Christelijk Kindcentrum De Buuzekaemp
Kerklaan 5
8066 PJ Belt-Schutsloot

Schoolweging

Schoolweging
29.96
Spreiding
4.93

De schoolweging van De Buuzekaemp is 29,96 , met een spreiding van 4,93 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Alle leerlingen (100%) halen het fundamenteel niveau, wat ruimschoots boven de landelijke norm van 85% ligt. Dit geeft aan dat de school basisvaardigheden goed beheerst, conform de inspectie-eisen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

58,3% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie gehanteerde signaleringswaarde van 45,5%. Dit onderstreept de effectiviteit van het onderwijs in het uitdagen van leerlingen tot hogere prestaties, vooral op rekenen en taal.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen liggen zwaar op theoretische leerwegen: 40% vmbo-(g)t/havo en 20% havo. Het percentage vmbo-k-adviezen (20%) is opvallend hoog ten opzichte van vergelijkbare scholen (9,17%). De combinatie van gedifferentieerde adviezen past bij een complexe leerlingenpopulatie met een spreiding van 4,93 in schoolweging.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsDe BuuzekaempGemeente AmsterdamNederland
199.72199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
127

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Om de ontwikkeling van het kind in beeld te brengen, maken we onder andere gebruik van observatie-instrumenten en toetsen.Bij de kinderopvang gebruiken wij onder andere Parnassys leerlijnen jonge kind. We registeren dat in KidsKonnect. Op school registeren we de ontwikkeling van kleuters in Onderbouwd. Vanaf leerjaar 3 maken wij onder andere gebruik van niet-methodegebonden toetsen van CITO om de ontwikkeling van uw kind te volgen. Ook nemen wij vanaf groep 5 jaarlijks de NSCCT af, omdat wij het belangrijk vinden de resultaten van uw kind te vergelijken met hun capaciteiten.In de opvang bespreekt de teamleider opvang 2 keer per jaar de voortgang van de kinderen met de mentor. In het onderwijs bespreekt de intern begeleider tijdens de groepsbespreking de voortgang van de kinderen met de leerkrachten. Tussen opvang en onderwijs zorgen we voor een warme en zorgvuldige overdracht van informatie en gegevens.

Schooladvies vergelijking

Grafiek

Grafiek laden...

Uit de uitstroomcijfers blijkt dat 80% van de leerlingen in 2021-2022 het HAVO-advies volgde zonder doubleren. De school rapporteert geen onderadvisering, wat wijst op een zorgvuldige aansluiting tussen advies en potentieel. Dit sluit aan bij het gebruik van de Friese Plaatsingswijzer, die naast cognitieve vaardigheden ook kindkenmerken meeneemt.

Sociale ontwikkeling

Een goed en veilig pedagogisch klimaat is van essentieel belang. Zonder deze basis komen kinderen niet tot bloei.De Kanjertraining helpt ons om dit te realiseren

Vertrouwen

Wederzijds respect

Veiligheid en rust

Wat is de werkwijze van Christelijk Kindcentrum De Buuzekaemp voor sociale ontwikkeling?

Kanjertraining helpt Christelijk Kindcentrum De Buuzekaemp om de sociale opbrengsten te optimaliseren. Via Kanvas worden de sociale opbrengsten gemeten en gemonitord.

Welke registratievorm(en) gebruikt Christelijk Kindcentrum De Buuzekaemp om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Christelijk Kindcentrum De Buuzekaemp gebruikt Kanvas om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Christelijk Kindcentrum De Buuzekaemp?

Christelijk Kindcentrum De Buuzekaemp gebruikt Kanjertrainingen als methode voor sociaal-emotioneel leren.