Omnis Kindcentrum Franck van Borssele
Kalootstraat 2
4454 BH Borssele

Schoolweging

Schoolweging
33.57
Spreiding
5.38

De schoolweging van Franck van Borssele is 33,57 , met een spreiding van 5,38 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Hoewel exacte adviespercentages ontbreken, blijkt uit doorstroomdata dat 28,57% van de leerlingen boven hun oorspronkelijke advies presteert (vs. 25,27% landelijk). Tegelijk scoort 14,29% onder advies, iets hoger dan het landelijk gemiddelde (11,81%). Dit reflecteert de complexe populatie maar ook de inspanningen om talent te laten doorstromen, zoals beschreven in het ondersteuningsprofiel.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2020-2021

ToetsFranck van BorsseleGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2020-2021

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De leerkracht van uw kind volgt de resultaten van uw kind. Hij of zij ziet uw kind dagelijks in de klas en heeft zo een goed beeld van de ontwikkeling van uw kind, bijvoorbeeld op het gebied van taal en rekenen (cognitieve ontwikkeling), maar ziet ook of uw kind zich prettig voelt (sociaal emotionele ontwikkeling). De ontwikkeling van uw kind wordt ook gevolgd in het IEP leerlingvolgsysteem. Naast toetsen voor rekenen en taal heeft IEP ook meetinstrumenten voor leeraanpak, sociaal emotionele ontwikkeling en creatief vermogen. Zo wordt er een compleet beeld van uw kind in kaart gebracht van zowel hoofd, hart én handen. Methodegebonden toetsen Om te meten of uw kind de methoden goed heeft begrepen en kan toepassen, worden om de vier à vijf weken toetsen afgenomen. Zo houdt de leerkracht inzicht in de cognitieve ontwikkeling van uw kind.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

De school laat een opvallend hoog percentage leerlingen zien dat boven advies presteert (28,57%), wat de effectiviteit van de advisering benadrukt. Dit contrasteert enigszins met het iets verhoogde percentage onder advies (14,29%), wat mogelijk samenhangt met de hogere schoolweging. De cijfers onderstrepen de noodzaak van maatwerk in een divers leerlingenbestand.

Sociale ontwikkeling

Kinderen leren en ontwikkelen zich binnen ons Omnis Kindcentrum. Zij maken zich vaardigheden eigen die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving. Dit zijn competenties zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Sociale competenties dragen bij aan een positief en veilig klimaat , het verbeteren van leerprestaties en de ontwikkeling van burgerschap.

Samenwerken

Positief en veilig klimaat

Ontwikkeling normen en waarden

Wat is de werkwijze van Omnis Kindcentrum Franck van Borssele voor sociale ontwikkeling?

De werkwijze van Omnis Kindcentrum Franck van Borssele voor sociale ontwikkeling omvat onder andere het gebruik van de 'Kijk op mezelf kaart', observaties ('Zien'), ouder-kindgesprekken en een portfolio.

Welke registratievorm(en) gebruikt Omnis Kindcentrum Franck van Borssele om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Omnis Kindcentrum Franck van Borssele gebruikt 'Kijk!' en 'Zien' als registratievormen om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Omnis Kindcentrum Franck van Borssele?

Omnis Kindcentrum Franck van Borssele gebruikt 'Een doos vol gevoelens' als methode voor sociaal-emotioneel leren.