
Het team van Sterrenschool Ludgerus in Balk
Current section: teamZie hier hoe het team van Sterrenschool Ludgerus is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Sterrenschool Ludgerus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Sterrenschool Ludgerus bij jullie?
Ontdek hoe goed Sterrenschool Ludgerus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Sterrenschool Ludgerus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Sterrenschool Ludgerus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Sterrenschool Ludgerus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Sterrenschool Ludgerus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op Sterrenschool Ludgerus: Zekerheid voor Ouders
Op Sterrenschool Ludgerus zetten we in op flexibiliteit met een team van fulltime en parttime leerkrachten. Dit zorgt ervoor dat meerdere bekwame docenten betrokken zijn bij elke leerlingengroep, wat de continuïteit van het onderwijs waarborgt. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht door ziekte, zetten we primair onze eigen parttime krachten in om de groep zo goed mogelijk te begeleiden. Mocht dit niet volstaan, dan schakelen we onze betrouwbare partner, SLIM personeelsbemiddeling, in voor gekwalificeerde vervanging. Uw kind naar huis sturen zonder bericht is bij ons uitgesloten; wij informeren u altijd direct. De eerste ziektedag van een docent wordt volledig intern opgevangen door ons toegewijde team. Zo garanderen we dat de lesgang vrijwel ononderbroken doorgaat en de kwaliteit van het onderwijs op Sterrenschool Ludgerus gewaarborgd blijft, zelfs bij uitval. Ontdek de betrouwbaarheid van onze vervangingsregeling.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Sterrenschool Ludgerus: Taal, Rekenen en Meer
Taal en Rekenen: Extra Hulp voor Succes op Sterrenschool Ludgerus
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Sterrenschool Ludgerus volgen we strikt het landelijk protocol voor dyslexie. Leerlingen die volgens de gestelde richtlijnen in aanmerking komen voor een dyslexieonderzoek, kunnen rekenen op onze proactieve aanvraag bij Pento Leeuwarden. We onderhouden nauw contact met externe dyslexiebehandelaars. Met wederzijdse toestemming van ouders wisselen we rapportages uit en organiseren we, indien nodig, overleggen op school. Hierbij zijn ouders, de dyslexiebehandelaar, leerkrachten en het Centrum voor Praktijkonderwijs (CPO) betrokken om de voortgang van de leerling optimaal te begeleiden. Indien een leerling, ondanks gerichte interventies en intensieve begeleiding, toch stagnatie vertoont op het gebied van rekenvaardigheid, schakelen we via Cedin externe expertise in. Deze ondersteuning is primair gericht op de leerkracht. Via gerichte (online)gesprekken wordt de rekenontwikkeling van de leerling nauwkeurig geanalyseerd en worden er adviezen gegeven voor verdere begeleiding en eventueel onderzoek.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positief LeerKlimaat op Sterrenschool Ludgerus
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ons team heeft zich de afgelopen jaren intensief toegelegd op het bevorderen van zelfregulerend leren. We implementeren het 'iSelf'-programma in alle leerjaren, dat leerlingen niet alleen helpt bij het 'leren leren', maar ook bij het ontwikkelen van effectieve leerstrategieën. Dit proces verloopt niet vanzelf; leerkrachten bieden hierin expliciete instructie en delen hun expertise via collegiale consultatie. We koesteren ons sterke pedagogische klimaat, resulterend in een minimaal aantal incidenten. Het gehele team draagt gezamenlijk verantwoordelijkheid voor alle leerlingen en hanteert consequente regels. Tijdens de Gouden en Zilveren weken, en ook daarbuiten, besteden we veel aandacht aan groepsvorming door middel van diverse activiteiten en gesprekken. Kinderen leren optimaal van en met elkaar door het toepassen van coöperatieve werkvormen. Sinds mei 2023 gebruiken we het IEP-leerlingvolgsysteem om de sociaal-emotionele ontwikkeling, leeraanpak en creatieve vermogens van onze leerlingen te monitoren. Minimaal twee keer per jaar voeren leerkrachten individuele kindgesprekken om deze ontwikkeling te bespreken.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren op Sterrenschool Ludgerus
