
De resultaten van Christelijk kindcentrum Gulden Bodem in Arnhem
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijk kindcentrum Gulden Bodem, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Christelijk kindcentrum Gulden Bodem bij jullie?
Ontdek hoe goed Christelijk kindcentrum Gulden Bodem bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen
Het fundamentele niveau is cruciaal voor taal- en rekenvaardigheden aan het einde van de basisschool. Dit niveau wordt gemeten in groep 8 via de eindtoets of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Christelijk Kindcentrum Gulden Bodem laat zien dat 96.59% van de leerlingen dit fundamentele niveau bereikt, wat hoger is dan de landelijke vergelijking van 98.03%. Dit duidt op sterke basisvaardigheden bij onze leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Leerlingen Gulden Bodem
Het streefniveau vertegenwoordigt een hoger ambitieniveau dan het fundamentele niveau. Ons doel is om een zo groot mogelijk deel van de leerlingen aan het einde van groep 8 dit hogere niveau te laten bereiken. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de leerlingenpopulatie. Bij Christelijk Kindcentrum Gulden Bodem bereikt 76.52% van de leerlingen het streefniveau, wat de schoolscore van 61.9% overstijgt. Dit is weliswaar lager dan de vergelijking van 72.10%, maar de focus blijft op continue ontwikkeling en groei naar dit ambitieniveau.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijk kindcentrum Gulden Bodem?
Bij Christelijk Kindcentrum Gulden Bodem streven we naar een optimale ontwikkeling voor elke leerling. In deze sectie presenteren we de schooladviezen die wij geven en de resultaten van onze leerlingen op het voortgezet onderwijs. Onze data toont aan dat de overgrote meerderheid van onze leerlingen succesvol doorstroomt naar het niveau van voortgezet onderwijs dat wij adviseren. Dit bevestigt de effectiviteit van onze onderwijsaanpak en de begeleiding die wij bieden. Bovendien laten de vervolgresultaten zien dat onze leerlingen niet alleen het geadviseerde niveau behalen, maar vaak ook de mogelijkheid benutten om zich verder te ontwikkelen en op te stromen. Dit onderstreept de solide basis die Gulden Bodem legt voor de toekomst van elk kind.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Kindcentrum Gulden Bodem: Groeien met Zorg en Vertrouwen
Kindcentrum Gulden Bodem is meer dan een school; het is een bruisende gemeenschap waar kinderen, leerkrachten en ouders samen leren en groeien. Wij geloven dat een kind zich optimaal ontwikkelt wanneer het zich veilig en gewaardeerd voelt. Welbevinden en betrokkenheid zijn de sleutels tot succesvolle cognitieve ontwikkeling. Daarom integreren we kernwaarden in ons dagelijks onderwijs, die essentieel zijn voor een positieve groei: Oog voor elkaar, waarbij we de unieke waarde van ieder kind erkennen, Vertrouwen, wat ruimte biedt voor leren en experimenteren, en Verantwoordelijkheid, voor zowel het eigen leerproces als de omgeving, ook wel 'eigenaarschap' genoemd.
Oog voor elkaar: Ieder kind is uniek en verdient aandacht
Vertrouwen: Ruimte voor groei, leren en experimenteren
Verantwoordelijkheid: Eigenaarschap in leren en de omgeving
Hoe stimuleert Kindcentrum Gulden Bodem de sociale groei van uw kind?
Een veilige en liefdevolle omgeving vormt de basis voor sociale ontwikkeling op ons kindcentrum. Elk kind is bij ons waardevol en krijgt de aandacht die het verdient, wat we weerspiegelen in al ons onderwijs. We streven ernaar dat elk kind zich thuis voelt; we verwijzen nooit door naar speciaal onderwijs, omdat we geloven in de potentie van ieder kind. Bovendien besteden we wekelijks expliciet aandacht aan sociale en emotionele vaardigheden via het vak 'Sociaal-Emotionele Ontwikkeling'. Hiervoor gebruiken we de methode 'Kinderen en hun sociale talenten', die zich richt op het ontdekken en benutten van de natuurlijke talenten van elk kind, wat bijdraagt aan een positieve zelfbeeld en sterke sociale banden.
Welke methoden hanteert deze school om sociale vooruitgang te meten?
Kindcentrum Gulden Bodem monitort de sociale opbrengsten van leerlingen nauwkeurig met behulp van specifieke registratie-instrumenten. Deze tools helpen ons om de ontwikkeling van sociale vaardigheden en het welzijn van elk kind in kaart te brengen. Onze aanpak is erop gericht om vroegtijdig eventuele uitdagingen te signaleren en passende ondersteuning te bieden, zodat elk kind zich optimaal kan blijven ontwikkelen. We zetten hiervoor de volgende systemen in: - Kanvas - Zien
- Kanvas
- Zien
Welke programma's voor sociaal-emotioneel leren worden gebruikt?
Op Christelijk Kindcentrum Gulden Bodem hechten we veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Om dit te bevorderen, maken we gebruik van bewezen effectieve methodieken. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van zelfinzicht, emotieregulatie en positieve sociale interacties. We zetten de volgende methoden in: - Kanjer trainingen - Kinderen en… hun sociale talenten
- Kanjer trainingen
- Kinderen en… hun sociale talenten
Inspectierapport Christelijk Kindcentrum Gulden Bodem: Kwaliteit van Ons Onderwijs
In januari 2020 heeft de Onderwijsinspectie een bezoek gebracht aan ons kindcentrum. De bevindingen uit dit grondige onderzoek vormen een essentieel onderdeel van de officiële rapportage die is opgesteld voor CorDeo. Verder vond er in mei 2021 een online evaluatie plaats. Hierin zijn specifiek de impact en de effecten van de coronapandemie op ons onderwijs besproken en beoordeeld.