Basisschool Basisschool St Petrus in Boxtel

Het team van Basisschool St Petrus in Boxtel

Current section: team
Burgakker 8
5281 Boxtel

Zie hier hoe het team van Basisschool St Petrus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool St Petrus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool St Petrus bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool St Petrus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool St Petrus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 73.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (73.3%)
Man (26.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool St Petrus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.8%)
25-35 jaar (23.5%)
35-45 jaar (23.5%)
45-55 jaar (17.6%)
55-65 jaar (23.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool St Petrus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (13.3%)
Indirect ondersteunend personeel (13.3%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool St Petrus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Onze Aanpak voor Flexibele Personeelsvervanging

Bij Basisschool St Petrus zorgen we voor continuïteit in ons onderwijs, ook wanneer een teamlid afwezig is. Voor professionele vervanging van onze gewaardeerde leerkrachten en ondersteunend personeel maken we gebruik van de gespecialiseerde VIP-pool (Vervangers- en Invallerspool) van de Dommelgroep. Deze pool garandeert gekwalificeerde invallers die snel inzetbaar zijn. Daarnaast zetten we innovatieve oplossingen in zoals Qrabble (https://www.qrabble.nl). Dit platform helpt ons efficiënt de juiste vervangers te vinden en in te plannen, zodat de educatieve kwaliteit gewaarborgd blijft voor al onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Motorische ontwikkeling (werkles)
29.8%
Bewegingsonderwijs (ontwikkelen motoriek)
21.3%
Taal
17%
Rekenen
17%
Wereldorientatie
6.4%
Sociaal-emotionele ontwikkeling (Breinhelden)
5.3%
Muziek
3.2%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
20.3%
Lezen
19.8%
Taal
14.4%
Wereldoriëntatie
13.9%
Kunstzinnige en creatieve vorming
12.2%
Overig
10.5%
Bewegingsonderwijs
8.1%
Engelse taal
1%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool St Petrus

3

Taal en Rekenen: Focus op Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider implementeert het zorgmodel van SWV PO de Meierij, met een focus op vier zorgniveaus. Dit proces wordt ondersteund door groepsconsultaties, groepsplanbesprekingen en individuele leerlingbesprekingen. Voor leerlingen met zorgniveau 3 wordt een individueel handelingsplan opgesteld, terwijl voor zorgniveau 4 een ontwikkelingsperspectief wordt gecreëerd. Een diepteanalyse op schoolniveau vormt de basis voor gerichte interventies. De Rekenspecialist vertaalt de zorgniveaus naar de Kwaliteitskaart Rekenen en het protocol ERWD. Door nauwkeurige analyse van observaties en toetsgegevens brengen we de specifieke behoeften van elke leerling in kaart. Dit stelt ons in staat om de aanpak van leerkrachten optimaal af te stemmen. De Rekenspecialist biedt ondersteuning op alle zorgniveaus, variërend van het versterken van leerkrachthandelen en data-analyse tot het adviseren bij speciale ondersteuning en het coördineren van diagnostisch onderzoek voor zorgniveau 4 leerlingen. Onze Taalspecialist werkt met gespecialiseerde kijkwijzers voor taal, spelling en lezen. Zij coacht en adviseert leerkrachten bij het signaleren en aanpakken van ondersteuningsbehoeften, van zorgniveau 1 tot en met zorgniveau 4. In nauwe samenwerking tussen de Intern Begeleider en de Taalspecialist analyseren en interpreteren we observaties en toetsgegevens. Dit leidt tot een gepersonaliseerde aanpak die de leerontwikkeling van elk kind bevordert. Diverse programma's zoals Bouw, Ralfi-lezen en Rekensprint worden ingezet, zowel in groepsverband als individueel. We onderhouden nauwe banden met ambulant begeleiders van Kentalis en logopedisten om een compleet ondersteuningsaanbod te garanderen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Pedagogisch educatief professional
Talentbegeleiders

Toelichting van de school:

