Basisschool Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve in Bodegraven

Het team van Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve in Bodegraven

Current section: team
Leeuwerik 1
2411 Bodegraven

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 94.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (94.7%)
Man (5.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.3%)
25-35 jaar (21.1%)
35-45 jaar (36.8%)
45-55 jaar (26.3%)
55-65 jaar (10.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (89.5%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (10.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Vacature Leraar Basisonderwijs: Efficiënte Vervangingsregeling

Voorkomen van Lesuitval: Onze Aanpak Op Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve staan we garant voor continuïteit in het onderwijs. Wanneer een docent onverhoopt afwezig is, zetten wij ons Regionaal Transfercentrum Cella (RTC) in voor een snelle en betrouwbare vervanging. Dit centrum is een essentieel samenwerkingsverband tussen vijf toonaangevende onderwijsbesturen in de regio Groene Hart. Via het RTC maken wij gebruik van een breed netwerk van gekwalificeerde leerkrachten die bij aangesloten besturen beschikbaar zijn. Dit garandeert dat wij, zelfs in specifieke situaties, altijd een passende oplossing vinden voor de klas. Een flexibele pool van ervaren invalkrachten staat klaar om onze leerlingen te ondersteunen. Alternatieve Invullingen bij Ontbreken van Invallers Mocht het RTC onverhoopt geen geschikte invaller kunnen bieden, dan hebben wij interne procedures om de continuïteit te waarborgen. Een leerkracht zonder eigen lesgroep of andere dringende verplichtingen neemt tijdelijk de verantwoordelijkheid voor de betreffende klas. Tevens kunnen parttime leerkrachten flexibel ingezet worden op hun vrije dag, mits haalbaar. Als laatste redmiddel worden de leerlingen van een groep tijdelijk verdeeld over de andere klassen, waarbij de mogelijkheid wordt onderzocht om groepen samen te voegen. Dit alles met het doel om elke leerling te voorzien van kwalitatief goed onderwijs. Communicatie en Noodopvang In uitzonderlijke gevallen, waarbij geen adequate oplossing gevonden kan worden, informeren wij u zo spoedig mogelijk. Wij vragen dan uw begrip voor het eventueel thuis opvangen van uw kind. Waar mogelijk bieden wij op school noodopvang aan voor de leerlingen die dit nodig hebben. Uw kind is bij ons in veilige handen, ook tijdens onvoorziene omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind: Onze Onderwijs Specialisten

7

Taal en Rekenen: Extra Begeleiding voor Academische Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher (RT'er)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Leerlingbegeleider

Toelichting van de school:

Uw kind wordt dagelijks begeleid door de eigen leerkracht, die de ontwikkeling nauwlettend volgt. Indien extra ondersteuning nodig is, schakelen wij onze ervaren intern begeleider (IB'er) in. De IB'er coördineert de leerlingenzorg en coacht leerkrachten. Samen met de leerkracht en vakspecialisten wordt een individueel hulpplan opgesteld. Dit plan beschrijft de specifieke aanpak en frequentie van de extra hulp. De groepsleerkracht kan hiermee direct aan de slag, eventueel met aangepast materiaal. Soms biedt een remedial teacher (RT'er) of leerlingbegeleider extra ondersteuning buiten de klas. De effectiviteit van deze hulp wordt periodiek geëvalueerd.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Orthopedagoog
Remedial Teacher (RT'er)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Leerlingbegeleider
Begeleider Passend Onderwijs

Toelichting van de school:

De leerkracht observeert en begeleidt uw kind dagelijks, wat een scherp beeld geeft van de sociaal-emotionele ontwikkeling. Bij specifieke behoeften is onze intern begeleider (IB'er) beschikbaar. De IB'er is de spil in de leerlingenzorg en ondersteunt het team. In nauwe samenwerking met de leerkracht en specialisten wordt een plan op maat gemaakt voor extra ondersteuning. Dit plan bevat concrete doelen en werkwijzen. De groepsleerkracht implementeert dit, aangevuld door gerichte hulp van bijvoorbeeld een remedial teacher of leerlingbegeleider buiten de klasgroep. Regelmatige evaluatie door de betrokken begeleiders zorgt voor continue afstemming.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseren van Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Orthopedagoog
Begeleider Passend Onderwijs

Toelichting van de school:

De leerkracht speelt een cruciale rol in de dagelijkse begeleiding en het signaleren van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Bij specifieke uitdagingen wordt de expertise van de intern begeleider (IB'er) ingeroepen. De IB'er is gespecialiseerd in leerlingenzorg en begeleidt het team. Samen met de leerkracht en de orthopedagoog wordt een effectief hulpplan ontworpen. Dit plan richt zich op specifieke strategieën om de werkhouding en taakaanpak te verbeteren. De groepsleerkracht past deze methoden toe, eventueel met extra ondersteuning van de IB'er of een begeleider passend onderwijs. De voortgang wordt nauwlettend gevolgd en geëvalueerd.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Kinderen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Orthopedagoog
Fysiotherapeut
Begeleider Passend Onderwijs

Toelichting van de school:

