Basisschool Openbare Basisschool Heuvellaan in Apeldoorn

Het team van Openbare Basisschool Heuvellaan in Apeldoorn

Current section: team
Burglaan 44
7314 Apeldoorn

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool Heuvellaan is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Heuvellaan. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool Heuvellaan bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Heuvellaan bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool Heuvellaan zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85%)
Man (15%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Heuvellaan. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (30%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (15%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool Heuvellaan werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.9%)
Direct ondersteunend personeel (10.5%)
Indirect ondersteunend personeel (5.3%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Heuvellaan gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Zekerheid voor Uw Kind op Heuvellaan

Wij begrijpen dat consistente onderwijskwaliteit essentieel is. Daarom zorgen wij voor een betrouwbare vervangingsregeling bij ziekte of verlof van onze leerkrachten. Voor flexibele en kwalitatieve vervanging maken wij gebruik van PON, een gespecialiseerde vervangingspool die meerdere schoolbesturen bedient. Dit garandeert dat er altijd gekwalificeerd personeel beschikbaar is om de lessen voort te zetten. Daarnaast hebben we een netwerk van ervaren, flexibele leerkrachten die ruimte hebben in hun agenda om in te vallen. Ook zetten we graag oud-collega's in die met veel enthousiasme bijspringen, zodat de continuïteit van het onderwijs gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Heuvellaan

5

Taal, Rekenen en Hoogbegaafdheid: Specialisten op Maat

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog
Rekenspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Kwaliteitscoördinator
Brugfunctionaris SWV

Toelichting van de school:

Op Basisschool Heuvellaan bieden we gespecialiseerde ondersteuning voor taal, rekenen en hoogbegaafdheid. Wij werken volgens de richtlijnen van het 'Handboek onderwijsondersteuning' van Leerplein055, met een focus op handelingsgericht werken. Onze onderwijs ondersteuningsstructuur kent verschillende niveaus: kortdurende ondersteuning zonder hulpplan, langdurige ondersteuning met een handelingsplan, en begeleiding op basis van een ontwikkelingsperspectief dat afwijkt van het gemiddelde. Specifieke aandacht gaat uit naar meer- en hoogbegaafde leerlingen. Zij krijgen uitdaging op maat, zowel didactisch als sociaal-emotioneel, en blijven deel uitmaken van hun eigen groep. Voor hen is er ook een uitdagend aanbod binnen onze school, afgestemd op hun individuele leerbehoeften. Daarnaast zetten we proactief in op het signaleren en begeleiden van lees- en rekenproblemen, inclusief dyslexie en dyscalculie. Met protocollen zoals 'Leesproblemen en dyslexie' en 'Ernstige Reken en Wiskunde-problemen en dyscalculie' garanderen we effectieve ondersteuning. Ook voor leerlingen met fysieke beperkingen zoeken we passende oplossingen, vaak in samenwerking met externe expertise.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Klassenmanagement

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Tijdens de 'Gouden Weken' leggen we de basis voor een positieve groepssfeer en stellen we samen klassenregels op. We gebruiken het leerlingvolgsysteem 'Leerling in Beeld' om de sociaal-emotionele vooruitgang te monitoren. Met de methode Kwink, die we vanaf groep 1 implementeren, stimuleren we essentiële vaardigheden zoals inlevingsvermogen, zelfrespect en samenwerking. Dit draagt bij aan een veilige en vertrouwde leeromgeving, waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ons motto 'Jij en ik... samen meer!' benadrukt het belang van samenwerking. Door actief samen te werken leren onze leerlingen afstemmen op elkaar en rekening houden met elkaar, zowel binnen als buiten de klas.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Samenwerken aan Succes

Beschikbare specialisten:

Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Basisschool Heuvellaan biedt ondersteuning bij gedrag, werkhouding en taakaanpak, waarbij we nauw samenwerken met ouders en professionals. Indien nodig betrekken we het Samenwerkingsverband en onze orthopedagogen. Onze specialisten werken intensief samen met leerkrachten en intern begeleiders. Het doel is om onderwijs zoveel mogelijk binnen de klas te faciliteren, tenzij extra ondersteuning buiten de groep beter aansluit bij de behoeften van het kind. Transparantie en betrokkenheid van ouders bij het ondersteuningsproces zijn hierbij cruciaal. We bespreken de gestelde doelen en voortgang met ouders, zodat zij volledig geïnformeerd zijn over de ondersteuning die hun kind ontvangt. Samen streven we naar een optimale ontwikkeling voor elke leerling.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator
Vakleerkrachten gym

Toelichting van de school:

Voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen zetten we onze vakleerkrachten gym in. Bij specifieke ondersteuningsbehoeften op dit gebied, werken we samen met externe partners zoals Sportstimulering Apeldoorn. Deze samenwerking stelt ons in staat om kinderen met motorische zwaktes of juist een sterke aanleg extra te ondersteunen. We kunnen gebruikmaken van QM-scans en kinderfysiotherapie om de ontwikkeling optimaal te faciliteren. Bij complexere vraagstukken schakelen we ook het Samenwerkingsverband of andere gespecialiseerde instanties in, om zo de best mogelijke begeleiding te garanderen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool Heuvellaan vinden we het welzijn en de veiligheid van onze leerlingen uiterst belangrijk. Hoewel ons personeel geen medicijnen mag verstrekken of medische handelingen mag uitvoeren, denken we graag met u mee over de juiste zorg voor uw kind. De verantwoordelijkheid voor medische zorg en medicatieverstrekking ligt bij de ouders/verzorgers. Leerplein055 heeft een protocol opgesteld voor omgang met medische situaties op school, dat opvraagbaar is via de school. Onze school is uitgerust met faciliteiten zoals een invalidetoilet, gespreksruimtes en aparte ruimtes voor ondersteuning. We streven ernaar om belemmeringen op te heffen en te focussen op wat mogelijk is om elk kind een passende plek te bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Gymlokaal
Een heel groot schoolplein en een schooltuin

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Basisschool Heuvellaan

Schoolbeleid voor Talentontwikkeling en Extra Ondersteuning

Bij Openbare Basisschool Heuvellaan in Apeldoorn zetten we ons in voor optimale ontwikkeling van elke leerling. We bieden speciale aandacht aan leerlingen die meer uitdaging nodig hebben, zoals (hoog)begaafde kinderen. Onze aanpak richt zich op het bieden van uitdagende leerstof en het stimuleren van hun intellectuele nieuwsgierigheid. Voor leerlingen die meer aankunnen, passen we lesmethodes aan met extra aanbod. We passen de reguliere leerstof aan door deze te 'compacten', wat betekent dat we ons richten op de essentiële basis. Dit creëert ruimte voor verrijkende activiteiten die aansluiten bij het tempo en de denkwijze van het kind. Daarnaast maken we gebruik van specifieke programma's zoals Levelwerk om de leerervaring te verdiepen. Sociaal-emotionele ontwikkeling is minstens zo belangrijk. We stimuleren interactie met leeftijdsgenoten die vergelijkbare interesses en denkwijzen hebben. Dit bevordert een gevoel van herkenning en begrip, wat essentieel is voor hun welzijn en verdere ontwikkeling. Speciaal voor (hoog)begaafde leerlingen bieden we binnen Leerplein055 een uniek programma: Groep 9. Hier komen leerlingen samen die op een vergelijkbare manier leren en denken. De interactie met ontwikkelingsgelijken is een kernonderdeel van dit programma, waardoor leerlingen zich begrepen voelen en op hun eigen niveau kunnen excelleren. Groep 9 focust niet alleen op academische uitdaging, maar ook op persoonlijke groei. We ondersteunen leerlingen bij het overwinnen van mogelijke obstakels zoals faalangst, motivatieproblemen, werkorganisatie, omgaan met een overactieve geest, en samenwerken. Door reflectie en gerichte begeleiding ontwikkelen ze cruciale vaardigheden en leerstrategieën. De Heuvellaan is toegewijd aan voortdurende verbetering van onze ondersteuningsstrategieën. We analyseren regelmatig onze resultaten en passen ons beleid aan op basis van nieuwe inzichten. Indien nodig, zoeken we externe expertise via het Samenwerkingsverband om te zorgen dat elke leerling de best mogelijke begeleiding ontvangt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteit en Schoolontwikkeling OBS Heuvellaan

