Basisschool De Muldershof
Molenweg 5
5741 NA Beek

Schoolweging

Schoolweging
29.93
Spreiding
6.15

De schoolweging van De Muldershof is 29,93 , met een spreiding van 6,15 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

97,1% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de inspectienorm van 85% en het landelijk vergelijkingscijfer van 95,9%. Dit onderstreept de effectieve basiskwaliteit van het taal- en rekenonderwijs, zoals beschreven in het schoolplan.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Het streefniveau wordt door 48,9% van de leerlingen gehaald, wat net boven de schoolspecifieke signaleringswaarde van 47,1% ligt. Hoewel dit lager is dan het landelijke vergelijkingspercentage van 57,8%, past dit bij de relatief complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 29,93) en de nadruk op maatwerk zoals vermeld in de schoolgids.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen tonen een sterke focus op de theoretische route: 35,5% vmbo-(g)t en 12,9% vwo. Met 22,6% vmbo-k ligt de school iets boven het regionale gemiddelde voor praktische leerwegen (9,17%). Het ontbreken van praktijkonderwijsadvies (0% vs. 1,01% regio) benadrukt het academische profiel, zoals ook blijkt uit de inzet van de Adaptieve IntelligentieTest (ADIT).

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsDe MuldershofGemeente AmsterdamNederland
206.6206.6199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
127

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Twee keer per jaar hebben we een schoolgesprek met onze bestuurder en stafhoofden. Hierbij zijn ook de opbrengsten van ons onderwijs onderwerp van gesprek. Voor deze resultaten kijken we o.a. naar de scores van onze leerlingen op de Cito midden- en eindtoetsen. Daarnaast wordt ook de uitslag van de doorstroomtoets (groep 8) besproken.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

24,1% van de leerlingen presteert onder advies – significant hoger dan het landelijk gemiddelde van 11,8%. Dit kan samenhangen met de relatief complexe populatie. Toch laat 17,2% juist boven advies presteren zien, wat aansluit bij het beschreven doorstroombeleid met uitgebreide monitoring en mogelijkheid tot bijstellen van adviezen.

Sociale ontwikkeling

Door onze betrokkenheid bij de leerlingen en hun ouders, creëren we een warm pedagogisch klimaat. We hebben oog voor de eigenheid van kinderen en sluiten daarbij aan.

Betrokken

Samen

Eigenheid

Wat is de werkwijze van Basisschool De Muldershof voor sociale ontwikkeling?

Basisschool De Muldershof heeft bewuste momenten in de jaarplanning opgenomen om gedurende het hele schooljaar aandacht te besteden aan het groepsproces en de individuele vorming van elke leerling. Gedragsspecialisten spelen hierin een actieve rol, zowel op schoolniveau als in de coaching en begeleiding van leerkrachten en leerlingen.

Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool De Muldershof om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Basisschool De Muldershof gebruikt Sometics (sociogram), Kwink en Leerling in Beeld om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Basisschool De Muldershof?

Basisschool De Muldershof gebruikt Rots en Water, Kwink en Fides / Marietje Kessels als methoden voor sociaal-emotioneel leren.