
Schoolweging
De schoolweging van Montijn is 28,61 , met een spreiding van 7,20 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Montijn | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Onze leerkrachten kennen hun leerlingen en dragen zorg voor een optimale ontwikkeling. We volgen de ontwikkeling door middel van observaties en het leerlingvolgssysteem (LVS) van de IEP. Naast de cognitieve ontwikkeling kijken we goed naar het samenspel van hoofd, hart en handen. Binnen dit toets-systeem wordt ook gekeken naar de executieve functies die van invloed zijn op het leren.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Onze school besteedt structureel en systematisch aandacht aan de sociale en maatschappelijke ontwikkeling van de leerlingen. We doen dit omdat we onze kinderen willen opvoeden tot verantwoorde burgers. Ze moeten goed voor zichzelf kunnen zorgen en goed kunnen omgaan met de mensen en de wereld om hen heen (dichtbij en verder weg). De sociale en maatschappelijke ontwikkeling van de groep en/of de individuele leerling komt regelmatig tussendoor en op geplande momenten tijdens de leerlingbespreking aan de orde (leerkracht en IB’er). In deze gesprekken worden ook mogelijke aanpakken voor een groep of voor een individuele leerling besproken. De belangrijkste kenmerken (en eigen kwaliteitsaspecten) van onze school zijn: 1.Respect en aandacht voor de individuele ontwikkeling van leerlingen. 2.Aandacht voor de veiligheid van leerlingen en personeel. 3.Respect en aandacht voor de groepsontwikkeling. 4.Aandacht voor het nemen van eigen verantwoordelijkheid. 5.Stimuleren van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. 6.Ontwikkeling van een kritische houding. LEES MINDER
Veiligheid
Verantwoordelijkheid
Zelfstandigheid
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Zie 3.2 Veiligheid op school. De werkwijze die we hanteren is die volgens de methode KiVa. De uitkomsten van de KiVa-monitor worden besproken tijdens de leerlingenbesprekingen met leerkracht en IB. Waar nodig wordt teruggekoppeld naar ouders en worden interventies ingezet.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: KIVA-monitor