
De resultaten van CNS-basisschool Wilhelmina in Bennekom
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van CNS-basisschool Wilhelmina, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past CNS-basisschool Wilhelmina bij jullie?
Ontdek hoe goed CNS-basisschool Wilhelmina bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Beheersing op CNS-basisschool Wilhelmina
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep 8 met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Op CNS-basisschool Wilhelmina streven we ernaar dit niveau voor al onze leerlingen te realiseren, zodat zij een solide basis meekrijgen voor hun verdere schoolloopbaan.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten: Ambitieus Leren op CNS-basisschool Wilhelmina
Het streefniveau op CNS-basisschool Wilhelmina daagt leerlingen uit om verder te gaan dan het fundamentele niveau. We zetten ons in om een zo hoog mogelijk percentage van onze leerlingen in groep 8 dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als richtlijn voor onze prestaties op het streefniveau. Ontdek hoe onze leerlingen presteren en hoe wij hen ondersteunen bij het behalen van hun maximale potentieel.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van CNS-basisschool Wilhelmina?
Ontdek het schooladvies voor leerlingen van CNS-basisschool Wilhelmina in Bennekom. Deze pagina biedt een uitgebreid overzicht van de schooladviezen die aan de leerlingen zijn gegeven. Op CNS-basisschool Wilhelmina streven we ernaar om elke leerling optimaal te begeleiden naar het voortgezet onderwijs. De schooladviezen weerspiegelen de resultaten en potentie van onze leerlingen, met aandacht voor hun individuele ontwikkeling. Bekijk de verdeling van de schooladviezen voor een duidelijk beeld van de doorstroommogelijkheden vanuit onze basisschool. Dit helpt ouders en leerlingen bij het maken van weloverwogen keuzes voor de toekomst.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op CNS-basisschool Wilhelmina
Op CNS-basisschool Wilhelmina creëren we een veilige en stimulerende leeromgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen, zowel academisch als sociaal-emotioneel. Binnen onze vaste jaargroepen en vertrouwde klaslokalen bieden we structuur en geborgenheid. Regelmatig organiseren we groepsdoorbrekende activiteiten. Dit bevordert het onderlinge contact en leert kinderen om gezamenlijk verantwoordelijkheid te dragen voor een positieve en veilige schoolcultuur. Kindgericht leren staat centraal. We moedigen kinderen aan om fouten te maken, omdat dit een essentieel onderdeel is van het leerproces. Door diverse leermethoden en samenwerkingsprojecten leren kinderen van en met elkaar. Leren vereist ondersteuning en duidelijkheid, maar ook uitdaging en het prikkelen van natuurlijke nieuwsgierigheid. CNS-basisschool Wilhelmina hanteert heldere afspraken voor alle betrokkenen, van leerlingen en leerkrachten tot ouders. Rust, regelmaat en een duidelijke structuur vormen de basis voor een plezierige leef- en leeromgeving. Als Leefstijlschool besteden we actief aandacht aan de ontwikkeling van levensvaardigheden met de methode Leefstijl. Hierbij staat respectvol omgaan met elkaar centraal, wat de fundering legt voor een harmonieuze gemeenschap.
Veiligheid en geborgenheid
Zelfvertrouwen en persoonlijke groei
Emotionele intelligentie en sociale vaardigheden
Hoe bevordert CNS-basisschool Wilhelmina de sociale ontwikkeling van leerlingen?
CNS-basisschool Wilhelmina is een gecertificeerde Leefstijlschool. We gebruiken de Leefstijl-methode om kinderen essentiële levensvaardigheden bij te brengen, met de nadruk op wederzijds respect en positieve interactie. De Leefstijl-methode is gebaseerd op het 'Driecirkelmodel', dat zich richt op de ontwikkeling van zelfvertrouwen, emotionele intelligentie en waarden. Elk thema binnen de methode, zoals 'Samen Mediawijs' (specifiek voor groep 6, 7 en 8), beslaat ongeveer vier weken en wordt afgesloten met een evaluatie. De kerncomponenten van het Driecirkelmodel zijn: zelfvertrouwen, emotionele intelligentie en waarden. Dit model biedt een gestructureerde aanpak om kinderen te helpen bij hun sociaal-emotionele groei en de ontwikkeling van belangrijke levenscompetenties.
Welke methoden gebruikt de school om sociale vooruitgang te monitoren?
Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt CNS-basisschool Wilhelmina gebruik van de volgende registratie-instrumenten:
- Kijk!
- Zien
Welke specifieke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet?
CNS-basisschool Wilhelmina zet de erkende methode 'Leefstijl' in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen. Deze methode sluit naadloos aan bij onze visie als Leefstijlschool.
- Leefstijl
Onderwijsinspectie CNS-basisschool Wilhelmina: Kwaliteit en Ontwikkeling
CNS-basisschool Wilhelmina in Bennekom, met 326 leerlingen, biedt kwalitatief hoogstaand Christelijk basisonderwijs. Ontdek hoe onze school presteert volgens de Nederlandse Onderwijsinspectie. Wij streven naar een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. De inspectierapporten geven inzicht in onze onderwijskwaliteit en de gebieden waarop we ons continu verbeteren. Bekijk de officiële bevindingen en ontdek de sterke punten van CNS-basisschool Wilhelmina. Onze toewijding aan excellentie is zichtbaar in alle aspecten van ons onderwijs.