Basisschool School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide in Arnhem

Het team van School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide in Arnhem

Current section: team
Groningensingel 1185
6835 Arnhem

Zie hier hoe het team van School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide bij jullie?

Ontdek hoe goed School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.3%)
Man (21.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.4%)
Man (15.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (20.8%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (8.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.5%)
25-35 jaar (24.5%)
35-45 jaar (25.2%)
45-55 jaar (21.8%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (65.2%)
Direct ondersteunend personeel (26.1%)
Indirect ondersteunend personeel (4.3%)
Management (4.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging op SBO De Piramide: Continuïteit in Zorg en Onderwijs

Bij Speciaal Basisonderwijs De Piramide staat de continuïteit van onderwijs en de vertrouwde omgeving voor uw kind centraal. Om deze redenen hanteren wij een uniek vervangingssysteem met onze toegewijde "plus"-leerkrachten. Deze leerkrachten zijn reeds bekend binnen onze school en hebben een band opgebouwd met uw kind. Bij onverwachte afwezigheid van een vaste leerkracht neemt de "plus"-leerkracht de groep direct over. Dit zorgt ervoor dat uw kind zo min mogelijk hinder ondervindt van de wisseling en dat het leerproces ongestoord kan doorgaan, met de vertrouwde zorg en aandacht die SBO De Piramide kenmerkt.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op SBO De Piramide is de volgende expertise aanwezig:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op SBO De Piramide: Specialisten voor Elk Kind

1

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist

Toelichting van de school:

Op SBO De Piramide bieden onze gespecialiseerde rekenspecialisten gerichte ondersteuning. Wij zetten effectieve methodes in zoals Bareka, Rekentuin en Rekensprint om de rekenvaardigheden van uw kind te versterken. Deze programma's zijn ontworpen om leerlingen op maat te helpen excelleren in rekenen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling met Specialisten

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Kwink Coach

Toelichting van de school:

Onze school besteedt veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen. Met een toegewijde gedragsspecialist en een Kwink Coach bieden we begeleiding bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en schoolgedrag. Onze aanpak omvat de leerlijn 'Leren leren en (sociaal) schoolgedrag' (CED) en het KWINK-programma voor sociaal-emotioneel leren (SEL).

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak door Experts

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Orthopedagoog
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

SBO De Piramide ondersteunt leerlingen met uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze multidisciplinaire aanpak omvat een gedragsspecialist, orthopedagoog en pedagogisch educatief professional. We maken gebruik van de leerlijn 'Leren leren en (sociaal) schoolgedrag' (CED), KWINK (SEL), de Rots en Water training en gespecialiseerde JBO-inzet.

1

Motorische Ontwikkeling met Gespecialiseerde Vakdocenten

Beschikbare specialisten:

Vakdocenten Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Voor de bevordering van de motorische en lichamelijke ontwikkeling zetten wij ervaren vakdocenten in. Deze specialisten begeleiden de leerlingen bij diverse bewegingsactiviteiten. De focus ligt op het stimuleren van een gezonde levensstijl en het verbeteren van motorische vaardigheden.

0

Externe Ondersteuning voor Medische Zorg en Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen en persoonlijke verzorging werkt SBO De Piramide samen met externe expertise. Deze gespecialiseerde zorgverleners bieden de nodige ondersteuning waar nodig. Dit zorgt ervoor dat alle leerlingen de zorg ontvangen die zij nodig hebben.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Gymlokaal
Keuken

Ontdek de Unieke Ondersteuning op SBO De Piramide

Hoe Wij Uw Kind Begeleiden naar Succes

Speciaal Basisonderwijs De Piramide verwelkomt leerlingen in de leeftijd van 4 tot 13 jaar die extra ondersteuning nodig hebben. Ons onderwijs is afgestemd op kinderen die meer behoeven dan het reguliere basisonderwijs kan bieden, of die baat hebben bij een gespecialiseerde leeromgeving. Wij bieden een veilige en gestructureerde omgeving voor leerlingen met uiteenlopende behoeften. Dit omvat kinderen die moeite hebben met de gangbare lesmethoden, die behoefte hebben aan een duidelijke dagstructuur, of wiens zelfvertrouwen een extra impuls kan gebruiken. Ook leerlingen met sociaal-emotionele uitdagingen of motivatieproblemen vinden bij ons de juiste begeleiding. Onze expertise ligt in het bieden van op maat gemaakte pedagogische en didactische zorg. We streven ernaar om de individuele talenten van elk kind te herkennen en te ontwikkelen, rekening houdend met zowel hun mogelijkheden als hun beperkingen, en met aandacht voor eventuele thuissituaties. Voor de toekomst verkennen we actively intensievere samenwerkingsverbanden met het regulier basisonderwijs. Dit om een nog bredere en betere ondersteuning te kunnen garanderen, waarbij de overgang naar vervolgonderwijs soepel verloopt en elk kind de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan SBO De Piramide: Onze Toewijding aan Uw Kind

Wat zijn de belangrijkste doelen van ons schoolplan op SBO De Piramide?

Op SBO De Piramide hanteren we een opbrengstgerichte werkwijze, gestuurd door de cyclus van het 4D model (CED). We analyseren de resultaten op leerling-, groeps- en schoolniveau met behulp van diverse toetsen, waaronder methodegebonden en CITO-toetsen. Deze analyses vergelijken we met de vastgestelde standaarden van onze school. De evaluaties leveren waardevolle inzichten op die de begeleiding van onze leerlingen en ons onderwijsaanbod versterken, specifiek gericht op de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. De verbeterplannen vertalen zich in concrete groepsplannen. Momenteel focussen we ons op de volgende verbeteringen: het optimaliseren van instructievaardigheden (EDI) bij leerkrachten, het vergroten van de expertise in NT2 en woordenschatonderwijs, en het verder ontwikkelen van leerKRACHT (leerteams) richting PLG's (CBE). Daarnaast zetten we in op de ontwikkeling van onze ateliers om aan te sluiten bij basisvaardigheden zoals rekenen, lezen en begrijpend lezen, met speciale aandacht voor woordenschatontwikkeling en de koppeling met 'leren van je werk' (OJW).

Hoe realiseert SBO De Piramide de vastgestelde onderwijsdoelen?

SBO De Piramide werkt consequent cyclisch en opbrengstgericht om de gestelde doelen op alle niveaus – school, groep en individuele leerling – te bereiken. Deze doelen worden uitgebreid besproken met ouders via het OPP (Ontwikkelingsperspectiefplan). Door deze transparante communicatie en gezamenlijke aanpak zorgen we ervoor dat ouders nauw betrokken zijn bij de voortgang en ontwikkeling van hun kind binnen onze speciale basisschool.
Team | School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide in Arnhem | [2025] Schoolregister