IKC Maria in Campisschool in Assen

De resultaten van IKC Maria in Campisschool in Assen

Current section: resultaten
Echtenstraat 1
9402 Assen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Maria in Campisschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past IKC Maria in Campisschool bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Maria in Campisschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behalen van het Fundamentele Niveau op IKC Maria in Campisschool

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht wordt dit gemeten middels de eindtoets. De landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau is vastgesteld op minimaal 85%. Dit betekent dat 85% van alle leerlingen de basisvaardigheden moet beheersen, een norm die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze school.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau: Ambitie voor Leerlingen op IKC Maria in Campisschool

Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en we streven ernaar dat zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep acht dit niveau bereiken. Dit niveau wordt specifiek voor onze school bepaald door de inspectie, rekening houdend met onze leerlingpopulatie. De door de inspectie vastgestelde signaleringswaarde voor het streefniveau op IKC Maria in Campisschool is bepalend voor de ambitie die we nastreven om de leerlingen zo goed mogelijk voor te bereiden op hun toekomst.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Maria in Campisschool?

IKC Maria in Campisschool streeft naar een optimale ontwikkeling voor elke leerling. Voor een compleet beeld van de doorstroom naar het voortgezet onderwijs zijn we afhankelijk van terugkoppeling van middelbare scholen. Deze gegevens helpen ons om de ontwikkeling van onze oud-leerlingen te volgen en bieden waardevolle inzichten voor toekomstige leerlingen en ouders. De verzamelde informatie wordt zorgvuldig verwerkt in ons volgsysteem, een essentieel onderdeel van onze zichtbare ontwikkelingsaanpak. In het schooljaar 2022-2023 gingen van de 8 leerlingen in groep 8, 2 naar het VWO, 2 naar Mavo/Havo, 1 naar VMBO-kader, 1 naar VMBO-basis en 1 naar PRO. Voor het schooljaar 2023-2024 stroomden van de 10 groep 8-leerlingen 1 leerling door naar VWO, 2 naar HAVO, 1 naar VMBO-TL-HAVO, 1 naar VMBO-TL, 1 naar VMBO KB-TL, 1 naar VMBO KB, 1 naar VMBO BB-KB, 1 naar VMBO BB en 1 naar PRO. In het schooljaar 2024-2025 gingen van de 12 groep 8-leerlingen 3 naar HAVO, 1 naar VMBO TL, 3 naar VMBO KB-TL, 3 naar VMBO-KB en 2 naar VMBO-BB-KB.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Persoonlijk Leiderschap op IKC Maria in Campisschool

Bij IKC Maria in Campisschool geloven we dat elk kind unieke talenten bezit. We zetten ons in om deze talenten op een creatieve en gepersonaliseerde manier te ontwikkelen, zodat elk kind kan floreren. Onze school is een veilige en inspirerende omgeving waar leerlingen zich blij en gelukkig voelen. We leggen een sterke nadruk op het concept 'The Leader in Me', dat kinderen persoonlijk leiderschap bijbrengt. Dit stelt hen in staat om kritisch te denken, verantwoordelijkheid te nemen en proactief hun eigen leerproces vorm te geven. Ontdek hoe wij de sociale en emotionele groei van uw kind stimuleren.

Een veilige en respectvolle omgeving voor alle leerlingen.

Gepersonaliseerd onderwijs dat aansluit bij de individuele behoeften.

Het stimuleren van persoonlijk leiderschap en zelfstandigheid.

Hoe bevordert IKC Maria in Campisschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?

