CKC Het Talent in Bunschoten-Spakenburg

Het team van CKC Het Talent in Bunschoten-Spakenburg

Current section: team
Rembrandt van Rijnstraat 16
3751 Bunschoten-Spakenburg

Zie hier hoe het team van CKC Het Talent is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van CKC Het Talent. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past CKC Het Talent bij jullie?

Ontdek hoe goed CKC Het Talent bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij CKC Het Talent zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij CKC Het Talent. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (41.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij CKC Het Talent werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (8.3%)
Indirect ondersteunend personeel (8.3%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor CKC Het Talent gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Effectieve Invulling van Leerkrachtvervanging bij CKC Het Talent

Bij CKC Het Talent streven we naar optimale continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht onverhoopt verhinderd is, zetten we direct alle zeilen bij voor het vinden van geschikte vervanging. Dit doen we zowel via onze interne pool als via externe netwerken om zo snel mogelijk een gekwalificeerde leerkracht te vinden. Ondanks onze inspanningen kan het lerarentekort op korte termijn uitdagingen met zich meebrengen. In zeldzame gevallen, waarbij vervanging onverhoopt niet tijdig geregeld kan worden, kan het voorkomen dat een klas tijdelijk vrijgesteld wordt van lessen. We informeren u hierover proactief. U ontvangt een melding in de Parro app vóór 7:00 uur 's ochtends wanneer er gezocht wordt naar vervanging. Voor 7:30 uur informeren wij u per e-mail over het succes van de vervangingspoging, zodat u direct op de hoogte bent van de lesroosterwijzigingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Ons onderwijs is ‘klassiek’ ingericht met leerjaarklassen en convergente differentiatie.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op CKC Het Talent

6

Taalontwikkeling en Rekenen: Boost uw Kind's Academische Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

CKC Het Talent biedt gespecialiseerde hulp voor leerlingen met lees-, spelling- en rekenuitdagingen, inclusief dyslexie en dyscalculie. Onze aanpak, startend vanaf groep 2, omvat gerichte Remedial Teaching (RT) voor lezen en spelling, conform ons dyslexieprotocol. Met een ervaren onderwijsassistent, onder leiding van de intern begeleider en leerkracht, garanderen we de benodigde extra ondersteuning. Voor taal-spraakproblemen, zoals een Taalontwikkelingsstoornis (TOS), bieden we intensieve begeleiding door onze onderwijsassistent, in samenwerking met Auris en Pento. Tevens kunnen we een taalspecialist inschakelen voor advies en behandeling, en onderhouden we nauwe banden met lokale logopediepraktijken. Onze expertise wordt versterkt door de rekenspecialist van ondersteuningsteam Wijzer en onze toegewijde onderwijsassistenten. We beschikken over een gedetailleerd dyslexie- en dyscalculieprotocol om de leerling optimaal te begeleiden.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

CKC Het Talent bevordert een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling en gedragsmanagement bij alle leerlingen. Onze school hanteert de Kanjertraining en zorgt voor een veilige omgeving met pleinwacht door het gehele team. De sociale veiligheid monitoren we actief via KANVAS en bieden we begeleiding door onze gedragsspecialisten van ondersteuningsteam Wijzer. Met een toegewijde Kanjercoördinator, intern begeleider en een team van gedragsspecialisten zorgen we voor een proactieve aanpak. Ons schoolbeleid is verankerd in het Kanjer- en Pestprotocol, wat zorgt voor een gestructureerde en ondersteunende leeromgeving.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseer Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

CKC Het Talent biedt gerichte ondersteuning voor leerlingen met gedragsproblemen, verbeterde werkhouding en effectieve taakaanpakken. Onze intern begeleider biedt waardevolle adviezen aan leerkrachten, en we schakelen de expertise van gedragsspecialisten van ondersteuningsteam Wijzer in. Een leerkracht met ervaring in cluster 4 onderwijs en training in temperamentvolle kinderen versterkt ons team. Voor gedrag en executieve functies zetten we individuele begeleiding zoals 'Beter bij de les' en groepstrainingen zoals 'Breingoed' in. Onze aanpak voor hoogbegaafdheid omvat het uitbreiden van verrijkingsonderwijs, compacten en verrijken, en deelname aan kenniskringen. We bieden ook specifieke ondersteuning bij autisme, inclusief individuele begeleiding, leerkracht- en ouderbegeleiding, en implementeren methodieken als 'Geef Me De Vijf' en de 'Brainblocks' interventie.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleer Beweging en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Kinderoefentherapeut

