
Het team van Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve in Bodegraven
Current section: teamZie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve bij jullie?
Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 94.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vacature Leraar Basisonderwijs: Efficiënte Vervangingsregeling
Voorkomen van Lesuitval: Onze Aanpak Op Rooms Katholieke Basisschool Speel en Werkhoeve staan we garant voor continuïteit in het onderwijs. Wanneer een docent onverhoopt afwezig is, zetten wij ons Regionaal Transfercentrum Cella (RTC) in voor een snelle en betrouwbare vervanging. Dit centrum is een essentieel samenwerkingsverband tussen vijf toonaangevende onderwijsbesturen in de regio Groene Hart. Via het RTC maken wij gebruik van een breed netwerk van gekwalificeerde leerkrachten die bij aangesloten besturen beschikbaar zijn. Dit garandeert dat wij, zelfs in specifieke situaties, altijd een passende oplossing vinden voor de klas. Een flexibele pool van ervaren invalkrachten staat klaar om onze leerlingen te ondersteunen. Alternatieve Invullingen bij Ontbreken van Invallers Mocht het RTC onverhoopt geen geschikte invaller kunnen bieden, dan hebben wij interne procedures om de continuïteit te waarborgen. Een leerkracht zonder eigen lesgroep of andere dringende verplichtingen neemt tijdelijk de verantwoordelijkheid voor de betreffende klas. Tevens kunnen parttime leerkrachten flexibel ingezet worden op hun vrije dag, mits haalbaar. Als laatste redmiddel worden de leerlingen van een groep tijdelijk verdeeld over de andere klassen, waarbij de mogelijkheid wordt onderzocht om groepen samen te voegen. Dit alles met het doel om elke leerling te voorzien van kwalitatief goed onderwijs. Communicatie en Noodopvang In uitzonderlijke gevallen, waarbij geen adequate oplossing gevonden kan worden, informeren wij u zo spoedig mogelijk. Wij vragen dan uw begrip voor het eventueel thuis opvangen van uw kind. Waar mogelijk bieden wij op school noodopvang aan voor de leerlingen die dit nodig hebben. Uw kind is bij ons in veilige handen, ook tijdens onvoorziene omstandigheden.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind: Onze Onderwijs Specialisten
Taal en Rekenen: Extra Begeleiding voor Academische Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Uw kind wordt dagelijks begeleid door de eigen leerkracht, die de ontwikkeling nauwlettend volgt. Indien extra ondersteuning nodig is, schakelen wij onze ervaren intern begeleider (IB'er) in. De IB'er coördineert de leerlingenzorg en coacht leerkrachten. Samen met de leerkracht en vakspecialisten wordt een individueel hulpplan opgesteld. Dit plan beschrijft de specifieke aanpak en frequentie van de extra hulp. De groepsleerkracht kan hiermee direct aan de slag, eventueel met aangepast materiaal. Soms biedt een remedial teacher (RT'er) of leerlingbegeleider extra ondersteuning buiten de klas. De effectiviteit van deze hulp wordt periodiek geëvalueerd.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De leerkracht observeert en begeleidt uw kind dagelijks, wat een scherp beeld geeft van de sociaal-emotionele ontwikkeling. Bij specifieke behoeften is onze intern begeleider (IB'er) beschikbaar. De IB'er is de spil in de leerlingenzorg en ondersteunt het team. In nauwe samenwerking met de leerkracht en specialisten wordt een plan op maat gemaakt voor extra ondersteuning. Dit plan bevat concrete doelen en werkwijzen. De groepsleerkracht implementeert dit, aangevuld door gerichte hulp van bijvoorbeeld een remedial teacher of leerlingbegeleider buiten de klasgroep. Regelmatige evaluatie door de betrokken begeleiders zorgt voor continue afstemming.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseren van Leerprestaties
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De leerkracht speelt een cruciale rol in de dagelijkse begeleiding en het signaleren van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Bij specifieke uitdagingen wordt de expertise van de intern begeleider (IB'er) ingeroepen. De IB'er is gespecialiseerd in leerlingenzorg en begeleidt het team. Samen met de leerkracht en de orthopedagoog wordt een effectief hulpplan ontworpen. Dit plan richt zich op specifieke strategieën om de werkhouding en taakaanpak te verbeteren. De groepsleerkracht past deze methoden toe, eventueel met extra ondersteuning van de IB'er of een begeleider passend onderwijs. De voortgang wordt nauwlettend gevolgd en geëvalueerd.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Kinderen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De leerkracht biedt dagelijkse begeleiding en observeert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind. Bijzondere aandacht is er voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, waarbij de intern begeleider (IB'er) een sleutelrol speelt. De IB'er coördineert de zorg en werkt samen met externe specialisten. In overleg met de leerkracht, orthopedagoog en fysiotherapeut stelt de IB'er een specifiek hulpprogramma op. Dit plan beschrijft de aanpak om de motorische vaardigheden te bevorderen. De uitvoering vindt plaats onder begeleiding van de groepsleerkracht en eventueel de fysiotherapeut.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging volgen wij strikt de geldende protocollen. Dit garandeert een veilige en deskundige aanpak voor elk kind op onze school in Bodegraven.
Overzicht ondersteuning
Brede Ontwikkeling en Extra Ondersteuning op Basisschool Speel en Werkhoeve
Onze Visie op Leerlingontwikkeling
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van RK Basisschool Speel en Werkhoeve
Welke ambitieuze doelen zijn vastgelegd in ons schoolplan?
Hoe realiseert onze school de gestelde onderwijsdoelen met effectieve kwaliteitszorg?
Downloaden
Download ons uitgebreide schoolplan hierSpeciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool Speel en Werkhoeve
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?
Basisschool Speel en Werkhoeve biedt diverse extra programma's voor de allerkleinsten. Ons aanbod omvat voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat essentieel is voor een goede start. Daarnaast is er een toegewijde peuteropvang om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren.
Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind programma?
Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool Speel en Werkhoeve nauw samen met Kind & Co Ludens. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige voorschoolse educatie en een soepele overgang naar het basisonderwijs. Ontdek meer over hun aanpak op hun website.