
Schoolweging
De schoolweging van School met de Bijbel Bleskensgraaf ca is 31,27 , met een spreiding van 5,65 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Het fundamentele niveau wordt door 91,56% van de leerlingen gehaald, waarmee de school ruimschoots voldoet aan de landelijke norm van 85%. Dit onderstreept de effectiviteit van het basisonderwijs op deze school.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau wordt met 51,27% behaald, ruim boven de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 43,5%. Dit laat zien dat een aanzienlijk deel van de leerlingen het hoge onderwijsdoel bereikt, ondanks een complexere leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen laten een relatief hoog percentage praktijkonderwijs zien (8,96% tegenover 1,01% bij vergelijkbare scholen). Het aandeel havo- en vwo-adviezen (samen 43,28%) is vergelijkbaar met het regionale gemiddelde (45,61%), wat aangeeft dat de school een breed aanbod biedt voor verschillende onderwijsniveaus.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | School met de Bijbel Bleskensgraaf ca | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Een significant deel van de leerlingen (15,09%) presteert onder het gegeven schooladvies, wat hoger is dan het landelijk gemiddelde (11,81%). Dit kan samenhangen met de complexere leerlingenpopulatie, zoals weerspiegeld in de hogere schoolweging.