De leerkracht biedt dagelijkse begeleiding en observeert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind. Bijzondere aandacht is er voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, waarbij de intern begeleider (IB'er) een sleutelrol speelt. De IB'er coördineert de zorg en werkt samen met externe specialisten. In overleg met de leerkracht, orthopedagoog en fysiotherapeut stelt de IB'er een specifiek hulpprogramma op. Dit plan beschrijft de aanpak om de motorische vaardigheden te bevorderen. De uitvoering vindt plaats onder begeleiding van de groepsleerkracht en eventueel de fysiotherapeut.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging volgen wij strikt de geldende protocollen. Dit garandeert een veilige en deskundige aanpak voor elk kind op onze school in Bodegraven.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
20
Totaal specialisten
20
Unieke specialismen

Brede Ontwikkeling en Extra Ondersteuning op Basisschool Speel en Werkhoeve

Onze Visie op Leerlingontwikkeling

Bij Basisschool Speel en Werkhoeve in Bodegraven geloven we dat de ontwikkeling van uw kind verder gaat dan alleen taal en rekenen. We kijken naar de brede, integrale groei van elke leerling, met oog voor zowel leerwinst als sociaal-emotionele ontwikkeling. Onze school biedt een veilige omgeving waar kinderen leren samenwerken, verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen leerproces en vaardigheden ontwikkelen die essentieel zijn voor de toekomst. Wij besteden veel aandacht aan morele vorming, burgerschap en een rijk creatief en cultureel aanbod. Ieder kind bezit unieke gaven en talenten die we koesteren. Leerlingen leren niet alleen met hun hoofd, maar ook met hun hart en handen. Deze holistische benadering gaat verder dan traditionele toetsresultaten; wij zien en waarderen het kind in zijn geheel. Momenteel oriënteren wij ons op de mogelijkheden van inclusief onderwijs en hoe we dit passend kunnen maken voor onze school en leerlingen. Zo blijven we ons onderwijs continu verbeteren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van RK Basisschool Speel en Werkhoeve

Welke ambitieuze doelen zijn vastgelegd in ons schoolplan?

Ons vernieuwde schoolplan, waarin we onze onderwijskundige visie en toekomstplannen uiteenzetten, wordt in september officieel gepubliceerd. Hierin leest u welke specifieke doelen we nastreven om de ontwikkeling van elke leerling te optimaliseren.

Hoe realiseert onze school de gestelde onderwijsdoelen met effectieve kwaliteitszorg?

Onze kwaliteitszorg is nauwkeurig afgestemd op de strategische afspraken binnen ons schoolbestuur. We hanteren de bewezen PDCA-cyclus (Plan, Do, Check, Act) op alle niveaus: individuele leerling, groep en de gehele schoolorganisatie. Dit proces begint met het grondig verzamelen en analyseren van relevante onderwijsgegevens. Op basis van deze inzichten formuleren we heldere doelen en concrete plannen, die vervolgens zorgvuldig worden geïmplementeerd. Gedurende de uitvoering monitoren we continu de voortgang en evalueren we of bijsturing nodig is om de leerresultaten te maximaliseren. Halfjaarlijks, jaarlijks en eens per vier jaar voeren we diepgaande evaluaties uit. Hierbij beoordelen we niet alleen of de gestelde doelen zijn behaald, maar ook hoe het proces is verlopen. We analyseren wat succesvol was en wat minder, en onderzoeken de onderliggende redenen. Deze bevindingen vormen de cruciale basis voor de formulering van onze toekomstige doelen en verbeterplannen. Voor dataverzameling maken we gebruik van zowel methodegebonden toetsen als landelijk erkende, niet-methodegebonden Cito-toetsen, die tweemaal per jaar worden afgenomen. Daarnaast worden observaties in de klas, met behulp van de Groeiling Kijkwijzer, regelmatig uitgevoerd om de voortgang van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Een essentieel onderdeel van onze continue kwaliteitsverbetering is het externe auditproces. Minimaal eens per vier jaar ontvangen we een deskundig oordeel van een auditcommissie, bestaande uit externe experts en vertegenwoordigers van De Groeiling. Zij voeren uitgebreide gesprekken met ouders, leerlingen en ons schoolteam om een compleet beeld te krijgen van de onderwijservaringen op onze school.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool Speel en Werkhoeve

Toelichting van de school

Op Basisschool Speel en Werkhoeve in Bodegraven geloven we in een naadloze overgang van kinderopvang naar basisonderwijs. Onze peuteropvang, verzorgd door Kind & Co Ludens, biedt voorschoolse educatie die speciaal is ontworpen voor peuters. Dit sluit direct aan op ons vroegschoolse educatieprogramma. Hierdoor kunnen jonge kinderen op een speelse en effectieve manier eventuele achterstanden inhalen, nog voordat ze de stap naar groep 3 maken.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?

Basisschool Speel en Werkhoeve biedt diverse extra programma's voor de allerkleinsten. Ons aanbod omvat voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat essentieel is voor een goede start. Daarnaast is er een toegewijde peuteropvang om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren.

Basisschool Speel en Werkhoeve biedt diverse extra programma's voor de allerkleinsten. Ons aanbod omvat voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat essentieel is voor een goede start. Daarnaast is er een toegewijde peuteropvang om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind programma?

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool Speel en Werkhoeve nauw samen met Kind & Co Ludens. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige voorschoolse educatie en een soepele overgang naar het basisonderwijs. Ontdek meer over hun aanpak op hun website.

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool Speel en Werkhoeve nauw samen met Kind & Co Ludens. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige voorschoolse educatie en een soepele overgang naar het basisonderwijs. Ontdek meer over hun aanpak op hun website.

Team | Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve in Bodegraven | [2025] Schoolregister