CNS-basisschool De Plataan in Bennekom

Het team van CNS-basisschool De Plataan in Bennekom

Current section: team
Heidelaan 25
6721 Bennekom

Zie hier hoe het team van CNS-basisschool De Plataan is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van CNS-basisschool De Plataan. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past CNS-basisschool De Plataan bij jullie?

Ontdek hoe goed CNS-basisschool De Plataan bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij CNS-basisschool De Plataan zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij CNS-basisschool De Plataan. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (13.3%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (13.3%)
55-65 jaar (26.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij CNS-basisschool De Plataan werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (13.3%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor CNS-basisschool De Plataan gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Lesvervanging bij CNS-basisschool De Plataan: Zekerheid voor Uw Kind

Bij CNS-basisschool De Plataan zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van uw vaste leerkracht. Onze vervanging wordt deskundig geregeld via IPPON. Wij hanteren een bovenschools systeem met een flexibele poule en een specifieke vervangingspoule. Dit garandeert dat er altijd gekwalificeerde leerkrachten beschikbaar zijn om uw kind te begeleiden. Wanneer reguliere vervanging onverhoopt niet lukt, zetten we onze innovatieve Plus-programma's (ook wel KeK-programma's genoemd) in. Tijdens deze programma's nemen specialisten de lessen over, waarbij leerstof thematisch wordt aangeboden. Uw kind blijft zo altijd leren en ontwikkelen, ongeacht de omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning: Specialisten op CNS-basisschool De Plataan

7

Verbetering Taal- en Rekenniveau: Specialisten op De Plataan

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor Leesvaardigheid
Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Rekenspecialist voor Wiskundige Vaardigheden
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Taalspecialist voor Taalontwikkeling
Leerkracht Bewegingsonderwijs voor Motorische Ontwikkeling
Gedragsspecialist voor Sociaal Welzijn

Toelichting van de school:

Op CNS-basisschool De Plataan zorgen onze gespecialiseerde leerkrachten voor een optimale ontwikkeling van de taal- en rekenvaardigheden van uw kind. De leescoördinator stelt een visie op voor lezen en taal, terwijl de rekenspecialist zich richt op rekenonderwijs. Samen met de intern begeleider en remedial teacher ontwikkelen zij plannen om de specifieke vaardigheden van leerlingen te versterken. Deze specialisten bieden praktische adviezen aan leerkrachten en introduceren diverse lesmethoden om het leerproces te optimaliseren.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Aandacht voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Groepsdynamiek
Intern Begeleider voor Individuele Begeleiding
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Talentontwikkeling

Toelichting van de school:

CNS-basisschool De Plataan hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling. Met twee gespecialiseerde gedragsexperts, die zich richten op de onder- en bovenbouw, bieden we effectieve begeleiding. Zij ondersteunen het groepsdynamische proces, mede vanuit onze bewezen KiVa-aanpak, en voeren individuele gesprekken met leerlingen. Vanaf schooljaar 2024-2025 versterkt een specialist meer- en hoogbegaafdheid ons team. Zij adviseert over lesmateriaal en methoden voor getalenteerde leerlingen en biedt uitdagende 'levelwerk' voor groepen 4-8 en 'levelspel' voor groepen 1-3.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak verwijzen wij u graag naar de informatie onder het aandachtsgebied 'sociaal-emotionele ontwikkeling'. Onze specialisten bieden hier brede expertise.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen wordt gestimuleerd door onze vakleerkracht bewegingsonderwijs. Meer details over specifieke interventies zijn beschikbaar via de school.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor vragen over medisch handelen of persoonlijke verzorging binnen onze schoolomgeving, kunt u terecht bij onze directie of de intern begeleider. Zij kunnen u informeren over de procedures en beschikbare ondersteuning.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij De Plataan

Ons Toekomstige Aanbod voor Optimale Leerlingontwikkeling

Bij CNS-basisschool De Plataan geloven we in het bieden van gepersonaliseerde ondersteuning om elke leerling te laten excelleren. Ons onderwijs is erop gericht om uw kind te voorzien van de best mogelijke kansen. Formatieve evaluatie is de kern van ons leerproces. Dit betekent dat zowel de leerkracht als de leerling continu inzicht krijgen in de voortgang, wat leidt tot gerichte groei. We focussen op het leerproces zelf, niet enkel op toetsresultaten, en stimuleren een actieve dialoog tussen leerkracht en leerling om samen het leren vorm te geven. Daarnaast besteden we veel aandacht aan het verbeteren van executieve functies. Dit zijn essentiële vaardigheden voor het plannen, uitvoeren van taken, problemen oplossen en het behalen van persoonlijke doelen. Door deze vaardigheden te ontwikkelen, leert uw kind zelfstandiger en effectiever werken. Voor onze hoogbegaafde leerlingen integreren we uitdagende lesstof steeds meer in het reguliere curriculum. Zo krijgt elk kind de stimulans die het nodig heeft. We versterken ook het lees- en luisterbegrip in alle vakgebieden, ondersteund door diverse visuele modellen om de stof beter te laten beklijven. Specifieke aandacht gaat uit naar het verbeteren van rekenvaardigheden, met een focus op het automatiseren van basisberekeningen. Tevens werken we aan een geïntegreerde benadering voor levensbeschouwelijk en burgerschapsonderwijs, zodat uw kind zich ook op sociaal en maatschappelijk gebied optimaal kan ontwikkelen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van CNS-basisschool De Plataan