Wat zijn de speerpunten in ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan 2023-2027 bevat ambitieuze doelen die we stapsgewijs realiseren. Voor het schooljaar 2024-2025 focussen we op het overtreffen van de basiskwaliteit en het voldoen aan onze eigen ambitieuze normen, met een duidelijke link naar de resultaten van de doorstroomtoets. We zetten vol in op een consistente lijn in SEO (Sociaal Emotionele Ontwikkeling) en Burgerschap voor alle groepen, van 1 tot en met 8. Hiervoor hebben we de methode Kwink geïntroduceerd en ons beleidsdocument 'Sociaal Maatschappelijke Vorming' geactualiseerd naar 'Burgerschap op OBS Heuvellaan'. Dit document wordt jaarlijks geëvalueerd en bijgesteld voor optimale aansluiting. Daarnaast werken we aan een soepele overgang van groep 2 naar groep 3 met een nieuw beleidsplan. Dit proces, dat de gehele schoolplanperiode beslaat, is in 2024 gestart met de eerste afspraken en wordt jaarlijks verder uitgewerkt tot een gedetailleerde kwaliteitskaart. Ons leesbeleid is vernieuwd met een sterke focus op leesplezier. We hebben extra leesboeken aangeschaft voor diverse leesvormen in alle groepen. Zwakke lezers in de onderbouw krijgen extra ondersteuning van oudere leerlingen via het oefenprogramma Bouw!. Ter promotie van lezen organiseren we geen promotie voor de Kinderboekenweek, maar investeren we direct in extra boeken per groep. Activiteiten zoals Vakantielezen, deelname aan de Kinderjury en de Biebboys Challenge verhogen de leesbetrokkenheid. Per schooljaar 2024-2025 is er een continurooster ingevoerd na intensief overleg met ouders en het team, als vervanging van de huidige TSO-vorm. Voor onze schoolgebouwen en buitenruimte zijn er ook significante ontwikkelingen. De subsidie voor het Groene Schoolplein is toegekend en de werkzaamheden starten in september 2025. De Heuveltuin is in april 2025 gerealiseerd, waarbij de groepen een rooster volgen om de tuin maximaal te benutten. De aula heeft een moderne make-over gehad en is nu klaar voor schoolgebruik en BSO-activiteiten. Ook de lokalen in het bijgebouw aan de Bosweg worden toekomstbestendig gemaakt, met gesprekken gaande met de gemeente Apeldoorn voor aanpassingen in 2026-2027. De periode september tot december 2024 is geëvalueerd met concrete acties voor de komende periode. We besteden extra aandacht aan formatief handelen en het vergroten van de zelfstandigheid van leerlingen in hun leerproces. Een studiedag in november 2024 focuste op onze onderwijsaanpak, ontwikkeling en de rol van elke leerkracht. In januari 2025 volgt scholing op het gebied van 'executieve functies'. Voor het schooljaar 2025-2026 staan de evaluatie van kwaliteitskaarten, klassenmanagement en de doorontwikkeling van ons beleid voor hoogbegaafdheid gepland. Het team heeft in juni 2024 scholing ontvangen, met individuele trajecten in 2025-2026. Een nieuwe coördinator voor hoogbegaafdheid is aangesteld per 2024-2025. Het beleid rondom hoogbegaafdheid wordt aangepast op basis van ervaringen en resultaten, met inzet van DHH sinds januari 2025. De Taakgroep Onderwijsinhoud onderzoekt momenteel nieuwe taalmethodes, met een implementatie in 2025-2026.

Hoe waarborgt OBS Heuvellaan de onderwijskwaliteit?

