Openbare Basisschool Blaricum in Blaricum

Het team van Openbare Basisschool Blaricum in Blaricum

Current section: team
Eemnesserweg 18 A
1261 Blaricum

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool Blaricum is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Blaricum. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool Blaricum bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Blaricum bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool Blaricum zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.5%)
Man (11.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Blaricum. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.7%)
25-35 jaar (26.9%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (19.2%)
&ge;65 jaar (3.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool Blaricum werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.9%)
Direct ondersteunend personeel (7.7%)
Indirect ondersteunend personeel (7.7%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Blaricum gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling van Leerkrachtafwezigheid op OBS Blaricum

Bij Openbare Basisschool Blaricum zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, ook bij afwezigheid van leerkrachten. Voor langdurige periodes, zoals zwangerschapsverlof, streven we ernaar een vaste vervanger te vinden. Dit doen we door interne mogelijkheden te onderzoeken en vacatures uit te zetten om zo de beste match te garanderen. Onverwachte afwezigheid vraagt om een snelle en effectieve aanpak. We volgen een stappenplan om de impact op de leerlingen te minimaliseren. Eerst kijken we naar interne oplossingen, zoals het inzetten van parttime collega's. Vervolgens benaderen we onze pool van beschikbare vervangingsleerkrachten. Indien nodig, kunnen de locatiedirecteur of de intern begeleider tijdelijk voor de klas staan. Als deze opties niet volstaan, verdelen we de leerlingen over andere groepen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer ook dit niet mogelijk is, kunnen we genoodzaakt zijn een groep naar huis te sturen, uiteraard in nauw overleg met de ouders. Hoewel we deze maatregelen zoveel mogelijk willen vermijden en tot op heden zelden groepen naar huis hebben hoeven sturen, kunnen we dit in de toekomst niet uitsluiten. Transparante communicatie met ouders is hierbij essentieel. In situaties van extreme nood kan overleg met het schoolbestuur plaatsvinden om bijvoorbeeld een tijdelijke vierdaagse werkweek te overwegen, zodat de onderwijskwaliteit gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het team van de OBB bestaat uit medewerkers met verschillende functies. We hebben een hecht team met veelexpertise. We hebben specialisme op het gebied van lezen, rekenen, sociaal – emotioneel en hoogbegaafdheid. Deze expertise wisselen we op veel manieren met elkaar uit en zorgt ervoor dat we op een hoog serviceniveau met de kinderen kunnen werken.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Handvaardigheidslokaal
Aula met podium
Groot plein

Maatwerk en Extra Ondersteuning voor Elke Leerling bij OBS Blaricum

Ons Pedagogisch Beleid en Leeraanpak

Op Openbare Basisschool Blaricum streven we ernaar om elk kind optimaal te laten ontwikkelen. Vanaf groep 3 organiseren we het onderwijs zoveel mogelijk in leerstofjaargroepen. Dit bevordert een omgeving waarin kinderen van vergelijkbare leeftijden samen leren en groeien. Onze onderwijsaanpak is adaptief en handelingsgericht. Dit betekent dat we de regie bij de leerling leggen en het onderwijs afstemmen op de specifieke onderwijsbehoeften. Leerlingen met vergelijkbare leerbehoeften worden zoveel mogelijk bij elkaar geplaatst om gerichte ondersteuning te bieden. We erkennen dat kinderen verschillen in leertempo en leerstijl. Daarom differentiëren we continu in instructie, verwerkingsmaterialen en de beschikbare tijd. Dit zorgt ervoor dat zowel leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben als leerlingen die sneller door de stof gaan, de juiste uitdaging en begeleiding krijgen. Voor specifieke behoeften bieden we extra hulp, zoals ondersteuning bij dyslexie via ons leescentrum. Bovendien hebben we een wekelijkse plusgroep voor cognitief getalenteerde kinderen. Een gedetailleerd overzicht van al onze interne en externe ondersteuningsmogelijkheden vindt u in onze uitgebreide schoolgids.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | Openbare Basisschool Blaricum in Blaricum | [2025] Schoolregister