
Schoolweging
De schoolweging van Maria in Campisschool is 34,95 , met een spreiding van 6,66 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
De school scoort met 85,2% ruim boven de landelijke norm van 85% voor het fundamenteel niveau. Dit bevestigt dat de basisvaardigheden structureel op orde zijn, ondanks de diversiteit in de leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een tweespalt: 28,6% vwo-advies (ver boven het regionale gemiddelde van 18,6%) tegenover 14,3% praktijkonderwijs (significant hoger dan de regionale 1,01%). De nadruk ligt op theoretische leerwegen (28,6% vmbo-(g)t en 28,6% vwo), passend bij de relatief hoge toetsresultaten.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Gemeente Assen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
201.8 | 199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Wij hebben als school de opdracht om alle leerlingen te helpen zich zo goed mogelijk te ontwikkelen. We brengen de leerlingen basisvaardigheden bij die de sleutel vormen voor het succesvol verloop van hun (school) carrière. Om kinderen goed te kunnen begeleiden, observeren we de leerlingen en maken we gebruik van betrouwbare, valide genormeerde toetsen. We analyseren de toetsen van het volgsysteem en bespreken structureel de doelen die we met de leerlingen vastgesteld hebben. Aan de hand van analyses en evaluaties worden nieuwe doelen gesteld of bijgesteld.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het hoge percentage leerlingen dat onder advies presteert (33,3% vs. 11,8% landelijk). Dit zou kunnen samenhangen met de hoge schoolweging. Tegelijkertijd scoort 16,7% boven advies, wat de effectiviteit van de individuele begeleiding onderstreept zoals beschreven in het schoolondersteuningsplan.
Sociale ontwikkeling
Wij beloven dat... * ieder kind talenten heeft die we samen op een creatieve en gepersonaliseerde manier ontwikkelen. * onze school een veilige plek is, waar je je blij en gelukkig kunt voelen. * wij kinderen persoonlijk leiderschap leren met het concept ‘The Leader in Me’. Persoonlijk leiderschap draagt bij aan kritisch leren denken, eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen en plannen maken waar zij zelf invloed op hebben. LEES MINDER
Veiligheid en respect
Personaliseren
Persoonlijk leiderschap
Wat is de werkwijze van IKC Maria in Campisschool voor sociale ontwikkeling?
Sociale competenties dragen bij aan een positief en sociaal veilig klimaat op school, het verbeteren van de leerprestaties en de ontwikkeling van burgerschap. De visie van IKC Maria in Campisschool is dat de school een veilige ontmoetingsplaats is waarin kinderen, ouders en leerkrachten samen leven en werken. Respect en persoonlijk leiderschap zijn de sleutelwoorden. De school is de 'wereld' waarin je nieuwsgierig wordt, optimaal tot leren komt en het beste uit jezelf haalt, en waar je aardig, waardig en vaardig leert zijn.
Welke registratievorm(en) gebruikt IKC Maria in Campisschool om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
IKC Maria in Campisschool gebruikt het Ontwikkelingsvolgmodel (OVM) en CITO-kindbegrip om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt IKC Maria in Campisschool?
IKC Maria in Campisschool gebruikt KiVa en The Leader in Me (S. Covey) voor sociaal-emotioneel leren.