ontwikkelingsproces. Via onze intern begeleider kunnen leerlingen aangemeld worden wanneer de schoolse middelen ontoereikend zijn of wanneer een kind dreigt vast te lopen. WIJS adviseert ook preventief over inclusief onderwijs en denkt mee over de specifieke behoeften van leerlingen en groepen. Samenwerking tussen de specialist, leerkracht, ouders en kind staat centraal om snelle en effectieve ondersteuning te garanderen, met als doel een optimale ontwikkeling voor elk kind. Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen bieden wij de 'GroeiGroenGroepen'. Dit programma daagt deze leerlingen uit op het gebied van hogere denkvaardigheden en bevordert samenwerking met leeftijdsgenoten met vergelijkbare interesses. Het verhoogt hun welbevinden door waardering van hun unieke talenten. Deelname aan GroeiGroen is voor leerlingen die uitblinken in kernvakken, onderpresteren of extra uitdaging zoeken. We gebruiken de 'quickscan' van hoogbegaafdheid-in-zicht.nl om onderpresteren te identificeren, waarbij zowel ouders als leerkrachten worden betrokken. Leerlingen krijgen zo de kans om zich verder te ontwikkelen in een stimulerende omgeving. Onze Intern Begeleider beheert een cyclisch borgingssysteem om de voortgang van leerlingen nauwlettend te volgen. Door regelmatige besprekingen met leerkrachten over zowel groeps- als individuele leerlingontwikkelingen, biedt zij essentiële ondersteuning en sparring aan leerkrachten die extra begeleiding wensen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Faciliteiten voor Welzijn

Beschikbare specialisten:

Externe Ergotherapie en Fysiotherapie Services

Toelichting van de school:

De Groenschool werkt samen met gespecialiseerde externe partners voor ergotherapie en fysiotherapie, om zo de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen optimaal te ondersteunen. Onze school beschikt over een toegewijde behandelruimte en een rustgevende snoezelruimte die deze externe zorgverleners kunnen inzetten voor individuele begeleiding en therapie.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Aandacht voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke medische specialisten direct aan de school verbonden zijn, garanderen wij dat leerlingen met specifieke medische behoeften en voor persoonlijke verzorging de nodige aandacht en ondersteuning ontvangen via afstemming met ouders en externe professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
RT-ruimte
Lokaal voor de GroeiGroenGroepen
Lokaal voor Kunst en Cultuur
Behandelruimte voor Ergo en Fysio
Snoezelruimte

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op GBS Groen van Prinstererschool

Ons Streven naar Passend Onderwijs voor Elk Kind

Op GBS Groen van Prinstererschool geloven we dat elk kind recht heeft op onderwijs dat perfect aansluit bij zijn of haar unieke behoeften en talenten. We zetten vol in op de sterke punten van onze leerlingen en omarmen de verschillen die elk kind met zich meebrengt. Voor kinderen die extra uitdaging nodig hebben, bieden we speciale verdiepingsgroepen. In de reguliere klassen zorgen we voor verlengde instructie waar nodig, en bij specifieke leerproblemen bieden we gerichte, gespecialiseerde begeleiding. Ons hoofddoel is om een inclusieve leeromgeving te creëren met de beschikbare middelen, waardoor we zo min mogelijk leerlingen hoeven door te verwijzen naar speciaal basisonderwijs. Om dit te realiseren, werken we intensief samen met SWV Unita, ons samenwerkingsverband, en de deskundige orthopedagogen van CorDeo Onderwijspunt. In ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) leggen we vast hoe we onze basisondersteuning organiseren, zodat leerkrachten effectief kunnen inspelen op diverse onderwijsbehoeften. Dit omvat ondersteuning bij leesachterstanden, aanpassingen in het schoolgebouw en diverse vormen van remedial teaching. Ons SOP is gebaseerd op duidelijke beloftes: helder beleid voor basisondersteuning, een veilig en positief pedagogisch klimaat, handelingsgericht en resultaatgericht werken, zorgvuldige overdracht van leerlingen, continue monitoring van de ontwikkeling, afstemming van onderwijs op individuele verschillen, open communicatie met ouders en leerlingen, vroege signalering van extra behoeften, en een scala aan lichte interventies. We werken proactief samen met externe partners vanuit onze eigen verantwoordelijkheid. Hoewel we veel kunnen bieden binnen de basisondersteuning, zijn er uiteraard grenzen. Ons ondersteuningsteam beoordeelt per situatie welke hulp haalbaar is, zodat we onze middelen optimaal inzetten om aan zoveel mogelijk onderwijsbehoeften te voldoen. We streven ernaar om de ontwikkeling van elk kind te maximaliseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Groen van Prinstererschool

