
Schoolweging
De schoolweging van ’t Oldhof is 28,50 , met een spreiding van 5,31 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
93,5% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ruim boven de vereiste 85%. Hoewel dit lager is dan het vergelijkingsgemiddelde (96,4%), voldoet de school ruimschoots aan basiskwalificaties.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
56,5% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat ruim boven de inspectienorm van 48,6% ligt maar iets onder het vergelijkingsgemiddelde (60,5%). De school toont hiermee een degelijke focus op hogere leerdoelen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke focus op theoretische routes: 38,1% vmbo-(g)t en 33,3% havo-advies, samen goed voor 71,4% van de leerlingen. Dit overstijgt het regionale gemiddelde (26,8% vmbo-(g)t en 16,1% havo). Het vwo-percentage (9,5%) blijft wel achter bij landelijke trends (18,6%).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | ’t Oldhof | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.35 | 175.23 | 168.36 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
19,05% van de leerlingen presteert onder advies, wat hoger is dan het landelijk gemiddelde (11,81%). Tegelijk scoort 9,52% boven advies, tegenover 25,27% nationaal. Dit kan duiden op zorgvuldige advisering of uitdagingen in doorstroombegeleiding, passend bij de complexere leerlingenpopulatie.