IKC Maria in Campisschool beschouwt sociale ontwikkeling als cruciaal voor de algehele groei van een kind. Wij leren kinderen essentiële vaardigheden zoals effectief samenwerken, conflicten constructief oplossen en zelfredzaamheid ontwikkelen. Deze competenties dragen bij aan een positieve schoolcultuur en een sociaal veilige leeromgeving. Onze visie is dat de school een veilige ontmoetingsplek is waar kinderen, ouders en leerkrachten samen groeien. Respect voor elkaar en voor de wereld om ons heen vormt de kern. Persoonlijk leiderschap wordt gestimuleerd, zodat kinderen leren invloed uit te oefenen op hun keuzes en verantwoordelijkheid te dragen. Dit leidt tot betere samenwerking, reflectievermogen en kritisch denken, wat essentieel is voor sociaal succes. Vanaf het moment dat u onze school binnenstapt, ervaart u de warme sfeer van respect en verbondenheid. Kinderen voelen zich gezien, geaccepteerd en gewaardeerd, waardoor ze het beste uit zichzelf kunnen halen en leren het leven op een positieve manier te benaderen. Wij streven ernaar dat elk kind aardig, waardig en vaardig wordt.

Welke methoden gebruikt IKC Maria in Campisschool voor het volgen van sociale vooruitgang?

Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van gestructureerde registratievormen die een compleet beeld geven van hun groei. Deze methoden helpen ons om de voortgang op individueel niveau te volgen en waar nodig extra ondersteuning te bieden. Onze aanpak omvat:

  • Ontwikkelingsvolgmodel (OVM) voor een holistische kijk op de ontwikkeling.
  • CITO-Kindbegrip om de sociale vaardigheden en het welzijn van elk kind te beoordelen.

Welke programma's voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op IKC Maria in Campisschool?

IKC Maria in Campisschool zet zich actief in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen door middel van effectieve en bewezen methodieken. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke levensvaardigheden en een positief zelfbeeld. Onze school maakt gebruik van:

  • KiVa: Een erkend anti-pestprogramma dat gericht is op het bevorderen van een positieve groepsdynamiek en het versterken van sociale vaardigheden.
  • The Leader in Me (gebaseerd op de principes van Stephen Covey): Een leiderschapsprogramma dat kinderen aanmoedigt om hun potentieel te ontdekken en leiderschapskwaliteiten te ontwikkelen.
  • Rots & Water: Een training die kinderen helpt om steviger in hun schoenen te staan, zelfvertrouwen op te bouwen en effectief met uitdagingen om te gaan.

Inspectierapport IKC Maria in Campisschool: Wat vindt de Onderwijsinspectie?

De Inspectie van het Onderwijs waakt over de kwaliteit van het onderwijs in Nederland. Zij controleren of scholen voldoen aan de wettelijke eisen en stimuleren onderwijsverbetering in samenwerking met het schoolbestuur. Voor specifieke vragen of opmerkingen over het toezicht, kunt u terecht bij de Inspectie van het Onderwijs via de schoolgids op onze website. IKC Maria in Campisschool opereert binnen het basisarrangement, wat betekent dat de school voldoet aan alle wettelijke normen en de onderwijsinspectie haar werk naar behoren uitvoert. Dit is bevestigd tijdens het meest recente inspectiebezoek. Op 26 januari 2023 heeft de Onderwijsinspectie de school bezocht. De inspectie constateerde een duidelijke en consistente doorgaande lijn in het pedagogisch en didactisch handelen van de leerkrachten. Het onderwijs wordt gegeven volgens het effectieve EDI-model, wat zorgt voor gestructureerde en leerzame lessen. Het schoolklimaat op IKC Maria in Campisschool wordt als prettig ervaren, waarbij elke leerling gezien en gehoord wordt door de leerkrachten. Er is een goed zicht op de individuele ontwikkeling van alle leerlingen, mede dankzij de zorgvuldige PDCA-cycli voor zowel korte- als lange termijn ondersteuning. Leerlingen gaven tijdens het gesprek met de inspecteurs aan zich prettig en zeer veilig te voelen op school. De inspectie sprak lovende woorden over het team en de directeur, en benoemde het team van IKC Maria in Campisschool als een gemotiveerd, energiek en professioneel team, geleid door een sterke onderwijskundige leider.