Openbare Basisschool Heuvellaan integreert de kwaliteitsprincipes van Leerplein055 in haar eigen beleid, gericht op continue verbetering en kwaliteitsborging. Kwaliteitszorg is een integraal onderdeel van onze dagelijkse praktijk, waarbij we streven naar een gezamenlijke inspanning om het onderwijs elke dag naar een hoger niveau te tillen. Ons kwaliteitsbeleid, vastgelegd in het Stelsel van Kwaliteitszorg, garandeert een ononderbroken ontwikkelingsproces voor leerlingen en zorgt ervoor dat het onderwijs optimaal is afgestemd op hun individuele voortgang. Dit beleid is gebaseerd op wettelijke vereisten en onze eigen onderwijskundige ambities. Op onze school ontwikkelen we gedetailleerde kwaliteitskaarten die de visie en doelen per thema beschrijven. Vooral de kaarten die betrekking hebben op de kwaliteit van het lesgeven zijn cruciaal. Deze kaarten worden jaarlijks geëvalueerd en waar nodig bijgesteld, en vormen de basis voor ons personeelsbeleid. Leraren voeren zelfevaluaties uit, stellen persoonlijke ontwikkelplannen op en bespreken deze met collega's en leidinggevenden, waardoor school- en persoonlijke ontwikkeling hand in hand gaan. Een sterke kwaliteitscultuur is essentieel voor ons basisonderwijs. Dit betekent een omgeving waarin continu verbeteren centraal staat, met een gedeelde visie en waarden voor alle betrokkenen: schoolleiders, leerkrachten, ouders en leerlingen. Wij geloven sterk in de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten, bieden ruime mogelijkheden voor training en coaching, en zorgen ervoor dat het team volledig op de hoogte is van de geldende kwaliteitsnormen en schoolafspraken. Het team heeft gezamenlijk met de directie een professioneel statuut opgesteld. Dit statuut respecteert de professionele autonomie van de leerkracht en reguleert de zeggenschapsstructuur binnen de school. In het jaarlijkse werkverdelingsplan zijn afspraken vastgelegd over lestijd, voorbereidingstijd, jaartaken, studiedagen, vakantieroosters en werkdruk. Onderwijskundig leiderschap en continue persoonlijke verbetering, zowel voor de directie als het team, zijn kernwaarden. Onze professionalisering is gebaseerd op onze visie, vertaald in concrete doelen en indicatoren voor ons onderwijs. Het bovenschoolse Handboek Onderwijsondersteuning, aangevuld met schooleigen protocollen, kwaliteitskaarten en andere documenten, vormt ons integrale kwaliteitshandboek. Toetsen, scholingen en afspraken zijn gecoördineerd opgenomen in de toetsjaarkalender om een gestructureerde aanpak te garanderen.

Specifiek Aanbod voor Jonge Kinderen bij Basisschool Heuvellaan

Toelichting van de school

Openbare Basisschool Heuvellaan biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een warme en veilige start, waarbij we de ontwikkeling van uw kind centraal stellen. Ontdek hoe wij uw kind voorbereiden op een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Biedt Openbare Basisschool Heuvellaan extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Bij Openbare Basisschool Heuvellaan besteden we veel aandacht aan de behoeften van jonge kinderen. We richten ons op een soepele overgang naar de basisschool en bieden een programma dat aansluit bij hun ontwikkelingsniveau. U kunt altijd contact opnemen voor specifieke informatie over ons aanbod.

Met welke organisaties werkt Basisschool Heuvellaan samen voor het jonge kind?

Openbare Basisschool Heuvellaan werkt nauw samen met vooraanstaande partners om het beste aanbod te garanderen. Een belangrijk samenwerkingsverband is met Doomijn Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een doorgaande lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen, van kinderopvang tot aan de basisschool.

Openbare Basisschool Heuvellaan werkt nauw samen met vooraanstaande partners om het beste aanbod te garanderen. Een belangrijk samenwerkingsverband is met Doomijn Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een doorgaande lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen, van kinderopvang tot aan de basisschool.

Team | Openbare Basisschool Heuvellaan in Apeldoorn | [2025] Schoolregister