Basisschool CKC De Ark in Bunschoten-Spakenburg

Het team van CKC De Ark in Bunschoten-Spakenburg

Current section: team
Boterland 2
3751 Bunschoten-Spakenburg

Zie hier hoe het team van CKC De Ark is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van CKC De Ark. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past CKC De Ark bij jullie?

Ontdek hoe goed CKC De Ark bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij CKC De Ark zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.2%)
Man (11.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij CKC De Ark. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.9%)
25-35 jaar (35.3%)
35-45 jaar (23.5%)
45-55 jaar (17.6%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij CKC De Ark werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (88.2%)
Direct ondersteunend personeel (5.9%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor CKC De Ark gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Flexibele Leerkrachtvervanging bij CKC De Ark: Zekerheid voor Uw Kind

Wij zorgen voor een vlekkeloze continuïteit van het onderwijs bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van onderbrekingen. Bij ziekte of andere vormen van afwezigheid van een leerkracht, zetten we direct onze interne expertise in. Dit betekent dat eerst de duo-collega wordt benaderd voor een directe invulling. Indien dit niet mogelijk is, zoeken we naar de best passende interne oplossing binnen ons ervaren team. Daarnaast werken we nauw samen met Transvita, een gespecialiseerde partner voor onderwijspersoneel, om altijd gekwalificeerde vervangers te garanderen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer een directe vervanging niet gerealiseerd kan worden, nemen we proactieve maatregelen. Dit kan betekenen dat leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere klassen om een veilige en stimulerende leeromgeving te waarborgen. De communicatie hierover verloopt altijd helder en tijdig, zodat u als ouder volledig geïnformeerd bent. Indien nodig, wordt de betreffende groep voor een korte periode vrijgegeven, met duidelijke instructies voor de leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In de kleutergroepen wordt met niveaugroepen gewerkt. De ontwikkeling van een kleuter kan nog wel eens grillig verlopen. We volgen de kinderen met het observatiesysteem KIJK! De leerkrachten bieden de kinderen dan onderwijs aan die bij past bij de ontwikkeling op dat moment.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijs Specialisten voor Optimale Leerlingbegeleiding

7

Taalontwikkeling en Rekenen: Expertise voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellingondersteuning
Intern Begeleider voor onderwijsontwikkeling
Orthopedagoog voor brede leerlingbegeleiding
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Remedial Teacher voor gerichte bijles
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor talentontwikkeling
Taalspecialist voor taalvaardigheid

Toelichting van de school:

Op CKC De Ark werken onze toegewijde leerkrachten met niveaugroepen om elke leerling de juiste instructie te bieden. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op specifieke leergebieden, ontvangen gerichte hulp van onze Remedial Teacher. Onze specialisten adviseren de leerkrachten proactief en de Intern Begeleider monitort nauwgezet de voortgang van elke leerling, zodat iedereen zich optimaal kan ontwikkelen. Deze deskundige samenwerking garandeert een effectieve aanpak voor zowel taal als rekenen, met aandacht voor individuele leerbehoeften.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor sociaal welzijn
Orthopedagoog voor emotionele groei
Remedial Teacher voor sociale vaardigheidstraining
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor sociale integratie

Toelichting van de school:

CKC De Ark hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Wij implementeren de Kanjertraining, een bewezen methode voor het bevorderen van sociale vaardigheden en een positief groepsklimaat. Leerlingen die extra aandacht nodig hebben op dit gebied, kunnen rekenen op begeleiding van onze gespecialiseerde teamleden. Indien nodig, schakelen we ook externe expertise in om optimale ondersteuning te garanderen. Ons doel is een veilige en stimulerende omgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt en zich sociaal-emotioneel optimaal kan ontplooien.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Resultaat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsstrategieën
Intern Begeleider voor leerlingvolgsysteem
Orthopedagoog voor leerstrategieën
Remedial Teacher voor studievaardigheden
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor uitdagende taken

Toelichting van de school:

Op CKC De Ark zetten we vol in op een positieve gedragsontwikkeling en een effectieve taakaanpak. Onze leerkrachten bieden dagelijks begeleiding, waarbij ze nauw samenwerken met ons team van specialisten. Deze samenwerking garandeert dat leerlingen de juiste ondersteuning krijgen om hun werkhouding te verbeteren en taken succesvol af te ronden. We geloven in een proactieve aanpak, waarbij we uitdagingen vroegtijdig signaleren en aanpakken. Onze specialisten adviseren op maat, zodat elke leerling de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten op academisch en persoonlijk vlak.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor motorische screening
Orthopedagoog voor ontwikkelingsondersteuning
Ergotherapeut voor fijne en grove motoriek

Toelichting van de school:

CKC De Ark stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. We bieden een omgeving die beweging en gezondheid bevordert, zowel binnen als buiten het klaslokaal. In nauwe samenwerking met onze specialisten, waaronder een Ergotherapeut, kunnen we specifieke begeleidingstrajecten opzetten voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van motoriek. Deze gerichte aanpak zorgt ervoor dat leerlingen zich fysiek optimaal kunnen ontwikkelen, wat bijdraagt aan hun algehele welzijn en leerprestaties.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