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Het schoolplan van GBS Groen van Prinstererschool focust op de cruciale rol van de leerkracht door middel van een continue professionele leergemeenschap. Centraal staat de leerkracht die bewust omgaat met het onderwijsaanbod, afgestemd op de onderwijsbehoeften van elke leerling. Methoden dienen als leidraad, waarbij kern- en tussendoelen en leerlijnen centraal staan. Achterblijvende resultaten worden proactief aangepakt en geanalyseerd in zorgoverleggen, met aandacht voor actuele onderwijsontwikkelingen. Daarnaast is de leerkracht kindgericht, met oog voor individuele talenten en het waarborgen van sociale veiligheid. Dit creëert een rustige leeromgeving gebaseerd op openheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid. Samengevat stimuleren leerkrachten elkaar vanuit een levend geloof, stellen ze duidelijke grenzen ten gunste van het kind en de omgeving, en nemen ze de primaire verantwoordelijkheid voor hun didactisch handelen, waarbij kennisdeling de schoolontwikkeling bevordert. Onze kwaliteitsborging omvat interne afspraken zoals kwaliteitskaarten, een stappenplan voor opbrengstbewust werken, scholing via studiedagen en coaching, en een jaarplan met concrete speerpunten voor schoolontwikkeling.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Het Onderwijskundig Schooljaarplan vormt de concrete uitwerking van onze schoolplanambities. Dit plan, opgesteld conform de kaders van de Inspectie van het Onderwijs, wordt gezamenlijk met het team en de medezeggenschapsraad besproken en vastgesteld. Het schooljaarplan specificeert de planning van onderwerpen en meetbare resultaten, en dient als leidraad voor Managementteam-vergaderingen. Halverwege het schooljaar evalueren we het plan gezamenlijk, waarbij niet behaalde resultaten worden geanalyseerd en opnieuw ingepland. Het 'Handboek Gewoontevorming' is een levend document dat alle onderwijskundige en praktische beslissingen vastlegt. Dit handboek wordt halfjaarlijks met het hele team geëvalueerd om alle medewerkers op de hoogte te houden van de routines en afspraken binnen de Groenschool. Resultaatanalyse: Na elke landelijke toetsperiode analyseren en presenteren leerkrachten de cognitieve en sociale opbrengsten. Na intervisie en overleg met de Interne Begeleider stellen we nieuwe ambities en interventies op voor de volgende periode, gericht op continue verbetering.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen: Groep 1 en 2 op GBS Groen van Prinstererschool

Toelichting van de school

Op GBS Groen van Prinstererschool stimuleren we de ontwikkeling van jonge kinderen, met een focus op geletterdheid en gecijferdheid. Onze leerkrachten in groep 1 en 2 zijn deskundig in het begeleiden van deze cruciale eerste stappen. Ze kennen de factoren van effectief onderwijs en hebben diepgaande kennis van de doorgaande lijn in lees- en rekenontwikkeling. Dit stelt hen in staat om leerlingen met specifieke behoeften effectief te ondersteunen. Een positief pedagogisch klimaat is essentieel. Onze leerkrachten creëren een motiverende leeromgeving en geven waardevolle, positieve feedback om elk kind te stimuleren in zijn of haar ontwikkeling. We maken gebruik van het IGDI-model (Interactieve Gedifferentieerde Directe Instructie) voor doelgerichte activiteiten. Dit model omvat een gezamenlijke start, interactieve instructie, begeleid oefenen, gedifferentieerde verwerking en gezamenlijke afsluiting. Differentiatie zorgt ervoor dat elk kind op zijn eigen niveau wordt uitgedaagd. De ontwikkeling van uw kind volgen we nauwkeurig via observaties en toetsen. Dit helpt ons om het leerproces optimaal te ondersteunen. Goed klassenmanagement zorgt voor een prettige en efficiënte leeromgeving waarin tijd optimaal wordt benut. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een succesvolle schoolloopbaan voor uw kind op GBS Groen van Prinstererschool.

Veelgestelde vragen

Biedt GBS Groen van Prinstererschool specifieke programma's voor jonge kinderen?

GBS Groen van Prinstererschool richt zich op een sterke ontwikkeling van jonge kinderen binnen de reguliere groepen 1 en 2, met een proactieve benadering van geletterdheid en gecijferdheid. Er is geen apart 'extra' programma voor jonge kinderen.

Met welke partners werkt GBS Groen van Prinstererschool samen voor de kinderopvang?

GBS Groen van Prinstererschool werkt samen met lokale partners om een goede doorgaande lijn te waarborgen voor jonge kinderen. Deze samenwerkingen omvatten onder andere kinderopvang 't Kukelesaantje en Kinderopvang Tollol.

GBS Groen van Prinstererschool werkt samen met lokale partners om een goede doorgaande lijn te waarborgen voor jonge kinderen. Deze samenwerkingen omvatten onder andere kinderopvang 't Kukelesaantje en Kinderopvang Tollol.

Team | GBS Groen van Prinstererschool in Bunschoten-Spakenburg | [2025] Schoolregister