
Schoolweging
De schoolweging van Sparrenbosschool is 23,23 , met een spreiding van 5,13 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Sparrenbosschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Jaarlijks nemen we op 2 momenten toetsen af binnen het LeerlingVolgSysteem (LVS). Hiervoor nemen we de IEP-toetsen af, waar we al meerdere jaren de Eindtoets van af nemen. De resultaten worden per groep geanalyseerd. We organiseren na iedere ronde een opbrengstvergadering. Door de verwachtingen en resultaten met het team te bespreken ontstaat er een situatie dat we van- en met elkaar leren. Per groep bekijken we wat er nodig is om resultaten te bestendigen of indien nodig te verbeteren.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Groeien en ontwikkelen gebeuren met vallen en opstaan. Dit vallen en opstaan kan alleen maar in een veilige omgeving. Een omgeving waar je jezelf kunt zijn, fouten mag maken en kunt leren. Bij alles wat wij ondernemen staat veiligheid voorop. Wij geloven dat als een kind zich veilig, gezien en gewaardeerd voelt, er ruimte is om zich optimaal te ontwikkelen. Mensen, volwassen en leerlingen, hebben het verlangen ‘erbij te horen’. ‘Erbij horen’ vergt bepaalde sociale vaardigheden die het ene kind beter gebruikt dan het andere kind. De Kanjertraining leert leerlingen de sociale vaardigheden die nodig zijn om opgenomen te worden in de groep. Wij gebruiken hiervoor de Kanjertraining. Hierbij horen 5 vaste afspraken: 1) We vertrouwen elkaar 2) We helpen elkaar 3) Niemand speelt de baas 4) We lachen elkaar niet uit 5) Niemand blijft zielig LEES MINDER
Gelijkwaardigheid
Verbinding
Vertrouwen
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Onze kernwaarden zijn tot stand gekomen door samen te werken met team, ouders en kinderen. Zo zijn kernwaarden gekozen die voor iedereen belangrijk zijn en van betekenis zijn. We monitoren de sociale opbrengsten door het team, ouders en kinderen periodiek te bevragen naar hun sociale welbevinden. De tips een tops geven we een vervolg in ons toekomstbeleid.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas Sociaal Emotionele Vragenlijst Sociogram