
Schoolweging
De schoolweging van Ds. G H Kerstenschool Borssele is 32,08 , met een spreiding van 4,55 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 95.5% behaalde het fundamenteel niveau ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit onderstreept stevige basisvaardigheden, zelfs in vergelijking met vergelijkbare scholen (94.8%).
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau wordt met 48.7% ruimschoots gehaald (signaleringswaarde 41.2%). Dit overtreft de inspectienorm en benadrukt de focus op hogere leerdoelen, ondanks een complexe leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een accent op vmbo-(g)t (28.6% vs. 16.5% regio) en havo (14.3% vs. 16.1% regio). Het vwo-percentage (9.5%) blijft achter bij regionale benchmarks (18.6%), maar de combinatie van praktijkgericht en theoretisch onderwijs komt naar voren in 4.8% vmbo-(g)t/havo-adviezen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Ds. G H Kerstenschool Borssele | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 171.82 | 173.88 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Ruim 52% van de leerlingen presteert boven hun advies (tegenover 25% landelijk), terwijl slechts 8.7% onder presteert (vs. 11.8% nationaal). Deze cijfers onderstrepen de effectiviteit van de doorstroombegeleiding, zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.