het Mozaïek Eimerssingel in Arnhem

Het team van het Mozaïek Eimerssingel in Arnhem

Current section: team
Eimerssingel-Oost 264
6834 Arnhem

Zie hier hoe het team van het Mozaïek Eimerssingel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van het Mozaïek Eimerssingel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past het Mozaïek Eimerssingel bij jullie?

Ontdek hoe goed het Mozaïek Eimerssingel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij het Mozaïek Eimerssingel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85%)
Man (15%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij het Mozaïek Eimerssingel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.4%)
25-35 jaar (33.9%)
35-45 jaar (35.6%)
45-55 jaar (16.9%)
55-65 jaar (8.5%)
&ge;65 jaar (1.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (28.4%)
35-45 jaar (26.2%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (15.9%)
&ge;65 jaar (1.7%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij het Mozaïek Eimerssingel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (74.1%)
Direct ondersteunend personeel (19%)
Indirect ondersteunend personeel (1.7%)
Management (5.2%)

Flexibele Leerkrachtvervanging op het Mozaïek Eimerssingel

Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte of verlof, zetten wij alles op alles om een passende vervangende oplossing te bieden voor uw kind. Onze prioriteit is het waarborgen van de continuïteit van het onderwijs. Indien een professionele vervanger beschikbaar is, wordt deze zorgvuldig ingewerkt en geïnformeerd over de dagelijkse lesprogramma's, zodat uw kind ongestoord kan leren. In situaties waarin directe vervanging niet mogelijk is, hanteren we flexibele oplossingen. Dit kan variëren van het tijdelijk samenvoegen van klassen tot het inzetten van ander gespecialiseerd personeel. We streven ernaar om de impact op de leeromgeving tot een minimum te beperken. Indien het onverhoopt toch noodzakelijk is dat een groep naar huis gaat, informeren wij ouders en verzorgers altijd tijdig en vooraf, zowel schriftelijk als mondeling. Mocht thuis opvang onverhoopt niet mogelijk zijn, dan garandeert de school passende opvang voor uw kind. Uw betrokkenheid en de educatieve ontwikkeling van uw kind staan bij ons centraal.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Onze Educatieve Specialisten

5

Taalontwikkeling en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerontwikkeling
Orthopedagoog voor Academische Groei
Gespecialiseerde Rekencoach
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Taalspecialist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Op het Mozaïek Eimerssingel zetten we vol in op taal en rekenen. Een NT-2 specialist versterkt ons team met trainingen en begeleiding, gericht op een optimaal leeraanbod voor al onze leerlingen. Deze specialist ontwikkelt ook lesmateriaal specifiek voor onze school, in nauwe samenwerking met de leerkrachten. Drie van onze leerkrachten hebben zich bovendien gespecialiseerd in NT-2 onderwijs, wat zorgt voor een brede expertise. Met twee toegewijde rekenspecialisten bieden we gerichte ondersteuning. Zij beschikken over de expertise om leerkrachten te adviseren en zo de ambitieuze leerdoelen van onze school te realiseren.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Klimaat
Intern Begeleider voor Welzijn
Orthopedagoog voor Emotionele Steun
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Ons team van twee gedragsspecialisten en twee orthopedagogen vormt de kern van onze sociaal-emotionele ondersteuning. Zij zijn essentieel voor het trainen, begeleiden en versterken van ons onderwijspersoneel. Onze kwaliteits-coördinatoren spelen een cruciale rol in het ondersteunen van leerkrachten bij het begeleiden van individuele leerlingen. Zij zorgen ervoor dat elke leerling zich gezien en gehoord voelt in zijn of haar ontwikkeling.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Studievaardigheden
Intern Begeleider voor Studieplanning
Orthopedagoog voor Studiegedrag
Remedial Teacher voor Werkstrategieën

Toelichting van de school:

Binnen onze school zijn twee gedragsspecialisten en twee orthopedagogen actief. Hun expertise wordt ingezet om ons onderwijsteam te scholen en te ondersteunen bij het bevorderen van gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpakken. De intern begeleiders bieden leerkrachten waardevolle begeleiding bij het ondersteunen van individuele leerlingen. Samen met hen wordt bepaald wanneer Remedial Teaching de meest geschikte aanpak is om leerdoelen te behalen.

