Openbare Basisschool De Peppel
Augustuslaan 22
6642 AB Beuningen

Schoolweging

Schoolweging
26.81
Spreiding
6.19

De schoolweging van De Peppel Beuningen is 26,81 , met een spreiding van 6,19 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 98,4% scoren vrijwel alle leerlingen op het fundamenteel niveau, ruim boven zowel de landelijke norm (85%) als het gemiddelde van vergelijkbare scholen (96,7%). Dit benadrukt een stevige basiskwaliteit van het onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

62,3% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de school-specifieke signaleringswaarde van 51,8%. Hoewel dit net onder het vergelijkingsgemiddelde (63,3%) ligt, toont het een sterke focus op hogere leerdoelen, mede dankzij gepersonaliseerde leerlijnen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De school adviseert 54,5% van de leerlingen een havo- of vwo-niveau (21,95% havo, 17,07% vwo), significant hoger dan vergelijkbare scholen (45,6%). De praktische leerwegen (vmbo-b/k) zijn met 7,3% beperkt, wat past bij het academische profiel van de school.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsDe Peppel BeuningenGemeente AmsterdamNederland
199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
127

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Slechts 11,43% van de leerlingen presteert onder advies, tegen 11,81% landelijk. Opvallend is het hoge percentage van 45,71% dat boven het advies uitstroomt, wat de kwaliteit van het adviesproces onderstreept. Deze resultaten sluiten aan bij het intensieve mentorschap beschreven in het schoolplan.