Willibrordschool

De resultaten van Willibrordschool in Amsterdam

Current section: resultaten
Diemerparklaan 11
1087 EM Amsterdam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Willibrordschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van Willibrordschool

Schoolweging
25.62
Spreiding
7.03

De schoolweging van Willibrordschool Amsterdam is 25,62 , met een spreiding van 7,03 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past Willibrordschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Willibrordschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Willibrordschool?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsWillibrordschool AmsterdamGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Op de Willibrord volgen we de kinderen d.m.v. observaties, (kind)gesprekken, methode toetsen en IEP toetsen. De IEP toetsen nemen we jaarlijks af in januari en juni. De verkregen gegevens van de kinderen bespreken de leerkrachten 4 keer per jaar tijdens groepsbesprekingen en 3 keer per jaar tijdens leerlingbesprekingen met een intern begeleider uit het zorgteam. Vier keer per jaar analyseren het zorgteam en het MT de gegevens schoolbreed. Dan kijken we of ons onderwijs het juiste effect heeft of de resultaten op gewenst niveau zijn en onze onderwijsdoelen gehaald zijn. Impulsen worden zo nodig gegeven of plannen worden gewijzigd of bijgesteld.

Zitten de oud-leerlingen van Willibrordschool in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Ons uitgangspunt is dat het leuk is om op de Willibrord op school te zitten, het is leuk om er te werken en het is leuk om je kind er naar toe te brengen! Het sociaal-emotionele welbevinden van de leerlingen heeft veel invloed op hun totale functioneren. Onze school besteedt daarom structureel en systematisch aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen. In ons hele onderwijs zijn de sociale vaardigheden geïntegreerd. Kinderen leren en ontwikkelen competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving (burgerschap). Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen, planmatig een taak aanpakken en zelfredzaamheid. De leerkracht is hierin heel belangrijk. Doordat een kind er mag zijn en de leerkracht hem/haar ook ziet, voelt een kind zich veilig. Onze school heeft een gemengde samenstelling. Gemengd op alle fronten. Dit kan soms lastig zijn. Immers kinderen en ouders komen in aanraking met onderlinge verschillen. Aan de verbinding tussen alle kinderen en ouders werken we daarom bewust. LEES MINDER

verbinding

aandacht

autonomie

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Bij ons op school staat sociaal emotionele ontwikkeling vast in het weekrooster. Elke week zijn we, aan de hand van de methode De Vreedzame School, bezig met de sociale omgang. Maar wij hebben de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen ook geïntegreerd in ons leerstofaanbod. Niet een uur per week werken aan deze ontwikkeling, maar je als leerkracht doorlopend bewust zijn van je eigen handelen en het effect hiervan op het sociale welbevinden van kinderen. Niet een uur op het rooster maar verwerken in de thema’s door o.a. coöperatieve werkvormen, drama en sociaal emotionele thema’s aan de orde stellen die binnen het overkoepelende thema passen.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien Sociaal Emotionele Vragenlijst

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Kanjer trainingen Vreedzame school