Bij Basisschool St Petrus hanteren we het 'Pedagogisch Tact' gedachtegoed, met aandacht voor de 'gouden weken' en een matrix gericht op relatie, autonomie en competentie. Via ons leerlingvolgsysteem signaleren we vroegtijdig ontwikkelingsbehoeften. De Intern Begeleider, tevens gedragsspecialist, werkt nauw samen met leerkrachten en ouders om de juiste ondersteuning te bieden. Afhankelijk van de situatie zetten we individuele kortdurende ondersteuning, groepsaanpakken door onze Talentbegeleiders, of trajecten via een regionaal trainingscentrum in. Onze Talentbegeleiders zijn gespecialiseerde leerkrachten die vanuit een bovenschoolse pool flexibel inzetbaar zijn voor extra ondersteuning, waardoor we een breed scala aan behoeften kunnen adresseren.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Pedagogisch educatief professional
Beeldbegeleider
Talentbegeleiders

Toelichting van de school:

De Intern Begeleider monitort de ondersteuningsbehoeften van leerlingen via consultaties en besprekingen, en coördineert de benodigde interventies. Voor zorgniveau 1 en 2 ligt de focus op het toepassen van de GIP-methodiek (Groeps- en individueel gericht pedagogisch en didactisch handelen van de leraar) en het hanteren van duidelijke gedragsverwachtingen. Bij zorgniveau 3 bieden we kortdurende intensivering door middel van individuele of groepshandelingsplannen, aangevuld met beeldbegeleiding om specifieke gedragingen te analyseren en te verbeteren. Voor leerlingen met zorgniveau 4 werken we intensief samen met het Samenwerkingsverband en onze Talentbegeleiders. Dit gebeurt op basis van een opgesteld ontwikkelingsperspectief, gericht op een structurele verbetering. Onze Talentbegeleiders zijn gespecialiseerde leerkrachten die vanuit een bovenschoolse pool ondersteuning bieden. We zetten diverse programma's in, zoals de Beertjesmethode, het GGGGG-model en trainingen zoals Rots en Water, om de werkhouding en taakaanpak van leerlingen te optimaliseren. Advies van externe specialisten zoals ergotherapeuten wordt hierbij ook betrokken.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen interne specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling werkzaam zijn op onze school, onderhouden we een sterke samenwerking met externe professionals zoals fysiotherapeuten, ergotherapeuten, PMT-specialisten en logopedisten. In nauw overleg tussen school, ouders en de externe specialisten kunnen adviezen en behandelplannen worden geïntegreerd in het schoolprogramma. Dit zorgt ervoor dat ook leerlingen met specifieke motorische behoeften de juiste ondersteuning ontvangen om hun fysieke vaardigheden te ontwikkelen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Zorg

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze school beschikt niet over eigen medisch personeel. Wel hebben we vier getrainde BHV-ers (Bedrijfshulpverleners) die zorgen voor de veiligheid en eerste hulp. Na specifieke instructie van medisch personeel en het invullen van een medisch formulier, zijn onze medewerkers bevoegd om bepaalde medische handelingen uit te voeren. Denk hierbij aan het toedienen van een epipen, het begeleiden van diabeteszorg of het verstrekken van medicatie. Wij volgen hierbij strikt het protocol medisch handelen van Stichting Talentis, wat de veiligheid en deskundigheid van de zorg waarborgt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Peuterspeelzaal
BSO
Extra leerpleinen

Optimale Leerlingondersteuning op Maat: Ontwikkeling en Talent

Ontwikkeling van Toekomstgericht Onderwijs en Extra Ondersteuning

Basisschool St Petrus streeft ernaar inclusiever onderwijs te bieden, in lijn met de visie van samenwerkingsverband PO de Meierij en het Talentisplan. Door de basisondersteuning te versterken, garanderen we dat elk kind de juiste begeleiding krijgt voor optimale ontwikkeling. Dit draagt bij aan het effectief verlagen van de behoefte aan individuele ondersteuning. Onze school investeert ook in gespecialiseerde programma's voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Hiermee bieden we uitdagende leermogelijkheden die aansluiten bij hun unieke talenten en leerbehoeften. Ontdek hoe wij de potentie van elk kind ontsluiten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteit bij Basisschool St Petrus: Ons Schoolplan

Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan 2022-2026?

Ons schoolplan 2022-2026 zet de koers uit voor een continue verbetering van ons onderwijs. De strategische doelen zijn helder gedefinieerd en richten zich op drie pijlers: het verrijken van ons onderwijsaanbod, het waarborgen van een veilige en positieve schoolomgeving, en het optimaliseren van ons pedagogisch-didactisch handelen. Deze doelen vormen de basis voor al onze inspanningen om uw kind de best mogelijke ontwikkeling te bieden in een stimulerende leeromgeving.

