Basisschool Kunstrijk
Kazerneplein 2
6822 ET Arnhem

Schoolweging

Schoolweging
36.11
Spreiding
6.29

De schoolweging van Kunstrijk is 36,11 , met een spreiding van 6,29 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Ruim 91,5% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de inspectienorm van 85%. De school overtreft hiermee ook het landelijk gemiddelde (92,7%), een prestatie gezien de complexere populatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Met 56,7% van de leerlingen dat het streefniveau haalt, presteert Kunstrijk significant beter dan vergelijkbare scholen (46,9%). Dit weerspiegelt de effectiviteit van hun onderwijsaanpak, vooral gezien de hogere schoolweging.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De schooladviezen tonen een sterke theoretische focus: 38,1% van de leerlingen krijgt een havo/vwo- of vwo-advies (vs. 29,5% bij vergelijkbare scholen). Tegelijkertijd is het percentage praktijkonderwijsadviezen met 4,8% iets hoger dan het regionaal gemiddelde (1,0%), wat past bij de bredere leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsKunstrijkGemeente AmsterdamNederland
LIB176.07171.24175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De tussenresultaten van het Leerlingvolgsysteem worden twee keer per jaar gemeten, in januari en in juni.De leerlingen maken de toetsen, ontwikkeld door Cito en de leerkrachten analyseren de resultaten Op basis van deze analyses worden er plannen gemaakt, om de leerlingen die dat nodig hebben te ondersteunen in het verbeteren van de resultaten. Dat betekent dat we kijken naar groepen, subgroepen en individuele leerlingen. We gaan uit van de onderwijsbehoeften, stellen doelen, bepalen het aanbod, evalueren en analyseren de resultaten voor al deze groepen voordat het aanbod weer opnieuw wordt aangepast.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Opvallend is dat 94,4% van de leerlingen op advies presteert, significant hoger dan het landelijk gemiddelde (62,9%). Slechts 5,6% zit onder advies (vs. 11,8% landelijk). De school lijkt zorgvuldige, realistische adviezen te geven met goede doorstroombegeleiding.

Sociale ontwikkeling

Kritisch democratisch burgerschap en Sociale integratie Kinderen groeien steeds meer op in een maatschappij die sterk geïndividualiseerd is en waar meerdere culturen samenleven. Het wordt steeds meer een taak van de school om de leerlingen op te voeden tot het leven in een gemeenschap, om hen voor te bereiden op een actieve rol in de samenleving. Zodra kinderen zich verantwoordelijk voelen voor het klimaat in de klas en in de school, zullen er zich minder problemen voordoen. Wij willen de kinderen laten deelnemen aan maatschappelijke taken en hen op die manier vaardigheden leren, die passen bij een actief en betrokken kritisch democratisch burgerschap. LEES MINDER

eigenwaarde

zelfvertrouwen

trots

Wat is de werkwijze van Basisschool Kunstrijk voor sociale ontwikkeling?

Onderwijs is een belangrijke vorm van samenleven. Basisschool Kunstrijk wil sociale verbondenheid bevorderen door de kinderen een betrokken lid van de gemeenschap te laten voelen. De school wil een klimaat realiseren waarbij positief wordt omgegaan met conflicten. Maatschappelijke ontwikkelingen vragen dat scholen actief burgerschap en sociale integratie bevorderen. Actief burgerschap is het kúnnen en wíllen deelnemen aan de samenleving. Burgerschap gaat over diversiteit, acceptatie en tolerantie. De Vreedzame School helpt hierbij.

Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool Kunstrijk om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Basisschool Kunstrijk gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: ontwikkelingsvolgmodel (OVM) en sociale Competentie Observatielijst (SCOL).

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Basisschool Kunstrijk?

Basisschool Kunstrijk gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: De Vreedzame School.