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ons team heeft zich de afgelopen jaren verdiept in zelfregulerend leren en past het 'iSelf'-programma toe in alle leerjaren. Dit programma ondersteunt leerlingen bij het ontwikkelen van hun leerstrategieën, essentieel voor 'leren leren'. Leerkrachten verzorgen expliciete instructie en delen best practices via collegiale consultatie, wat bijdraagt aan een gedeelde expertise. We zijn trots op ons positieve pedagogische klimaat, waarin we streven naar een minimale hoeveelheid incidenten. Het hele team is verantwoordelijk voor alle leerlingen en past consequente regels toe. Groepsvorming en -dynamiek staan centraal tijdens de Gouden en Zilveren weken, aangevuld met regelmatige groepsvormende activiteiten en gesprekken gedurende het schooljaar. We benutten coöperatieve werkvormen om de samenwerking en het leerproces van kinderen te stimuleren. Sinds mei 2023 monitoren we de sociaal-emotionele ontwikkeling, leeraanpak en creatieve vaardigheden met het IEP-leerlingvolgsysteem. Jaarlijks vinden er minimaal twee individuele gesprekken plaats tussen leerkracht en leerling om de voortgang te bespreken en te sturen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Individuele Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wanneer de basisondersteuning niet volstaat, bieden we op Sterrenschool Ludgerus extra ondersteuning op maat. De invulling en grenzen van deze extra ondersteuning bepalen we per school, rekening houdend met diverse omstandigheden. Centraal hierbij staat het Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP), dat altijd wordt opgesteld wanneer een leerling extra ondersteuning ontvangt en wordt vastgelegd in het leerlingvolgsysteem. Het Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) is een essentieel instrument. Voor iedere leerling die buiten de basisondersteuning valt en aanvullende hulp krijgt, wordt een OPP opgesteld. Zelfs wanneer de ondersteuning nog binnen de basisondersteuning valt, kan een OPP wenselijk zijn. De verplichte onderdelen van een OPP omvatten de verwachte uitstroombestemming vanaf groep 5, onderbouwd met belemmerende en bevorderende factoren, en een gedetailleerde beschrijving van de te bieden ondersteuning. Een OPP dat onder de extra ondersteuning valt, wordt altijd geregistreerd in het Register Onderwijsdeelnemers (ROD) met de bijbehorende begin- en einddatum. Wij waarborgen een actieve en vroegtijdige betrokkenheid van ouders en de leerling bij het opstellen, uitvoeren en evalueren van het OPP. Minimaal tweemaal per jaar vindt een evaluatiegesprek met ouders plaats.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Zorg op Sterrenschool Ludgerus
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De organisatie van passende ondersteuning bij medische handelingen en persoonlijke verzorging vindt altijd plaats in nauwe samenwerking met relevante instanties zoals de gemeente, jeugdhulpaanbieders, het zorgkantoor en zorgverzekeraars. Dit waarborgt een gecoördineerde aanpak. Onze school is toegerust om afspraken met ouders over medische handelingen of medicijntoediening vast te leggen. Met expliciete toestemming van ouders worden deze afspraken vastgelegd in een officiële overeenkomst of verklaring, wat zorgt voor duidelijkheid en veiligheid. Het beleid van Sterrenschool Ludgerus op het gebied van medisch handelen en medicijnverstrekking is vastgelegd in een gedetailleerd protocol. Dit protocol beschrijft nauwkeurig de procedures bij ziekte van een leerling, het veilige bewaren en toedienen van medicijnen, en de uitvoering van medische handelingen (zowel niet-BIG als BIG-geregistreerd).
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Extra Ondersteuning en Begeleiding op Sterrenschool Ludgerus
Ontdek Ons Pedagogisch Beleid en Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Optimale Kwaliteitszorg en Schoolplan Sterrenschool Ludgerus
Wat zijn de belangrijkste doelen in het schoolplan van Sterrenschool Ludgerus?
Hoe zorgt Sterrenschool Ludgerus ervoor dat de gestelde doelen worden bereikt?
Ontwikkeling voor het Jonge Kind bij Sterrenschool Ludgerus
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welke speciale programma's biedt Sterrenschool Ludgerus voor jonge kinderen?
Met welke organisaties werkt Sterrenschool Ludgerus samen voor het jonge kind?
Sterrenschool Ludgerus werkt nauw samen met vooraanstaande partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is SKIK, die ons ondersteunt in het creëren van een optimale leerervaring. Deze samenwerking met SKIK stelt ons in staat om onze educatieve programma's te versterken en ervoor te zorgen dat uw kind profiteert van de nieuwste inzichten en methodieken in de kinderopvang en het vroege onderwijs.