
De resultaten van Gereformeerde Basisschool De Bron in Barneveld
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Gereformeerde Basisschool De Bron, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Gereformeerde Basisschool De Bron bij jullie?
Ontdek hoe goed Gereformeerde Basisschool De Bron bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van De Bron
Het fundamentele niveau voor taal en rekenen is essentieel voor alle leerlingen aan het einde van hun basisschoolperiode. De eindtoets in groep acht meet dit cruciale niveau. Inspecties stellen dat minimaal 85% van de leerlingen dit basisniveau moet beheersen, wat geldt als de landelijke signaleringswaarde voor iedere basisschool. Op Gereformeerde Basisschool De Bron in Barneveld wordt het fundamentele niveau zeer goed nageleefd. Met een score van 98.89% overtreffen we ruimschoots de landelijke norm van 85%. Dit toont de sterke educatieve basis die wij onze leerlingen meegeven.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Behaald: Prestaties van De Bron Leerlingen
Het streefniveau vertegenwoordigt een uitdagender leerdoel dan het fundamentele niveau, met als ambitie dat zoveel mogelijk leerlingen dit bereiken voor het einde van groep acht. De Onderwijsinspectie stelt specifieke streefniveaus vast per school, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Gereformeerde Basisschool De Bron behaalt een score van 66.11% op het streefniveau, wat aangeeft dat een aanzienlijk deel van onze leerlingen boven het basisniveau presteert. Dit resultaat, vergeleken met de specifieke signaleringswaarde van 51.8% voor onze school, onderstreept de effectiviteit van ons onderwijs en de inspanningen van zowel leerlingen als leerkrachten.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Gereformeerde Basisschool De Bron?
Ontdek de doorstroomadviezen van leerlingen die de Gereformeerde Basisschool De Bron hebben verlaten. Deze data tonen de niveaus waarop onze leerlingen starten in het voortgezet onderwijs, gebaseerd op de eindtoets en eerdere schoolprestaties. Wij hechten veel waarde aan een persoonlijk en passend schooladvies. De resultaten van de doorstroomtoets spelen hierbij een belangrijke rol, zoals wettelijk bepaald. Daarnaast worden ook de prestaties uit voorgaande schooljaren en de individuele inzet van de leerling zorgvuldig meegenomen. Bekijk de gedetailleerde uitstroomadviezen per schoolniveau en leerjaar. Dit geeft inzicht in de succesvolle overgang naar het vervolgonderwijs voor onze basisschoolleerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale en Emotionele Ontwikkeling op Basisschool De Bron Barneveld
Gereformeerde Basisschool De Bron in Barneveld hecht grote waarde aan de complete ontwikkeling van elk kind. Binnen ons Bijbelgetrouwe onderwijs stimuleren we kinderen om een positieve relatie op te bouwen met God, hun medemens en zichzelf. Wij creëren een veilige en ondersteunende omgeving waarin leerlingen, in nauwe samenwerking met ouders, kunnen groeien en zich sociaal-emotioneel kunnen ontwikkelen.
Een liefdevolle relatie met God cultiveren
Persoonlijke groei en zelfinzicht bevorderen
Positieve en respectvolle interacties met anderen stimuleren
Hoe bevordert Basisschool De Bron de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Op Gereformeerde Basisschool De Bron hanteren we de effectieve methode 'Goed gedaan!' ter bevordering van sociale vaardigheden. Daarnaast integreren we de principes van Covey's Zeven Gewoonten. Deze zeven gewoonten bieden een krachtig raamwerk om kinderen te leren hoe ze een gezonde relatie met God, zichzelf en anderen kunnen opbouwen en onderhouden, wat essentieel is voor hun algehele welzijn.
Welke systemen gebruikt De Bron voor het registreren van sociale vooruitgang?
Gereformeerde Basisschool De Bron maakt gebruik van het 'Zien'-registratiesysteem om de sociale opbrengsten en de vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Dit systeem helpt ons om de sociale ontwikkeling van elk kind gedetailleerd te volgen en waar nodig extra ondersteuning te bieden.
Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op De Bron?
Op Gereformeerde Basisschool De Bron wordt de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen gestimuleerd met behulp van de gerenommeerde methode 'Goed gedaan!'. Deze methode is specifiek ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale en emotionele vaardigheden, wat bijdraagt aan een positief schoolklimaat.
Inspectierapport Gereformeerde Basisschool De Bron: Officiële Beoordeling
De onderwijsinspectie heeft op 21 januari 2020 een grondige evaluatie uitgevoerd van Gereformeerde Basisschool De Bron. Na zorgvuldige analyse van documentatie, leerlingresultaten en gesprekken met leerlingen, leerkrachten, de intern begeleider en de directeur, is onze school beoordeeld met de volgende waarderingen: Ons onderwijsaanbod krijgt een "GOED", terwijl onze zichtbaarheid op de ontwikkeling van leerlingen als "VOLDOENDE" (ruim) wordt bestempeld. De extra ondersteuning die wij bieden en onze kwaliteitscultuur worden beide gewaardeerd met een "GOED". Wij zijn bijzonder trots op deze positieve beoordelingen. De inspectie heeft het concept "The Leaders in Me" duidelijk herkend in onze schoolactiviteiten. De doorgaande lijn in persoonsvorming, een kernonderdeel van ons concept, werd door de inspectie als een waardevolle en onderscheidende factor ervaren. Ook ons aanbod voor excellente leerlingen, zoals de flexibele leerlingengroep, kreeg veel lof. Onze proactieve benadering van onderwijsverbetering, inclusief onderzoek en experimenten, werd als zeer positief beoordeeld. Als team baseren wij onze werkwijze continu op onze schoolvisie en evalueren we constant wat effectief is voor onze leerlingen. Met betrekking tot passend onderwijs heeft de inspectie onze organisatie en aanpak als solide beoordeeld. Dit geldt voor onze plannen, de beschikbare expertise, de geboden ondersteuning, de individuele gesprekken met leerlingen en de afstemming met ouders. De school zet zich actief in voor inclusief onderwijs, waarbij alle leerlingen de aandacht krijgen die zij verdienen. Bovendien ziet de inspectie veel potentieel in onze experimenten op het gebied van passend onderwijs. Deze ervaringen zullen ons helpen bij het maken van strategische keuzes voor de toekomst. Een specifiek aandachtspunt is het rekenonderwijs; de resultaten op de eindtoetsen voldoen nog niet aan onze verwachtingen. Dit is een punt dat we al in ons schoolplan hebben opgenomen en waar we actief aan werken door middel van nader onderzoek. Kortom, we hebben een helder beeld van onze ontwikkelingsmogelijkheden en zetten de ingeslagen weg met vertrouwen voort.