5

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Bewegingsstimulering
Orthopedagoog voor Fysieke Ontwikkeling
Remedial Teacher voor Motorische Vaardigheden
Gespecialiseerde Fysiotherapeut
Docent Lichamelijke Oefening

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij de fijne motoriek, bieden wij gespecialiseerde fysiotherapie binnen de schoolmuren aan. Dit zorgt voor laagdrempelige hulp. Onze docent lichamelijke oefening identificeert leerlingen die baat hebben bij extra begeleiding op het gebied van grove motoriek. Deze leerlingen worden vervolgens deskundig doorverwezen naar de juiste specialisten voor optimale ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment zijn er geen specifieke specialisten voor medisch handelen en persoonlijke verzorging direct binnen ons team. Wij werken echter nauw samen met externe partners en verwijzen waar nodig door om de best mogelijke zorg te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
18
Totaal specialisten
18
Unieke specialismen

Ontwikkeling en Ondersteuning op Maat voor Elke Leerling

Onze Visie op Passend Onderwijs bij het Mozaïek Eimerssingel

Bij Basisschool het Mozaïek Eimerssingel verwelkomen we elk kind met open armen. We zetten ons volledig in om iedere leerling de specifieke ondersteuning te bieden die nodig is voor hun optimale ontwikkeling, binnen de middelen die onze school rijk is. Door middel van continue observaties, formatieve assessments en gerichte toetsen, identificeren onze toegewijde leerkrachten nauwkeurig welke leerlingen extra uitdaging of juist gerichte hulp nodig hebben. Dit stelt ons in staat om het onderwijs naadloos af te stemmen op de unieke leerbehoeften van elk kind, waardoor we een echt passend leerervaring garanderen. We bieden structurele en effectieve ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben met de Nederlandse taal, zoals Nederlands als tweede taal (NT2). Dit draagt bij aan een soepele integratie en succesvolle schoolloopbaan. Toekomstplannen voor Verbeterde Ondersteuning Onze school streeft ernaar om de kwaliteitscyclus van ons onderwijs nog verder aan te scherpen. Met een robuust en dekkend systeem willen we nog beter inspelen op de individuele onderwijsbehoeften van al onze leerlingen. We focussen op het verrijken van onze verlengde instructie en het optimaliseren van formatieve werkvormen. De interactie tussen leerlingen onderling en de actieve betrokkenheid van de leerlingen bij hun leerproces staan hierbij centraal. Daarnaast versterken we onze samenwerking met belangrijke partners binnen de wijk. Ook de schoolbibliotheek wordt ingezet als een waardevolle bron voor verdere ontwikkeling en leesplezier.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Schoolplan: Visie op Kwaliteitszorg en Leren

Welke ambitieuze doelen streven wij na in ons schoolplan?

Ons schoolplan legt de basis voor onze educatieve ambities. De meerjarenplanning is vertaald naar concrete jaardoelen, gedetailleerd in jaarwerkplannen die op school beschikbaar zijn. Onze kernfocus ligt op de continue ontwikkeling van zowel leerlingen als leerkrachten. We hanteren het expliciete directe instructie (EDI) model, zoals beschreven in EDi 2.0, om te waarborgen dat elke les effectief en gefocust is. Dit garandeert dat al onze leerkrachten uitblinken in het geven van hoogwaardige instructie. Daarnaast zetten we in op het verdiepen van leerstof door te focussen op cruciale leerdoelen en bieden we gedifferentieerde ondersteuning en tijd, afgestemd op individuele behoeften. Voor de jongste kinderen hanteren we een ontwikkelvolgmodel met leeftijdsadequate doelen, gericht op zowel cognitieve als sociaal-emotionele groei. Onze ambitie is duidelijk: het behalen van specifieke percentages fundamentele en streefdoelen per vakgebied vanaf groep 3. Voor burgerschapsvorming streven we ernaar leerlingen te vormen tot actieve burgers die denken in het algemeen belang en maatschappelijke waarde toevoegen, met de benodigde kennis en vaardigheden op het gebied van democratie, participatie en identiteit.

Hoe monitoren en realiseren wij onze educatieve doelstellingen?

Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de voortgang ten opzichte van de jaarwerkplannen. Om de kwaliteit van EDI-instructie te waarborgen, voeren we regelmatig klassenbezoeken uit en maken we gebruik van een beeldcoach voor feedback. Om de realisatie van onze ambitieniveaus te meten, analyseren we tweemaal per jaar de leerresultaten grondig, inclusief trendanalyses en de resultaten van de Cito-eindtoets. Tijdens klassenbezoeken en besprekingen met intern begeleiders controleren we de intensivering van leerstof en de effectiviteit van gedifferentieerde aanpakken. Voor de jongste leerlingen vullen we tweemaal per jaar het ontwikkelvolgmodel in, gericht op sociaal-emotionele ontwikkeling en basisvaardigheden. Vanaf groep 3 monitoren we de sociaal-emotionele groei met behulp van de Scol. We evalueren de resultaten op groeps- en schoolniveau tweemaal per jaar om te zien of we onze gestelde ambities waarmaken. Individuele leerlingen volgen we nauwgezet om te verzekeren dat hun ontwikkeling aansluit bij verwachtingen op basis van eerdere prestaties. Door middel van gestructureerde debatten stimuleren we het denken in het algemeen belang en de maatschappelijke betrokkenheid van onze leerlingen.

Ontwikkeling voor Jonge Kinderen op het Mozaïek Eimerssingel

Toelichting van de school

Basisschool het Mozaïek in Arnhem biedt een rijke leeromgeving voor jonge kinderen, mede dankzij een sterke samenwerking met Skar Arnhem, waaronder Het Speelrijk en de Kleine Boemerang. Onze partners delen onze visie op de optimale ontwikkeling van elk kind. Samen zetten we ons in om de maatschappelijke kansen voor alle kinderen te vergroten. We geloven erin dat elk kind het potentieel heeft om te excelleren, iets te betekenen en een waardevol individu te zijn. Voor gedetailleerde informatie over onze doorlopende leerlijnen en de samenwerking met peuterspeelzalen en kinderdagverblijven, kunt u een informatief document opvragen bij onze school. Dit document, 'Op welke wijze wordt de samenwerking met de peuterspeelzaal/het kinderdagverblijf vormgegeven?', biedt een compleet beeld van ons aanbod.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Basisschool het Mozaïek Eimerssingel voor jonge kinderen?

Basisschool het Mozaïek Eimerssingel biedt speciaal afgestemd extra aanbod voor de allerkleinsten. Dit omvat een gestructureerd programma dat de overgang naar de basisschool soepel laat verlopen. Kinderen krijgen de kans om al vroeg kennis te maken met de schoolse omgeving en de pedagogische aanpak. Onze focus ligt op het stimuleren van de brede ontwikkeling, zodat elk kind een vliegende start maakt in zijn of haar schoolcarrière.

Basisschool het Mozaïek Eimerssingel biedt speciaal afgestemd extra aanbod voor de allerkleinsten. Dit omvat een gestructureerd programma dat de overgang naar de basisschool soepel laat verlopen. Kinderen krijgen de kans om al vroeg kennis te maken met de schoolse omgeving en de pedagogische aanpak. Onze focus ligt op het stimuleren van de brede ontwikkeling, zodat elk kind een vliegende start maakt in zijn of haar schoolcarrière.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Kinderen vanaf 3 jaar en 6 maanden kunnen al vijf ochtenden per week naar school, afhankelijk van hun individuele ontwikkelingsfase.

Met welke organisaties werkt het Mozaïek Eimerssingel samen voor het jonge kind?

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool het Mozaïek Eimerssingel nauw samen met Skar Kinderopvang. Deze samenwerking waarborgt een consistente en kwalitatieve aanpak van de vroege kinderjaren tot aan de basisschool. Samen zorgen we voor een naadloze doorgaande leerlijn, waarbij de ontwikkeling van elk kind centraal staat.

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool het Mozaïek Eimerssingel nauw samen met Skar Kinderopvang. Deze samenwerking waarborgt een consistente en kwalitatieve aanpak van de vroege kinderjaren tot aan de basisschool. Samen zorgen we voor een naadloze doorgaande leerlijn, waarbij de ontwikkeling van elk kind centraal staat.

Team | het Mozaïek Eimerssingel in Arnhem | [2025] Schoolregister