Onze Amsterdamse School in Amsterdam

Het team van Onze Amsterdamse School in Amsterdam

Current section: team
Revaleiland 1A
1014 Amsterdam

Zie hier hoe het team van Onze Amsterdamse School is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Onze Amsterdamse School. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Onze Amsterdamse School bij jullie?

Ontdek hoe goed Onze Amsterdamse School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Onze Amsterdamse School zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 93.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (93.8%)
Man (6.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Onze Amsterdamse School. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (6.3%)
35-45 jaar (56.3%)
45-55 jaar (31.3%)
55-65 jaar (6.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Onze Amsterdamse School werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (13.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Onze Amsterdamse School gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging: Continuïteit van Onderwijs bij Onze Amsterdamse School

Bij Onze Amsterdamse School garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. We zetten eerst intern de nodige middelen in om een passende vervanging te regelen. Dit zorgt ervoor dat uw kind altijd in een vertrouwde en professionele omgeving les krijgt. Indien interne vervanging niet mogelijk is, wordt de leerlingengroep kundig verdeeld over andere klassen. Dit minimaliseert de impact op het leerproces en zorgt voor een gestructureerde dagindeling. We streven ernaar om de onderwijsactiviteiten zoveel mogelijk ongestoord voort te zetten. Daarnaast maken we strategisch gebruik van een netwerk van externe, gekwalificeerde vakdocenten. Deze professionals kunnen tijdelijk de lesgevende taken overnemen, waardoor een hoog niveau van onderwijs gewaarborgd blijft. Dit flexibele systeem garandeert dat elke schooldag optimaal benut wordt voor de ontwikkeling van onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
25.7%
Rekenen/wiskunde
21.7%
Taal
17%
Wereldoriëntatie
10.9%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.2%
Bewegingsonderwijs
8%
Engelse taal
5.1%
Levensbeschouwing
2.2%
Overig
1.3%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Onze Amsterdamse School

3

Taal en Rekenen: Extra Hulp voor Succesvolle Leerontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Onze school biedt gerichte ondersteuning voor taal- en rekenvaardigheden. Een gespecialiseerd team van een intern begeleider, taalspecialist en logopedist werkt samen om elke leerling optimale kansen te geven. Meer gedetailleerde informatie over onze aanpak is te vinden in ons schoolondersteuningsprofiel, dat de specifieke strategieën en resultaten uiteenzet.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Groeiomgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Wij hechten veel belang aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze toegewijde intern begeleider biedt hierin begeleiding en ondersteuning, zodat kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen. Dit draagt bij aan een positief schoolklimaat en helpt leerlingen bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en zelfvertrouwen.

2

Gedrag, Werk-houding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij gedrag, werkhouding of taakaanpak, staat ons team klaar. Een ervaren intern begeleider en een gespecialiseerde remedial teacher werken nauw samen om effectieve leerstrategieën te implementeren. Ons schoolondersteuningsprofiel bevat een gedetailleerde beschrijving van onze methoden om leerlingen te helpen hun volledige potentieel te bereiken.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Fysiotherapeut
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze school stimuleert een gezonde motorische en lichamelijke ontwikkeling bij alle leerlingen. Met een team bestaande uit een intern begeleider, fysiotherapeut en onze vakleerkracht bewegingsonderwijs, bieden we een breed scala aan activiteiten en ondersteuning. Meer informatie over hoe wij lichamelijke fitheid en coördinatie bevorderen, is te vinden in ons schoolondersteuningsprofiel.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Wij zorgen voor een veilige omgeving waarin ook medische aspecten en persoonlijke verzorging aandacht krijgen. Onze intern begeleider coördineert deze zorg, in lijn met de richtlijnen van Amos Onderwijs. Voor gedetailleerde protocollen en procedures met betrekking tot medisch handelen, verwijzen wij u naar het officiële protocol van Amos Onderwijs.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij Onze Amsterdamse School

Ontdek Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod

Onze Amsterdamse School biedt speciale aandacht aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. We hebben een speciale groep voor nieuwkomers, waar kinderen uit het buitenland een intensief taalprogramma van een jaar volgen. Dit programma is ontworpen om hen snel vertrouwd te maken met de Nederlandse taal en cultuur, zodat ze succesvol kunnen integreren in onze reguliere klassen. Het stelt hen in staat om de Nederlandse taal vloeiend te leren spreken en schrijven. Wij onderzoeken voortdurend nieuwe mogelijkheden om ons onderwijs nog inclusiever te maken. Ons doel is om een omgeving te creëren waarin elk kind, ongeacht achtergrond, zich optimaal kan ontwikkelen en ondersteund voelt in zijn of haar leerproces.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | Onze Amsterdamse School in Amsterdam | [2025] Schoolregister