Basisschool St Martinus

De resultaten van Basisschool St Martinus in Beegden

Current section: resultaten
Leukenstraat 4
6099 AR Beegden

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool St Martinus, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van Basisschool St Martinus

Schoolweging
29.07
Spreiding
5.87

De schoolweging van St. Martinus Beegden is 29,07 , met een spreiding van 5,87 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past Basisschool St Martinus bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool St Martinus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

100% van de leerlingen behaalt het fundamentele niveau, aanzienlijk hoger dan de landelijke signaleringswaarde (85%) en het vergelijkingspercentage (96,4%). Dit onderstreept de effectiviteit van basisvaardighedentraining.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

76,2% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 48,6% en het vergelijkingspercentage van 60,5%. Dit reflecteert een sterk academisch klimaat, ondanks de complexere leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool St Martinus?

De schooladviezen tonen een focus op hogere onderwijsniveaus: 37,5% havo-advies (vs. 16,1% regio) en 25% vmbo-(g)t. Opvallend is het ontbreken van vwo-adviezen, terwijl vergelijkbare scholen 18,6% vwo adviseren. Praktijkonderwijs is met 0% lager dan regionaal (1,01%).

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsSt. Martinus BeegdenGemeente AmsterdamNederland
LIB176.41175.23179.86

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De ontwikkeling van de leerlingen in groep 1/2 wordt gevolgd door Mijn Kleutergroep. Dit is een observatieinstrument dat wekelijks wordt bijgewerkt door de leerkracht. Aan de hand van de observaties heeft de leerkracht een goed beeld van de individuele ontwikkeling van de leerling en is de leerkracht in staat om doelen tijdig aan te passen. In groep 3 t/m 8 wordt de ontwikkeling van de leerlingen op de lange termijndoelen gemeten door de afnames van Leerling in Beeld. Deze toetsen worden in januari/februari en juni afgenomen. N.a.v. de resultaten wordt er een groepsanalyse door de leerkracht gemaakt, die vervolgens door de IB'er verwerkt wordt in de schoolzelfevaluatie. De groepsanalyse en schoolzelfevaluatie bieden inzicht in de ontwikkeling van de leerlingen en de behaalde doelen. Vervolgens wordt er gekeken welke vervolgstappen er nodig zijn om de ontwikkeling zo optimaal mogelijk te laten verlopen. De doelen en de voortgang worden ook in digitale groepsplannen beschreven. De plannen worden tussentijds geëvalueerd en bijgesteld waar nodig.

Zitten de oud-leerlingen van Basisschool St Martinus in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

28,6% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,8% landelijk), terwijl geen enkele leerling boven advies uitkomt. Dit roept vragen op over de adviesconsistentie, ondanks de beschreven monitoring in het schoolondersteuningsprofiel.

Sociale ontwikkeling

Er is op onze school veel aandacht voor het pedagogisch klimaat. Onze focus ligt op het welbevinden van kinderen en leerkrachten. 3 keer per jaar (na de zomer, de kerst en de meivakantie) versterken we de groepsband d.m.v. activiteiten in het kader van de 'Gouden en Zilveren weken'.

Respect

Zelfvertrouwen

Samenwerking

Wat is de werkwijze van Basisschool St Martinus voor sociale ontwikkeling?

Basisschool St Martinus maakt gebruik van een leerlijn sociaal-emotionele ontwikkeling, ontwikkeld door leerkrachten van de stichting Wijzers in Onderwijs. Deze leerlijn is aangepast aan de behoeften van de school en richt zich op thema's als gevoelens en emoties, zelfbeeld, verantwoordelijkheid en respect, sociale weerbaarheid, groepsprocessen en feedback. Daarnaast worden de thema's van Jeelo ingezet.

Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool St Martinus om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Basisschool St Martinus gebruikt de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) en Mijn Kleutergroep om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Basisschool St Martinus?

Basisschool St Martinus gebruikt SOEMO-kaarten, de leerlijn sociaal-emotionele ontwikkeling en Jeelo voor sociaal-emotioneel leren.