Wat zijn de focuspunten in ons schoolplan voor 2025-2026?

Voor het schooljaar 2025-2026 zetten we vol in op de verdere ontwikkeling van onze leerlingen. We richten ons specifiek op het automatiseren van rekenvaardigheden bij leerlingen in de middenbouw. Daarnaast willen we de kennis en ervaringen van ons onderwijsteam verrijken, zodat we nog beter onderwijs kunnen bieden aan meer- en hoogbegaafde kinderen. Formatief evalueren krijgt een centrale rol, waarbij we zelfstandig werken en de executieve functies van leerlingen willen bevorderen. Ook integreren we de aanpak voor (hoog)begaafdheid in ons reguliere lesaanbod en besteden we aandacht aan digitale vaardigheden, inclusief de kansen en uitdagingen van kunstmatige intelligentie (AI).

Hoe realiseren wij onze ambitieuze schoolplandoelen?

Onze school werkt continu aan het behalen van de gestelde doelen door middel van gerichte teamactiviteiten. Via leerteams, bordsessies en teamdagen worden alle aspecten van ons onderwijs besproken en geoptimaliseerd. Binnen ons team zijn gespecialiseerde commissies actief die zogenaamde aanpakkaarten onderhouden. Deze kaarten beschrijven de doelstellingen per vakgebied, belangrijke aandachtspunten en de te behalen resultaten. Elk jaar evalueren we deze aanpakkaarten, soms meerdere keren, om de voortgang te toetsen en onze doelen scherp te stellen. Het jaarplan wordt halfjaarlijks geëvalueerd en waar nodig bijgesteld, zodat we altijd flexibel en effectief blijven werken aan de ontwikkeling van onze leerlingen. De resultaten van de groepen en de school als geheel monitoren we nauwgezet via groepsbesprekingen en gedetailleerde opbrengstrapportages.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen bij De Plataan Bennekom

Toelichting van de school

CNS-basisschool De Plataan in Bennekom biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen, gericht op een optimale start in hun schoolcarrière. Wij geloven in een speelse en educatieve benadering, waarbij de natuurlijke nieuwsgierigheid van elk kind centraal staat. Onze school is toegewijd aan het ontwikkelen van zowel cognitieve vaardigheden als sociale en emotionele groei. Met een betrokken team van ervaren leerkrachten zorgen we voor een veilige en liefdevolle sfeer, waarin uw kind zich optimaal kan ontwikkelen en ontdekken. De Plataan is dé plek voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs in Bennekom.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor de jongste leerlingen op CNS-basisschool De Plataan?

CNS-basisschool De Plataan zet zich in voor een warme en educatieve start voor alle jonge kinderen. Hoewel we geen specifiek 'extra' programma aanbieden dat losstaat van de reguliere lessen, integreren we speelse en ontwikkelingsgerichte activiteiten in ons dagelijkse onderwijs. Dit zorgt ervoor dat onze jongste leerlingen op een natuurlijke en plezierige manier de wereld om hen heen leren kennen en ontdekken.

Met welke externe partners werkt CNS-basisschool De Plataan samen voor het welzijn van jonge kinderen?

Voor de ondersteuning en ontwikkeling van onze jonge leerlingen onderhoudt CNS-basisschool De Plataan waardevolle samenwerkingsverbanden. Een van onze belangrijke partners hierin is De Thuisclub, een organisatie die zich inzet voor de brede ontwikkeling van kinderen. Via onze samenwerking met De Thuisclub verrijken we ons aanbod en bieden we extra mogelijkheden voor onze leerlingen en hun ouders.

Voor de ondersteuning en ontwikkeling van onze jonge leerlingen onderhoudt CNS-basisschool De Plataan waardevolle samenwerkingsverbanden. Een van onze belangrijke partners hierin is De Thuisclub, een organisatie die zich inzet voor de brede ontwikkeling van kinderen. Via onze samenwerking met De Thuisclub verrijken we ons aanbod en bieden we extra mogelijkheden voor onze leerlingen en hun ouders.

Team | CNS-basisschool De Plataan in Bennekom | [2025] Schoolregister