CKC De Ark streeft naar een veilige en verzorgde omgeving voor al onze leerlingen. Hoewel we geen specifieke medische specialisten in vaste dienst hebben, werken we nauw samen met externe zorgverleners indien nodig. De school volgt de richtlijnen voor persoonlijke verzorging en medische handelingen conform de wettelijke kaders en met respect voor de privacy van elke leerling. Bij specifieke medische behoeften of vragen over persoonlijke verzorging, kunt u altijd contact opnemen met de schoolleiding voor advies en ondersteuning.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
20
Totaal specialisten
20
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal

Extra Educatieve Ondersteuning op CKC De Ark

Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod

Op CKC De Ark bieden we extra ondersteuning aan leerlingen die baat hebben bij specifieke interventies. Onze deskundige leerkrachten zorgen voor passend en kwalitatief goed onderwijs binnen onze diverse disciplines, zodat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. In ons School Ondersteuningsprofiel (SOP) schetsen we onze ambities en de concrete plannen voor toekomstige uitbreidingen van dit waardevolle extra ondersteuningsaanbod.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Ontwikkeling: Het Schoolplan van CKC De Ark

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan?

Bij CKC De Ark stellen we heldere kwaliteitskaarten op voor al onze onderwijs- en schoolprocessen. Deze kaarten vormen de ruggengraat van onze school en zorgen ervoor dat elke leerkracht volledig geïnformeerd is over de dagelijkse gang van zaken en de schoolbrede afspraken. Het managementteam (MT) beoordeelt deze kaarten jaarlijks kritisch. Tijdens teamvergaderingen worden ze geactualiseerd en opnieuw vastgesteld, zodat we altijd werken met de meest relevante informatie. Voor de komende jaren richten we ons specifiek op het verbeteren van de leerresultaten, te beginnen met taal en lezen, gevolgd door rekenonderwijs. We streven ernaar de resultaten van de eindtoets te optimaliseren door nog gerichter te werken met de vastgestelde referentiekaders. Alle leerkrachten zijn bedreven in het EDI-model (Expliciete Directe Instructie), en de directie en intern begeleider monitoren jaarlijks de effectiviteit van de lespraktijk. In de groepen 5 tot en met 8 maken we gebruik van Snappet. Dit innovatieve platform stelt elk kind in staat om op zijn of haar eigen tempo en niveau te werken aan de kernvakken. De resultaten van de leerlingen worden regelmatig besproken in de teams. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben of juist uitzonderlijke prestaties leveren, stellen we gerichte hulpplannen op.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

CKC De Ark stelt jaarlijks een gedetailleerd onderwijskundig jaarplan op. Dit plan wordt grondig besproken met het gehele team en de medezeggenschapsraad (MR), wat zorgt voor draagvlak en gezamenlijke verantwoordelijkheid. Het managementteam monitort de voortgang nauwgezet om ervoor te zorgen dat de planning effectief wordt uitgevoerd. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de opgestelde plannen in een uitgebreid onderwijskundig jaarverslag. Hierin worden de behaalde resultaten geanalyseerd en de geleerde lessen geborgd voor toekomstige plannen. Dit verslag wordt eveneens gedeeld en besproken met het team en de MR, wat ons helpt om continu te blijven leren en verbeteren.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij CKC De Ark

Toelichting van de school

Bij CKC De Ark in Bunschoten-Spakenburg geloven we in een sterke start voor elk kind. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van jonge kinderen, waarbij we aandacht besteden aan zowel cognitieve als sociaal-emotionele vaardigheden. Wij bieden een veilige en stimulerende omgeving waarin kinderen spelenderwijs leren en ontdekken. Via diverse activiteiten en projecten stimuleren we hun nieuwsgierigheid en creativiteit. Ons team van toegewijde leerkrachten begeleidt hen met veel enthousiasme.

Veelgestelde vragen

Biedt CKC De Ark extra activiteiten voor jonge kinderen?

Ja, CKC De Ark biedt een breed scala aan activiteiten speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Deze activiteiten verrijken het reguliere lesprogramma en zorgen voor een brede ontplooiing. Deze programma's zijn erop gericht om kinderen op een speelse manier te laten kennismaken met verschillende leergebieden. Zo leggen we een stevige basis voor hun verdere schoolloopbaan.

Met welke organisaties werkt CKC De Ark samen voor het jonge kind aanbod?

CKC De Ark werkt nauw samen met CKCB om het aanbod voor jonge kinderen te versterken. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we gebruik kunnen maken van expertise en aanvullende programma's die de ontwikkeling van onze jongste leerlingen stimuleren. Via CKCB bieden we extra mogelijkheden die aansluiten bij de behoeften van jonge kinderen, wat bijdraagt aan een rijke en gevarieerde leerervaring.

CKC De Ark werkt nauw samen met CKCB om het aanbod voor jonge kinderen te versterken. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we gebruik kunnen maken van expertise en aanvullende programma's die de ontwikkeling van onze jongste leerlingen stimuleren. Via CKCB bieden we extra mogelijkheden die aansluiten bij de behoeften van jonge kinderen, wat bijdraagt aan een rijke en gevarieerde leerervaring.

Team | CKC De Ark in Bunschoten-Spakenburg | [2025] Schoolregister