PI-school Professor Waterink Zuid in Amsterdam

Het team van PI-school Professor Waterink Zuid in Amsterdam

Current section: team
Amsteldijk 196
1079 Amsterdam

Zie hier hoe het team van PI-school Professor Waterink Zuid is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van PI-school Professor Waterink Zuid. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past PI-school Professor Waterink Zuid bij jullie?

Ontdek hoe goed PI-school Professor Waterink Zuid bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij PI-school Professor Waterink Zuid zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.4%)
Man (11.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84%)
Man (16%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij PI-school Professor Waterink Zuid. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.6%)
25-35 jaar (29.2%)
35-45 jaar (23.6%)
45-55 jaar (15.3%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (4.2%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.9%)
25-35 jaar (24.1%)
35-45 jaar (27.6%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij PI-school Professor Waterink Zuid werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (33.3%)
Direct ondersteunend personeel (62.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (4.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor PI-school Professor Waterink Zuid gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak bij PI-school Professor Waterink Zuid

Bij PI-school Professor Waterink Zuid streven we ernaar om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. We zetten ons maximaal in om vervanging te organiseren, bijvoorbeeld door een ervaren onderwijsassistent of een collega-leerkracht de les over te laten nemen. In uitzonderlijke situaties, waarbij we ondanks alle inspanningen geen passende vervanging kunnen vinden, informeren wij u als ouders direct. In dergelijke noodgevallen vragen wij uw begrip en medewerking om uw kind tijdelijk thuis op te vangen, zodat de onderwijsdoelen toch zoveel mogelijk behaald kunnen worden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Overige leerjaren

Deskundige Ondersteuning op PI-school Professor Waterink Zuid

3

Taal en Rekenen: Boost uw Kind's Academische Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Schoolpsycholoog voor Cognitieve Ontwikkeling
Logopedist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleider en schoolpsycholoog werken intensief samen om het onderwijs in taal en rekenen continu te evalueren en te verbeteren. Een gespecialiseerde logopedist is wekelijks beschikbaar om leerlingen te ondersteunen. Wij hanteren een strikt dyslexieprotocol en een zorgvuldige taalsignaleringslijst. Het protocol biedt leerkrachten concrete handvatten en beschrijft de procedures bij een vermoeden van dyslexie, altijd in nauwe samenwerking met ouders. Vraag het protocol op bij onze directeur. Voor uitzonderlijk begaafde leerlingen bieden we uitdagende verrijkingsmaterialen en een aangepast leertraject. Neem contact op met de intern begeleider of schoolpsycholoog voor meer details over deze programma's.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Orthopedagoog voor Emotionele Groei
Orthopedagogisch Medewerker (SJSO) voor Gedragsondersteuning
Schoolpsycholoog voor Psychosociaal Welzijn

Toelichting van de school:

Onze specialisten bevorderen de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind, in nauwe samenwerking met de leerkracht. Door middel van gerichte observaties en op maat gemaakte handelingsplannen, ondersteunen zij leerlingen bij het ontwikkelen van essentiële sociale vaardigheden en emotionele regulatie. Er is een sterke focus op samenwerking met ouders om een consistente ondersteuning te garanderen. De orthopedagogisch medewerkers helpen kinderen actief bij het aanleren van strategieën om beter om te gaan met hun gevoelens, wat bijdraagt aan een positieve schoolervaring.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseer Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Studievaardigheden
Orthopedagogisch Medewerker (SJSO) voor Studiegedrag
Schoolpsycholoog voor Studieaanpak

Toelichting van de school:

Bij uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak bundelen onze specialisten hun krachten. Zij ontwikkelen samen met de leerkracht individuele handelingsplannen om elk kind optimaal te ondersteunen. De orthopedagogisch medewerkers spelen een cruciale rol in het aanleren van effectieve studietechnieken en klassikale strategieën. Dit stelt leerlingen in staat om hun volledige leerpotentieel te benutten en met succes deel te nemen aan alle schoolactiviteiten.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor Bewegingsontwikkeling
Logopedist voor Spraak en Mondmotoriek
Gymdocent voor Lichamelijke Activering

Toelichting van de school:

PI-school Professor Waterink Zuid werkt samen met de gerenommeerde Fysiotherapiepraktijk ZON en Logopediepraktijk Diemen. Deze samenwerking garandeert gespecialiseerde zorg voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Specifieke aandacht wordt besteed aan mondmotorische vaardigheden, waarbij de logopedist een adviserende en behandelende rol kan spelen om de communicatie en voedingsgerelateerde ontwikkeling te optimaliseren.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van Kinderen

Beschikbare specialisten:

Schoolarts (GGD) voor Gezondheidsscreening

Toelichting van de school:

Onze school werkt nauw samen met de GGD voor de medische ondersteuning van onze leerlingen. De schoolarts voert periodieke screenings uit om de algehele gezondheid en het welzijn van elk kind te waarborgen. Deze proactieve aanpak helpt bij het vroegtijdig signaleren van eventuele gezondheidsproblemen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij PI-school Professor Waterink Zuid

Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod Uitgelegd

Ontdek hoe PI-school Professor Waterink Zuid zich inzet voor de optimale ontwikkeling van al haar leerlingen. Ons uitgebreide ondersteuningsaanbod, gedetailleerd in onze schoolgids, is ontworpen om tegemoet te komen aan diverse leerbehoeften en individuele uitdagingen. Toekomstgericht Onderwijs en Ontwikkeling De komende jaren focussen we sterk op het versterken van ons didactisch aanbod, met een bijzondere nadruk op taalontwikkeling. Tegelijkertijd investeren we in de verdere professionalisering van ons team op het gebied van traumasensitief onderwijs. Deze aanpak erkent de unieke achtergrond van elk kind en helpt ons gedrag en emoties te begrijpen vanuit een breder perspectief. Positief Gedrag en Welzijn Onze methodiek sluit naadloos aan bij Positive Behavior Support (PBS). Door consequent gewenst gedrag te bekrachtigen en actief nieuwe vaardigheden aan te leren, ondersteunen we kinderen bij hun persoonlijke groei. Voor leerlingen en gezinnen die extra begeleiding nodig hebben, biedt SJSO gespecialiseerde ondersteuning op maat. Dit alles met het doel om het welzijn en de schoolprestaties van elk kind te verbeteren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolplan PI-school Professor Waterink Zuid

Welke Educatieve Doelen Bevat Ons Schoolplan?

Ons schoolplan is gericht op de continue groei van elke leerling. We stellen taalontwikkeling centraal in al onze activiteiten. Burgerschap wordt erkend als een essentieel derde kernvak, geïntegreerd in ons curriculum. Samenwerking met ouders is cruciaal; wij geloven in gedeelde verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van uw kind. Al onze teamleden zijn gespecialiseerde professionals met expertise in orthopedagogiek en didactiek.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelstellingen?

Vijf toegewijde werkgroepen werken aan de realisatie van de doelen uit ons school- en jaarplan. Gedetailleerde plannen met activiteiten, evaluatiemomenten en teamfeedback zorgen voor voortgang. Teamvergaderingen informeren ons team over de ontwikkelingen, en aan het einde van elk schooljaar evalueren we de behaalde resultaten. We stellen ons voortdurend de volgende vragen: Wat beloven we aan onze betrokkenen? Welke kwaliteit kunnen zij verwachten? Doen we wat we beloven en hoe meten we dit? Welke kwaliteit moeten we behouden en welke aspecten willen we verbeteren en hoe pakken we dit aan? Kwaliteitsbewaking gebeurt systematisch en zorgvuldig. We betrekken ouders en medewerkers actief via het kwaliteitsinstrument ‘Werken met Kwaliteit’ (WMK). Hun feedback helpt ons jaarlijks doelen te stellen of bij te sturen en behaalde successen te borgen. Observaties door directie en intern begeleider, tweemaal per jaar, richten zich op pedagogisch handelen, didactisch aanbod en klassenmanagement. Voor de jongste leerlingen gebruiken we 'Mijn Kleutergroep' om de ontwikkeling nauwkeurig in kaart te brengen en de voortgang per leerling en groep te volgen. Voor groep 3 zetten we 'Leerling in Beeld' en methodegebonden toetsen in om leeropbrengsten te meten en groepsplannen op te stellen. Studiedagen zijn gericht op de professionele ontwikkeling van ons team, met aandacht voor traumasensitief onderwijs, Positive Behavior Support (PBS), ouderbetrokkenheid, didactische verbeteringen en opbrengstgericht werken. Het actuele schoolplan 2024-2028 en het jaarplan 2025-2026 zijn beschikbaar op onze website: https://piwaterinkzuid.nl/organisatie/#organisatie

Downloaden

Stimulerend Onderwijs voor Jonge Kinderen bij PI-school Professor Waterink Zuid

Toelichting van de school

PI-school Professor Waterink Zuid in Amsterdam biedt een warme en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een speelse en educatieve aanpak die de natuurlijke nieuwsgierigheid van uw kind prikkelt en de basis legt voor levenslang leren. Ontdek hoe wij uw kind begeleiden in de eerste jaren van hun schoolcarrière. Onze school is toegewijd aan het creëren van een veilige en uitdagende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Wij zetten ons in voor kwalitatief hoogstaand onderwijs dichtbij huis in Amsterdam.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's biedt PI-school Professor Waterink Zuid voor jonge kinderen?

PI-school Professor Waterink Zuid richt zich op een breed en stimulerend onderwijsprogramma voor alle jonge kinderen. Onze aanpak is gericht op spelenderwijs leren en de brede ontwikkeling van uw kind. Ontdek ons aanbod dat is afgestemd op de leeftijd en ontwikkelingsfase van uw kind. Wij bieden een solide basis voor de verdere schoolloopbaan.

Werkt PI-school Professor Waterink Zuid samen met externe partners voor het programma voor jonge kinderen?

PI-school Professor Waterink Zuid werkt zelfstandig aan de ontwikkeling van haar onderwijsprogramma's voor jonge kinderen. Dit stelt ons in staat om een consistente en hoogwaardige educatieve ervaring te garanderen die volledig aansluit bij onze visie. Onze focus ligt op het optimaal begeleiden van uw kind binnen onze eigen vertrouwde schoolomgeving.
Team | PI-school Professor Waterink Zuid in Amsterdam | [2025] Schoolregister