
De resultaten van Openbare basisschool De Meander in Assendelft
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare basisschool De Meander, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Openbare basisschool De Meander bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare basisschool De Meander bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Behalen van het Fundamentele Niveau op Basisschool De Meander
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht met behulp van de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau bereiken. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, ongeacht de specifieke basisschool.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau op Openbare Basisschool De Meander
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau, met als doel dat zoveel mogelijk leerlingen dit ambitieuze niveau bereiken aan het einde van groep acht. De inspectie stelt voor elke basisschool individueel een streefpercentage vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit specifieke streefpercentage dient als de officiële signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school, wat de toewijding aan excellente leerresultaten onderstreept.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare basisschool De Meander?
Ontdek het schooladvies en de doorstroom van leerlingen van Openbare Basisschool De Meander naar het voortgezet onderwijs. Alle 195 leerlingen stromen door naar een passende vervolgopleiding. Met een diversiteit aan schooladviezen bieden wij een solide basis voor iedere leerling. De laatst bekende uitstroomgegevens tonen een breed scala aan mogelijkheden: * **VWO:** 4 leerlingen * **HAVO/VWO:** 2 leerlingen * **HAVO:** 11 leerlingen * **VMBO Theoretisch:** 20 leerlingen * **VMBO Kader:** 6 leerlingen * **VMBO Basis:** 8 leerlingen * **PRO:** 1 leerling Deze cijfers weerspiegelen de succesvolle begeleiding van onze leerlingen, waarbij we streven naar een optimale aansluiting op hun talenten en ambities in het voortgezet onderwijs.
Bevordering Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Meander
Op Openbare Basisschool De Meander hechten we enorm veel waarde aan de sociale ontwikkeling van elk kind. We hanteren een proactieve aanpak, gebaseerd op School Wide Positive Behavior Support (SWPBS). Dit betekent dat we duidelijke gedragsverwachtingen formuleren voor alle ruimtes binnen en rondom onze school. Deze verwachtingen sluiten naadloos aan bij onze kernwaarden: Verantwoordelijkheid, Respect en Plezier. Samen met de kinderen creëren we een veilige en positieve leeromgeving waarin iedereen zich gewaardeerd voelt.
Verantwoordelijkheid nemen voor eigen gedrag en leerproces
Respect tonen voor medeleerlingen, leerkrachten en de omgeving
Plezier beleven aan leren en samenwerken
Wat is de aanpak van Basisschool De Meander voor sociale groei?
Onze school hanteert een gestructureerde aanpak voor de sociale ontwikkeling, gebaseerd op het School Wide Positive Behavior Support (SWPBS) model. Dit model richt zich op het creëren van een positief schoolklimaat door duidelijke gedragsverwachtingen en het actief aanleren van gewenst gedrag. We integreren positieve bekrachtiging en samenwerking met de leerlingen om deze verwachtingen te laten slagen. De kern van onze aanpak ligt in het bevorderen van Verantwoordelijkheid, Respect en Plezier als leidende principes voor alle interacties op school.
Welke methoden gebruikt Basisschool De Meander om sociale vooruitgang te meten?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maken we gebruik van specifieke registratiemiddelen. Deze tools helpen ons om de ontwikkeling op sociaal gebied in kaart te brengen en effectieve ondersteuning te bieden waar nodig. Wij zetten de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) in om systematisch observaties te doen en de sociale vaardigheden van de kinderen te evalueren. Dit stelt ons in staat om gerichte interventies te plannen en de positieve ontwikkeling te stimuleren.
- Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool De Meander?
Op Basisschool De Meander zetten we effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren, om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke levensvaardigheden. Ons streven is om een omgeving te creëren waarin kinderen leren omgaan met hun emoties, relaties opbouwen en positieve keuzes maken. Hiervoor gebruiken we de principes van School Wide Positive Behavior Support (SWPBS) om een consistent en positief leerklimaat te waarborgen. Daarnaast maken we gebruik van de methode Kwink, die interactieve lessen biedt om sociale en emotionele intelligentie te vergroten.
- School Wide Positive Behavior Support (SWPBS)
- Kwink
Inspectierapport Basisschool De Meander: Inzicht in Onderwijskwaliteit
Openbare Basisschool De Meander legt een sterke nadruk op een solide educatieve basis voor alle leerlingen. Met deze bewezen fundamenten zijn we vastbesloten om ons de komende jaren te richten op het leveren van excellent en toekomstgericht onderwijs. Onze school streeft naar voortdurende verbetering en innovatie binnen het basisonderwijs. We geloven in een omgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen, zowel academisch als persoonlijk. Ontdek de resultaten van de onderwijsinspectie en zie hoe De Meander zich inzet voor hoogwaardig onderwijs in Assendelft.