CBS De Grondtoon in Bunschoten-Spakenburg

De resultaten van CBS De Grondtoon in Bunschoten-Spakenburg

Current section: resultaten
Jan Zwartplantsoen 20
3752 Bunschoten-Spakenburg

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van CBS De Grondtoon, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past CBS De Grondtoon bij jullie?

Ontdek hoe goed CBS De Grondtoon bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Succesvol Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van CBS De Grondtoon

Ontdek hoe de leerlingen van CBS De Grondtoon presteren op het fundamentele niveau, een cruciale maatstaf voor taal- en rekenvaardigheid aan het einde van de basisschool. Dit niveau, getoetst in groep acht met de doorstroomtoets, vertegenwoordigt de basisvaardigheden die elke leerling zou moeten beheersen. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit essentiële basisniveau. Op CBS De Grondtoon zien we dat een indrukwekkend percentage van onze leerlingen dit fundamentele niveau overstijgt, wat getuigt van de effectiviteit van ons onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Hoog Potentieel op CBS De Grondtoon

Het streefniveau markeert een ambitieuzer leerdoel, waarbij we streven naar meer dan de basisvaardigheden voor onze leerlingen in groep acht. Elke school, inclusief CBS De Grondtoon, heeft een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau, berekend op basis van onze unieke leerlingpopulatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen we verwachten te zien excelleren. De resultaten van CBS De Grondtoon laten zien dat we onze leerlingen uitdagen om hun volledige potentieel te benutten en de gestelde streefniveaus te behalen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van CBS De Grondtoon?

Het schooladvies voor het voortgezet onderwijs wordt zorgvuldig opgesteld door onze ervaren leerkrachten en de intern begeleider. Dit proces start halverwege groep 7, waarbij een voorlopig advies wordt gecommuniceerd. In het voorjaar van groep 8 organiseren we een informatieavond voor ouders. Hierin lichten we de totstandkoming van het advies toe, bespreken we de factoren die hierbij een rol spelen en informeren we over de verdere procedure. Begin groep 8 kan het voorlopige advies worden bijgesteld op basis van de ontwikkeling van de leerling. Het definitieve advies wordt halverwege groep 8 verstrekt, na een grondige evaluatie van alle prestaties. Een doorstroomtoets aan het einde van groep 8 kan bij significant hogere resultaten leiden tot een aanpassing van het definitieve advies.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op CBS De Grondtoon: Groeien in Respect en Zelfvertrouwen

Bij CBS De Grondtoon in Bunschoten-Spakenburg stimuleren we leerlingen om respect te tonen voor zowel zichzelf als anderen. We ontwikkelen empathie door kinderen te leren zich in te leven in de gevoelens en perspectieven van klasgenoten. Dit creëert een veilige en ondersteunende leeromgeving waarin iedereen zich gewaardeerd en geaccepteerd voelt. We moedigen leerlingen actief aan om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedrag en leerproces. Dit omvat het ontwikkelen van zelfbewustzijn en zelfstandigheid, zodat kinderen zelfverzekerd en verantwoordelijk handelen in hun dagelijkse leven en schoolcarrière. Het schoolteam ondersteunt de ontwikkeling van zelfvertrouwen door leerlingen te helpen hun unieke sterke punten te herkennen en hun talenten volop te benutten. We hanteren een groeimindset, waarbij fouten worden gezien als waardevolle leermomenten en uitdagingen worden aangepakt met doorzettingsvermogen. We koesteren een cultuur van inclusie en gelijkheid, waarbij iedere leerling gelijke kansen krijgt en welkom is, ongeacht achtergrond, capaciteiten of persoonlijke omstandigheden. We streven naar een omgeving waarin diversiteit wordt gevierd en iedereen zich thuis voelt. Het welzijn van onze leerlingen staat centraal. We zorgen voor een ondersteunende en zorgzame atmosfeer, waarin kinderen zich vrij voelen om zichzelf te zijn en optimaal te groeien. Door deze kernwaarden na te streven, bereiden we onze leerlingen niet alleen voor op hun verdere onderwijsloopbaan, maar ook op hun toekomstige rol in de maatschappij.

Christelijk geloof, respect en sterke onderlinge betrokkenheid

Leren leren met focus op eigenaarschap en verantwoordelijkheid

Ontwikkeling van zelfbewuste en veerkrachtige kinderen

Wat is de aanpak van CBS De Grondtoon voor sociale en emotionele ontwikkeling?

De kernwaarden van CBS De Grondtoon zijn vastgesteld in nauwe samenspraak met het bestuur en het toegewijde onderwijsteam. We hebben input verzameld van alle belanghebbenden en de huidige schoolcultuur geëvalueerd, waarbij feedback is verwerkt om de kernwaarden te formuleren en goed te keuren. Dit proces waarborgt een breed draagvlak en een duidelijke afstemming met de gehele schoolgemeenschap. CBS De Grondtoon heeft bewust gekozen voor de Kanjertraining vanwege de bewezen effectiviteit in het bevorderen van sociale en emotionele vaardigheden zoals respect, empathie en effectieve samenwerking. Deze methode sluit naadloos aan bij onze visie op brede ontwikkeling en draagt bij aan het creëren van een veilige en inclusieve schoolcultuur. De gekozen registratievorm, bestaande uit observaties, gevalideerde vragenlijsten en voortgangsrapporten, stelt ons in staat om de voortgang en effecten van de Kanjertraining systematisch te monitoren en waar nodig bij te sturen. De schoolvisie wordt actief uitgedragen door de Kanjertraining te integreren in de dagelijkse onderwijspraktijk. Leerkrachten ontvangen gespecialiseerde training en bijscholing om de methode optimaal toe te passen. Bovendien worden ouders betrokken via informatieve avonden en praktische workshops, wat zorgt voor een consistente aanpak thuis en op school.

Welke methodes en registratievormen zet CBS De Grondtoon in voor sociale ontwikkeling?

Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt CBS De Grondtoon gebruik van diverse registratievormen, waaronder: Kanvas als een gestructureerd observatie- en registratie-instrument.

  • Kanvas

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op CBS De Grondtoon?

CBS De Grondtoon zet zich actief in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen door middel van: Kanjer trainingen, een bewezen effectieve methode om sociale vaardigheden te versterken.

  • Kanjer trainingen

Inspectierapport CBS De Grondtoon: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over CBS De Grondtoon, uw basisschool in Bunschoten-Spakenburg. Wij streven naar hoogwaardig onderwijs voor alle 167 leerlingen en zetten ons dagelijks in voor een veilige en stimulerende leeromgeving. Lees meer over onze onderwijskwaliteit en hoe wij continu werken aan verbetering, conform de richtlijnen van de inspectie.

Resultaten | CBS De Grondtoon in Bunschoten-Spakenburg | [2025] Schoolregister