Da Costaschool in Bodegraven

Het team van Da Costaschool in Bodegraven

Current section: team
Laan Van Turkenburg 2
2411 Bodegraven

Zie hier hoe het team van Da Costaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Da Costaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Da Costaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Da Costaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Da Costaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Da Costaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (21.4%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (21.4%)
45-55 jaar (21.4%)
55-65 jaar (7.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Da Costaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (84.6%)
Direct ondersteunend personeel (7.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Da Costaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op de Da Costaschool

De Da Costaschool, onderdeel van PCPO "De Vier Windstreken", hanteert een proactieve aanpak voor leerkrachtvervanging. Door de samenwerking met diverse stichtingen, maken we gebruik van een gespecialiseerde vervangingspool. Deze pool garandeert dat we snel kunnen schakelen bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Dit schooljaar hebben we een unieke kans: extra inzet van leerkrachten voor elke groep. Dit betekent dat collega's elkaar primair vervangen, wat zorgt voor continuïteit in de klas. Interne oplossingen worden eerst benut voordat we een beroep doen op de externe vervangingspool. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle interne en externe vervangingsopties zijn uitgeput, worden leerlingen tijdelijk verdeeld over andere groepen. Alleen in het uiterste geval van noodzaak, en na uitputting van alle andere mogelijkheden, kan overwogen worden om leerlingen naar huis te sturen. Uw kind kan rekenen op toegewijde zorg en kwalitatief onderwijs, zelfs bij onvoorziene omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In onze school wordt les gegeven met behulp van moderne didactische lesmethoden. Regelmatig worden de lesmaterialen vernieuwd en vervangen. Belangrijk is dat het materiaal ruimte biedt aan kinderen die verdiepend werk aankunnen of die extra oefenstof nodig hebben.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Individuele Ondersteuning voor Elke Leerling op de Da Costaschool

Ons School Ondersteuningsprofiel: Een Visie op Leerlingontwikkeling

Het School Ondersteuningsprofiel (SOP) van de Da Costaschool beschrijft gedetailleerd hoe ons toegewijde team omgaat met het ontwikkelperspectief van leerlingen die extra aandacht nodig hebben. Dit geldt voor leerlingen die tijdelijk of langdurig opvallen op specifieke gebieden. Denk hierbij aan leerlingen die uitblinken in resultaten, extra begeleiding nodig hebben vanwege gedrag, of die extra ondersteuning vereisen op academisch gebied. Ook leerlingen die uitzonderlijk presteren of een combinatie van deze factoren vertonen, worden zorgvuldig begeleid volgens de richtlijnen in ons SOP. Wij streven ernaar om de benodigde hulp zoveel mogelijk binnen de vertrouwde groepssetting te bieden. Dit bevordert de inclusiviteit en voorkomt dat leerlingen zich geïsoleerd voelen. Onze aanpak is gericht op instructie op maat, waarbij we effectieve leermomenten creëren voor elke individuele leerling. Of het nu gaat om beknopte instructie voor snelle leerlingen of uitgebreidere uitleg voor zij die meer tijd nodig hebben, wij zorgen voor passend onderwijs. Een uitstekende organisatie van het klassenmanagement en een consistente lijn voor zelfstandig werken zijn essentieel om de hoge kwaliteit van onze instructie te waarborgen. Dit stelt ons in staat om elke leerling optimaal te ondersteunen in zijn of haar educatieve reis, met een focus op zowel groei als welzijn.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan Da Costaschool Bodegraven

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Bij de Da Costaschool staat kwaliteitszorg centraal. Ons hele team is toegewijd aan het continu bewaken en verbeteren van ons onderwijs. We hanteren de PDCA-cyclus (Plan, Do, Check, Act) om onze onderwijskwaliteit systematisch te waarborgen. Om onze kwaliteit te meten en te evalueren, maken we gebruik van diverse instrumenten. Dit omvat de Werken Met Kwaliteitskaarten (WMK-PO) elke vier jaar, een tweejaarlijkse ouderenquête en een jaarlijkse leerlingenquête. Deze methoden geven ons waardevolle inzichten. Kwaliteitszorg betekent voor ons het actief werken aan de doelen uit ons schoolplan. We streven ernaar om onderwijs te bieden waar leerlingen, ouders en teamleden tevreden over zijn. Dit doen we door ons onderwijs continu te ontwikkelen, ons team bij te scholen en te werken met effectieve lesmethoden. We investeren in de professionele groei van onze leerkrachten door middel van een gestructureerde gesprekkencyclus en het aanbieden van relevante nascholing. Een sterk team vormt immers de basis voor succesvol leren. Onze lesmethoden worden regelmatig vernieuwd. Bij de keuze voor nieuw lesmateriaal toetsen we of dit aansluit bij onze schoolvisie en de leerbehoeften van alle kinderen, inclusief diegenen die extra ondersteuning of uitdaging nodig hebben. Ook controleren we of de methoden voldoen aan de kerndoelen en onze levensbeschouwing.

Waar vind ik de jaarlijkse onderwijsdoelen van de school?

De specifieke jaarlijkse doelen van de Da Costaschool zijn opvraagbaar bij de directie. Voor een gedetailleerd overzicht van onze plannen en doelstellingen, is het volledige jaarplan hieronder te downloaden.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) bij Da Costaschool

Toelichting van de school

De Da Costaschool in Bodegraven stimuleert optimale kinderlijke ontwikkeling door Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). We werken nauw samen met peuterspeelzalen en kinderdagverblijven in Bodegraven voor een soepele overgang naar onze basisschool. Onze VVE-aanpak integreert de populaire 'Ik ben Bas' prentenboeken, zowel op de peuterspeelzaal als in onze kleutergroepen. Dit zorgt voor een consistente leerlijn. Op de peuterspeelzaal gebruiken we daarnaast het taalstimuleringsprogramma 'Puk en Ko', wat naadloos aansluit op 'Ik ben Bas' op de Da Costaschool. Voor een soepele start maken peuterspeelzalen en kinderdagverblijven gebruik van overdrachtsformulieren. Hierin documenteren leidsters de ontwikkeling van peuters, zodat leerkrachten op onze school deze lijn kunnen voortzetten. Regelmatige bijeenkomsten tussen peuterspeelzaalleidsters en onze kleuterleerkrachten waarborgen een doorlopende educatieve visie.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Da Costaschool voor jonge kinderen?

De Da Costaschool biedt specifieke Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan, ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te maximaliseren. Dit programma versterkt taalvaardigheid en sociale vaardigheden, met een focus op een soepele overgang naar het basisonderwijs.

De Da Costaschool biedt specifieke Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan, ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te maximaliseren. Dit programma versterkt taalvaardigheid en sociale vaardigheden, met een focus op een soepele overgang naar het basisonderwijs.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) voor peuters in Bodegraven

Met welke partners werkt Da Costaschool samen voor VVE?

De Da Costaschool werkt samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties zoals Quadrant Kindercentra, Junis en Het Tuinhuis. Deze samenwerkingen garanderen een hoogwaardige en doorlopende educatieve ervaring voor de jongste leerlingen in Bodegraven.

De Da Costaschool werkt samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties zoals Quadrant Kindercentra, Junis en Het Tuinhuis. Deze samenwerkingen garanderen een hoogwaardige en doorlopende educatieve ervaring voor de jongste leerlingen in Bodegraven.

Team | Da Costaschool in Bodegraven | [2025] Schoolregister