
Schoolweging
De schoolweging van Arnhemse Montessorischool te Arnhem is 22,13 , met een spreiding van 4,73 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Arnhemse Montessorischool te Arnhem | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 180.15 | 176.07 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
We hebben een goede kwaliteitscultuur en kwaliteitszorg. De KC-er (kwaliteitscoördinator) speelt hier een belangrijke rol in. Onze leerkrachten zijn zich ervan bewust dat het volgen van de resultaten belangrijk is voor de de begeleiding/ ontwikkeling van onze kinderen. Twee keer per jaar worden de leerlingsresultaten geïnventariseerd en verwerkt in de School Zelf Evaluatie (diepte analyse LVS toetsen: zie bijlage). Wij volgen het CITO-LVS , BOSOS en SCOL als objectieve toetsinstrumenten. Daarnaast gebruiken wij de methodegebonden toetsen en laten kinderen in de klas bewijslesjes zien aan de leerkracht of zij de Montessori materialen beheersen. Aan de hand van deze gegevens worden analyses gemaakt en indien nodig verbeter- en verandertrajecten. Het SchoolOndersteuningsProfiel beschrijft onze ondersteuningsmogelijkheden en ligt ter inzage bij de directeur.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
In het voorjaar van 2022 is een leerling tevredenheid onderzoek afgenomen door bureau BvPO (Bureau voor Praktijkgericht Onderzoek). Onze school scoort zeer goed ten aanzien van het onderwerp 'Vensters'. Het rapportcijfer voor onze school is 8.2. Ten opzichte van de vorige peiling zijn we gestegen (8,1). LEES MINDER
Wij gaan graag naar school.
Wij houden rekening met elkaar
Wij zorgen voor onze omgeving.
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Binnen onze Montessori school hebben wij volgens de visie van Maria Montessori onze kernwaarden bepaald. Montessori spreekt over "door het kind naar een nieuwe wereld". We willen kinderen de kans geven zichzelf te ontwikkelen tot zelfstandige, zich verantwoordelijk voelende en mondige mensen, die zich voor een goede, zo niet betere samenleving willen en kunnen inzetten. Daarom verstaan we onder leren meer dan het verwerven van kennis, inzicht en vaardigheden. Op onze school leren kinderen omgaan met elkaar, samenwerken, verantwoordelijkheid dragen, hun gevoelens te uiten en een zelfstandige taakgerichte werkhouding te ontwikkelen. Leren en ontwikkelen doe je samen en alleen met behulp van de volwassenen om je heen. Uiteindelijk komt het er op aan dat je het zelf kunt.