Toelichting van de school:

CKC Het Talent ondersteunt leerlingen met fysieke, motorische of medische uitdagingen, met focus op individuele behoeften. We evalueren zorgvuldig de specifieke ondersteuning die elke leerling met een fysieke, motorische of medische beperking nodig heeft. Waar nodig betrekken we externe specialisten zoals de Kleine Prins of de Lingt om optimale mogelijkheden te garanderen. Hoewel we geen interne expertise hebben op dit gebied, onderhouden we sterke contacten met het zorgveld. Hierdoor kunnen we effectief de juiste externe hulp inschakelen wanneer dit voor de leerling noodzakelijk is.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

CKC Het Talent heeft geen gespecialiseerde medewerkers voor medisch handelen en persoonlijke verzorging. We verwijzen hiervoor naar externe zorgpartners.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
18
Totaal specialisten
18
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
RT-ruimte (remedial teaching)
Verrijkingsgroep-ruimte

Ontdek de Extra Ondersteuning op CKC Het Talent

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid

Bij CKC Het Talent geloven we dat elk kind recht heeft op passend onderwijs. Ons onderwijs is gericht op de unieke kwaliteiten en behoeften van elke leerling. We bieden verdiepingsgroepen voor meerbegaafde kinderen en zorgen voor verlengde instructie binnen de reguliere groepen. Voor specifieke leerproblematiek organiseren we gespecialiseerde begeleiding. Ons primaire doel is inclusief onderwijs te realiseren, waardoor we zo min mogelijk leerlingen hoeven door te verwijzen naar speciaal basisonderwijs (SBO). We werken hiervoor intensief samen met Samenwerkingsverband De Eem. Onze basisondersteuning is uitstekend op orde. Dit betekent dat de eigen leerkrachten kunnen voldoen aan diverse onderwijsbehoeften, zoals remedial teaching, ondersteuning bij leesachterstanden en aanpassingen aan de schoolomgeving. We streven naar een veilige leeromgeving met helder beleid en handelingsgericht onderwijs. We monitoren de ontwikkeling van leerlingen continu en stemmen het onderwijs af op individuele verschillen. Open communicatie met ouders en leerlingen is cruciaal. We signaleren vroegtijdig extra behoeften en bieden lichte interventies. Hoewel we veel kunnen bieden binnen de basisondersteuning, zijn er grenzen aan onze capaciteit. Ons ondersteuningsteam beoordeelt per situatie welke hulp haalbaar is. We optimaliseren de beschikbare middelen om aan zoveel mogelijk onderwijsbehoeften te voldoen, waarbij de individuele leerling centraal staat. Onze ondersteuning is maatwerk, gebaseerd op de specifieke leerling, groep, school en ouders, conform het 'Handelingsgericht Werken' (HGW). In gesprekken met ouders en betrokkenen kijken we of CKC Het Talent de juiste omgeving biedt. Vragen over leerstofaanbod, ontwikkeling, relaties, welbevinden, participatie, tijd/aandacht, samenwerking, veiligheid, medische protocollen en gebouw/technische aanpassingen worden hierbij meegenomen. De maximale groepsgrootte is 27 leerlingen, maar dit is geen absolute grens. De zorgzwaarte van een groep speelt een rol. Toelating van nieuwe leerlingen gebeurt altijd in overleg met de intern begeleider en de leerkracht, rekening houdend met de ondersteuningsbehoefte. Toekomstige ontwikkelingen omvatten verbeterde ondersteuning voor gedragsproblemen, trainingen voor begrijpend lezen (Close Reading) en het beter bedienen van leerlingen met SBO-profielen. We ontwikkelen leerlijnen voor 21e-eeuwse vaardigheden en besteden veel aandacht aan burgerschap en het aanscherpen van kwaliteitskaarten en protocollen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van CKC Het Talent voor Optimaal Onderwijs

Welke Kernambities Zijn Vormgegeven in Ons Schoolplan?