Hoe waarborgt Basisschool St Petrus de realisatie van haar onderwijsdoelen?

Bij Basisschool St Petrus geloven we sterk in de kracht van expertise binnen ons team om de schoolontwikkeling te waarborgen. Daarom hebben alle leerkrachten een actieve rol binnen gespecialiseerde kennisteams. Deze teams, onder leiding van deskundige collega's, formuleren beleidsvoorstellen en ondersteunen actief de professionele groei van hun medeleerkrachten, in lijn met onze onderwijsvisie. Onze zes kennisteams zijn toegewijd aan specifieke expertisegebieden: Rekenen, Taal, Hoogbegaafdheid, Sociaal-emotionele ontwikkeling, Techniek en Burgerschap. Door deze gerichte samenwerking zorgen we voor een continue kwaliteitsverbetering in het hele team.

Ontdek ons Inspirerende Programma voor Jonge Kinderen bij Basisschool St Petrus

Toelichting van de school

Welkom bij Basisschool St Petrus, uw vertrouwde basisschool in Boxtel voor een optimale start van de educatieve reis van uw kind. Wij bieden een stimulerende omgeving waar jonge kinderen zich spelenderwijs ontwikkelen en voorbereiden op een succesvolle schoolloopbaan. Ontdek onze unieke aanpak en de vele mogelijkheden die wij bieden voor de allerkleinsten.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool St Petrus voor jonge kinderen?

Basisschool St Petrus biedt een rijk en gevarieerd programma voor jonge kinderen, gericht op een brede ontwikkeling. Ons aanbod omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat essentieel is voor een goede start. Bovendien faciliteert onze school de peuteropvang, verzorgd door Kindertuin, wat zorgt voor een naadloze overgang van opvang naar onderwijs. Deze geïntegreerde aanpak zorgt ervoor dat kinderen al vroeg wennen aan de schoolse omgeving en profiteren van een doorlopende leerlijn. We creëren een veilige en uitdagende omgeving waar nieuwsgierigheid wordt aangewakkerd en sociale vaardigheden worden gestimuleerd. Ontdek hoe wij uw kind optimaal begeleiden.

Basisschool St Petrus biedt een rijk en gevarieerd programma voor jonge kinderen, gericht op een brede ontwikkeling. Ons aanbod omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat essentieel is voor een goede start. Bovendien faciliteert onze school de peuteropvang, verzorgd door Kindertuin, wat zorgt voor een naadloze overgang van opvang naar onderwijs. Deze geïntegreerde aanpak zorgt ervoor dat kinderen al vroeg wennen aan de schoolse omgeving en profiteren van een doorlopende leerlijn. We creëren een veilige en uitdagende omgeving waar nieuwsgierigheid wordt aangewakkerd en sociale vaardigheden worden gestimuleerd. Ontdek hoe wij uw kind optimaal begeleiden.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Peuteropvang Kindertuin is gevestigd in onze school

Met welke partners werkt Basisschool St Petrus samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor een optimale begeleiding van jonge kinderen werkt Basisschool St Petrus nauw samen met Peuteropvang Kindertuin. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en stimulerende leeromgeving, zowel in de peuteropvang als in de vroege schooljaren. Kindertuin biedt hoogwaardige opvang en educatie die perfect aansluit bij onze onderwijsvisie. Door deze gezamenlijke inspanningen garanderen we een soepele overgang en een solide basis voor de verdere ontwikkeling van uw kind. Bezoek hun website voor meer informatie over hun aanbod.

Voor een optimale begeleiding van jonge kinderen werkt Basisschool St Petrus nauw samen met Peuteropvang Kindertuin. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en stimulerende leeromgeving, zowel in de peuteropvang als in de vroege schooljaren. Kindertuin biedt hoogwaardige opvang en educatie die perfect aansluit bij onze onderwijsvisie. Door deze gezamenlijke inspanningen garanderen we een soepele overgang en een solide basis voor de verdere ontwikkeling van uw kind. Bezoek hun website voor meer informatie over hun aanbod.

Team | Basisschool St Petrus in Boxtel | [2025] Schoolregister