Basisschool Kindcentrum Voordeldonk in Asten

De resultaten van Kindcentrum Voordeldonk in Asten

Current section: resultaten
Bergweg 60
5721 Asten

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum Voordeldonk, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Kindcentrum Voordeldonk bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Voordeldonk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op Kindcentrum Voordeldonk

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit geeft een objectieve maatstaf voor de prestaties van onze leerlingen. Op Kindcentrum Voordeldonk streven we ernaar dit niveau voor al onze leerlingen te waarborgen, met een focus op gedegen kennisoverdracht.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Prestaties Kindcentrum Voordeldonk: Ambitie en Resultaat

Het streefniveau markeert een ambitieuzer doel dan het fundamentele niveau, met als streven zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken bij het verlaten van groep acht. De onderwijsinspectie stelt per basisschool een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit zorgt voor een gepersonaliseerde prestatiemeting. Kindcentrum Voordeldonk zet zich in om leerlingen uit te dagen en te ondersteunen bij het behalen van dit ambitieuze streefniveau, wat bijdraagt aan hun verdere academische ontwikkeling.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum Voordeldonk?

Bij Kindcentrum Voordeldonk begeleiden we ouders en leerlingen in groep 8 bij het maken van een cruciale keuze voor het vervolgonderwijs. Het schooladvies is hierbij leidend en wordt zorgvuldig samengesteld op basis van de schoolloopbaan, aangeboren capaciteiten, specifieke belangstelling en de studiehouding van uw kind. In groep 7 ontvangt u tijdens een voortgangsgesprek een voorlopig advies. Dit advies komt tot stand door nauwe samenwerking tussen de leerkrachten van groep 6, 7 en 8, de intern begeleider en de directie. In februari van groep 8 bespreken we het definitieve advies met zowel de ouders als het kind, waarna het formeel wordt verstrekt en essentieel is voor de aanmelding op vervolgonderwijs. Voor een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs, hanteren we een gestandaardiseerd adviesformulier, ook wel bekend als een onderwijskundig rapport. Dit formulier wordt digitaal ingevuld en, na inzage door de ouders, direct doorgestuurd naar de nieuwe school. De eindtoets in april kan leiden tot een heroverweging van het schooladvies, mocht de toetsuitslag hoger uitvallen dan het oorspronkelijke advies. Dit proces garandeert dat het advies altijd zo accuraat mogelijk is. Wij geloven sterk in een gezamenlijke aanpak. Daarom dragen alle betrokken leerkrachten bij aan het opstellen van een passend en toekomstgericht vervolgadvies voor elke leerling.

Grafiek

Grafiek laden...

Kindcentrum Voordeldonk: Stimuleren van Sociale Vaardigheden en Emotionele Ontwikkeling

Bij Kindcentrum Voordeldonk in Asten geloven we dat kinderen essentiële levensvaardigheden ontwikkelen om succesvol te zijn in de maatschappij. We richten ons op het aanleren van sociale competenties zoals effectief samenwerken, conflictoplossing en zelfstandigheid. Deze vaardigheden dragen bij aan een veilige en positieve leeromgeving, wat de academische prestaties en de persoonlijke groei van elk kind ten goede komt. Ons programma voor Sociaal Emotioneel Leren (SEL) is ontworpen om leerlingen kennis, houdingen en vaardigheden bij te brengen die hen helpen om te gaan met zichzelf en anderen. Dit proces stelt kinderen in staat om hun emoties te herkennen en te reguleren, zorgzaamheid te tonen, weloverwogen beslissingen te nemen, gezonde relaties op te bouwen en uitdagingen effectief aan te gaan. Deze cruciale levensvaardigheden zijn onderverdeeld in vijf kerncompetenties, gegroepeerd in drie categorieën: IK-competenties (zelfbewustzijn en zelfmanagement), JIJ-competenties (begrip van anderen en relationele vaardigheden) en WIJ-competenties (effectieve besluitvorming). Deze brede aanpak garandeert een holistische ontwikkeling van elk kind.

Veiligheid voorop

Onderling vertrouwen

Actieve betrokkenheid

Hoe bevordert Kindcentrum Voordeldonk de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Binnen Kindcentrum Voordeldonk integreren we expliciete lessen uit de methode Kwink om de sociale en emotionele vaardigheden van onze leerlingen te versterken. We leggen extra nadruk op het verbinden van sociale ontwikkeling met burgerschap, wat het begrip van de wereld om de kinderen heen vergroot. Sinds het schooljaar 2021-2022 maken we tevens gebruik van de Breinhelden methode. Deze methode richt zich op het verbeteren van executieve functies, ook wel 'breinkrachten' genoemd. Deze vaardigheden, zoals plannen, onthouden en emotieregulatie, zijn essentieel voor dagelijkse taken en ondersteunen direct de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen.

Welke methoden gebruikt Kindcentrum Voordeldonk voor het volgen van sociale vooruitgang?

Kindcentrum Voordeldonk maakt gebruik van de volgende registratiemethoden om de sociale ontwikkeling van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen:

  • Kijk!

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Kindcentrum Voordeldonk?

Op Kindcentrum Voordeldonk hanteren we de volgende effectieve lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren:

  • Kwink
  • Breinhelden

Onderwijsinspectie Resultaten: Inzicht in Kindcentrum Voordeldonk

Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie met betrekking tot Kindcentrum Voordeldonk. Wij streven naar kwalitatief hoogstaand basisonderwijs voor al onze 313 leerlingen. Deze pagina biedt directe toegang tot officiële rapporten, zodat u een compleet beeld krijgt van onze onderwijskwaliteit en de ontwikkeling van onze school. Vertrouwen en transparantie staan bij ons centraal.

Resultaten | Kindcentrum Voordeldonk in Asten | [2025] Schoolregister