
Schoolweging
De schoolweging van ’t Hazzeleger is 28,30 , met een spreiding van 5,70 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 97.4% score overschrijdt de school de landelijke norm van 85% ruimschoots. Dit is 1 procentpunt hoger dan het vergelijkingsgemiddelde (96.4%), een bewijs van sterke basisvaardigheden binnen het Daltononderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
De school behaalt met 62.1% score ruim boven de eigen signaleringswaarde van 48.6% voor het streefniveau. Dit is 1.58 procentpunt hoger dan vergelijkbare scholen (60.5%), wat wijst op effectieve differentiatie in reken- en taalvaardigheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een duidelijke theoretische oriëntatie: 36.8% vwo-advies (vs. 18.6% landelijk) en 36.8% vmbo-(g)t/havo-combinatieadvies. Opvallend is het beperkte aandeel praktische adviezen (5.3% vmbo-b/k vs. 5.5% landelijk), wat aansluit bij het cognitief uitdagende profiel van de school.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | ’t Hazzeleger | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Koploper in adequaat adviseren: slechts 5% onderadvies tegen 11.8% landelijk. Maar liefst 30% van de leerlingen presteert boven het advies, tegenover 25.3% bij vergelijkbare scholen. Dit reflecteert de nauwkeurige leerlingenvolgsystemen zoals beschreven in het schoolplan.