Ons schoolplan focust op het realiseren van duidelijke onderwijsdoelen en een gedeelde visie op passend onderwijs, waarbij elke leerkracht zich ontwikkelt tot een deskundige professional. We streven naar effectieve didactiek met gestructureerde lessen, gedifferentieerde instructie en de bevordering van zelfstandig samenwerken. De directie en intern begeleider monitoren de voortgang via klassenbezoeken en functioneringsgesprekken. Onze ambitie is om burgerschap te versterken door middel van gerichte studiedagen en het continu verbeteren van ons onderwijsaanbod. We evalueren ons beleid regelmatig met input van ouders en leerlingen. Professionele ontwikkeling staat centraal; leerkrachten werken samen in leergemeenschappen en stellen persoonlijke ontwikkelingsplannen op om hun expertise te vergroten en effectief les te geven. Dit jaar zetten we extra in op onderwijs op maat met flexibel gebruik van digitale leermiddelen en het combineren van leerdoelen. Thematisch werken integreren we vakken om een rijke leerervaring te creëren die aansluit bij de 21e-eeuwse vaardigheden. Specifieke aandacht gaat uit naar ons kleuteraanbod, waarbij we het beschikbare materiaal evalueren om te voldoen aan alle ontwikkelingsdoelen voor de onderbouw. Daarnaast implementeren we 'Close Reading' om de leesvaardigheid en het tekstbegrip van onze leerlingen te optimaliseren.

Hoe Monitort CKC Het Talent de Bereiking van Schoolplan Doelen?

De schoolleiding rapporteert jaarlijks aan het schoolbestuur over de voortgang en resultaten van het schoolplan. Deze rapportages zijn gebaseerd op de evaluatie van het jaarplan en tussentijdse voortgangsgesprekken. Door deze proactieve monitoring zorgen we ervoor dat de gestelde doelen effectief worden nagestreefd en dat het onderwijs continu wordt geoptimaliseerd. Dit proces waarborgt de kwaliteit en relevantie van ons onderwijs voor alle leerlingen.

Optimale Start met Voor- en Vroegschoolse Educatie bij CKC Het Talent

Toelichting van de school

CKC Het Talent zet zich in voor een vliegende start voor alle jonge kinderen in Bunschoten-Spakenburg. Wij geloven in het belang van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om onderwijsachterstanden vroegtijdig te signaleren en te voorkomen. Onze speciale programma's bieden extra aandacht aan peuters die extra ondersteuning nodig hebben. Hiermee leggen we een sterke basis voor een succesvolle schoolcarrière, zodat elk kind optimaal kan ontwikkelen. VVE is bedoeld voor peuters vanaf 2,5 jaar tot aan de start van de basisschool. Deze educatie wordt aangeboden op vertrouwde locaties zoals de peuterspeelzaal of kinderopvang. De aanmelding verloopt doorgaans via het consultatiebureau.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijs aanbod is er voor jonge kinderen op CKC Het Talent?

CKC Het Talent biedt een rijk aanbod voor jonge kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren. Dit omvat. Wij zorgen voor een stimulante leeromgeving die aansluit bij de behoeften van elk kind. Door vroegtijdige aandacht besteden we extra zorg aan kinderen die dit nodig hebben, zodat ze met vertrouwen aan hun schooltijd beginnen.

CKC Het Talent biedt een rijk aanbod voor jonge kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren. Dit omvat. Wij zorgen voor een stimulante leeromgeving die aansluit bij de behoeften van elk kind. Door vroegtijdige aandacht besteden we extra zorg aan kinderen die dit nodig hebben, zodat ze met vertrouwen aan hun schooltijd beginnen.

Peuteropvang en kinderopvang in Bunschoten-Spakenburg
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) programma's
Kindcentra voor een doorlopende ontwikkeling
Taalontwikkeling voor jonge kinderen

Met welke partners werkt CKC Het Talent samen voor het jonge kind?

Voor een optimale begeleiding van jonge kinderen werkt CKC Het Talent nauw samen met gerespecteerde partners. Een belangrijke samenwerkingspartner is het CKCB, dat ons ondersteunt bij het waarborgen van de kwaliteit van onze kinderopvang en educatie. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat wij continu kunnen innoveren en de beste ontwikkelingskansen kunnen bieden aan alle jonge leerlingen in onze gemeenschap.

Voor een optimale begeleiding van jonge kinderen werkt CKC Het Talent nauw samen met gerespecteerde partners. Een belangrijke samenwerkingspartner is het CKCB, dat ons ondersteunt bij het waarborgen van de kwaliteit van onze kinderopvang en educatie. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat wij continu kunnen innoveren en de beste ontwikkelingskansen kunnen bieden aan alle jonge leerlingen in onze gemeenschap.

Team | CKC Het Talent in Bunschoten-Spakenburg | [2025] Schoolregister