Basisschool Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek in Breukelen

Het team van Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek in Breukelen

Current section: team
Schepersweg 8 A
3621 Breukelen

Zie hier hoe het team van Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek bij jullie?

Ontdek hoe goed Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.9%)
Man (9.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (40%)
25-35 jaar (30%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (10%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging van Leerkrachten op De Schepershoek: Een Betrouwbaar Plan

Op Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek zorgen we voor een vlot verloop van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Zodra een vervanging noodzakelijk is, starten we direct een procedure via diverse communicatiekanalen om de best mogelijke oplossing te vinden. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van de impact op de leerlingen. Daarom zetten we diverse strategieën in, zoals het tijdelijk opsplitsen van klassen of het inschakelen van pedagogisch ondersteunend personeel en duo-collega's. Ook interne flexibiliteit binnen het team speelt een cruciale rol. Hoewel we er alles aan doen om dit te vermijden, kan het in uitzonderlijke situaties voorkomen dat een klas tijdelijk niet kan deelnemen aan de reguliere lessen. Wij informeren u hierover proactief en streven ernaar dit tot een minimum te beperken, zodat de continuïteit van het leerproces gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Spelenderwijs leren
54.2%
Spelen
16.7%
Rekenonderwijs
14.6%
Taalonderwijs
14.6%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
20%
Rekenen/wiskunde
20%
Overig
19.7%
Lezen
15.7%
Wereldoriëntatie
6.7%
Bewegingsonderwijs
6.3%
Levensbeschouwing
5%
Kunstzinnige en creatieve vorming
4%
Engelse taal
2.7%

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
BSO
Extra lokaal

Individuele Leerlingondersteuning op De Schepershoek

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Gids voor Ouders

Op Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek geloven we sterk in het bieden van toegesneden ondersteuning aan elke leerling. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd hoe wij omgaan met de onderwijsbehoeften van onze leerlingen, van basiszorg tot meer specifieke begeleiding. U kunt het volledige Schoolondersteuningsprofiel inzien via de bijlage op deze pagina. Hierin vindt u alle informatie over onze aanpak en de mogelijkheden voor extra ondersteuning.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Leren en Groeien bij De Schepershoek

Welke Concrete Leerdoelen Staan Centraal in Ons Schoolplan?

Bij De Schepershoek focussen we op een gestructureerde aanpak voor het automatiseren van basisvaardigheden. Elke dag besteden onze leerlingen gericht tijd aan deze essentiële oefeningen. Ons team werkt continu aan professionele ontwikkeling, mede dankzij samenwerkingen met stichting leerKRACHT. Hierdoor verbeteren we ons onderwijs door middel van effectieve werksessies, constructieve feedback en gezamenlijk lesontwerp. Dit bevordert een leercultuur waarin iedereen, van leerkracht tot leerling, van elkaar leert en zich ontwikkelt. Om het eigenaarschap van leerlingen te vergroten, implementeren we structureel kindgesprekken. Met behulp van visuele leerwanden en persoonlijke doelenkaarten krijgen leerlingen meer inzicht en controle over hun eigen leerproces en resultaten. We streven ernaar het aanbod optimaal af te stemmen op het individuele niveau van elke leerling, zodat iedereen het maximale uit zijn of haar potentieel haalt.

Hoe Realiseert De Schepershoek Haar Educatieve Doelstellingen?

Om ons onderwijs continu te optimaliseren en de leerervaring te verbeteren, hebben we gekozen voor het programma 'De Betere Basisschool'. Dit programma versterkt onze organisatie en zorgt ervoor dat leerlingen meer onderwijs op maat ontvangen, wat direct bijdraagt aan betere leerresultaten en een duurzame kwaliteitsverbetering. 'De Betere Basisschool' stimuleert planmatig werken binnen ons team door middel van verantwoord verandermanagement. Dit zorgt voor een effectieve implementatie van onderwijsvernieuwingen en rendabele investeringen. Het programma richt zich zowel op de klas als op de schoolorganisatie als geheel. Met trots mogen we vermelden dat De Schepershoek sinds 17 juni 2019 gecertificeerd is als 'Betere Basisschool'. Voor onze schoolorganisatie betekent dit een heldere en efficiënte structuur, met duidelijke processen van voorstel tot evaluatie en borging. Visie, missie, didactiek, beleid en het schoolklimaat zijn aangescherpt. Alle teamleden zijn actief betrokken bij werkgroepen die concrete verbeteringen realiseren, en onze beleidsplannen zijn up-to-date. Voor het klassenmanagement en onze leerlingen betekent dit een consistente aanpak door de hele school, met drie gestandaardiseerde onderwijsarrangementen voor instructie. Dit zorgt voor een herkenbare onderwijskundige lijn voor zowel leerlingen als ouders. We hebben momenten voor zelfstandig werken (studiehuis) geïntroduceerd, waarbij leerlingen met specifieke behoeften extra ondersteuning krijgen. Dit alles leidt tot significant hogere leerresultaten en een school die klaar is voor het implementeren van opbrengstgericht en passend onderwijs. Daarnaast passen we de leerKRACHT-methodiek toe. Met leerKRACHT werken we als team gezamenlijk aan de kwaliteitsverbetering van ons onderwijs. We gebruiken instrumenten zoals de wekelijkse 'bordsessie' om de voortgang op onze doelen te bespreken en te monitoren. Ons team leert continu van elkaar, wat leidt tot een gezamenlijke verbetering van ons onderwijs. Ieders inbreng wordt gewaardeerd, en we benutten elkaars kennis en expertise optimaal. Door actief lesbezoeken af te leggen en feedback te geven op elkaars werk, stemmen we onze werkwijzen steeds beter op elkaar af. Ook de betrokkenheid van leerlingen wordt vergroot, aangezien zij feedback geven op de lessen en zo actief bijdragen aan de continue verbetering van ons onderwijs.
Team | Protestants Christelijke Basisschool De Schepershoek in Breukelen | [2025] Schoolregister