Montessorischool Op de Kade
Borneokade 103
1019 KZ Amsterdam

Schoolweging

Schoolweging
25.9
Spreiding
7.3

De schoolweging van Op de Kade is 25,90 , met een spreiding van 7,30 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsOp de KadeGemeente AmsterdamNederland
DOE301.75297.47308.36

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
269

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Op Montessorischool Op de Kade volgen we de kinderen nauwlettend. Wij gebruiken hiervoor de observaties van de leerkrachten, methodetoetsen en de methode-onafhankelijke toetsen van Cito Leerling in Beeld. De kleuters maken geen toetsen. Zij worden gevolgd via Cito Kleuter in Beeld. Daarvoor vullen leerkrachten de leerlijnen in. Een aantal keer per jaar bespreken wij met elkaar de uitslagen van deze ingevulde leerlijnen en toetsen, analyseren, stellen nieuwe doelen op, maken plannen van aanpak en voeren weer uit - we werken daarin planmatig. Daarbij zorgen we dat we op de hoogte blijven van de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen, en waar nodig passen we onze onderwijspraktijk daarop aan.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Een veilig klimaat is een voorwaarde om goed te kunnen werken en leren. Daar werken we elke dag aan. Dat begint al bij het ingaan van de school, als we de kinderen en hun ouders verwelkomen bij de ingang, en nog eens, bij het klaslokaal, bij de begroeting tussen leerkracht en leerling. Zo zien we direct hoe het met een kind gaat, en kunnen daarop inspelen. Niet alleen de leerkracht van het kind is betrokken bij een leerling, maar alle collega's van de school. We voelen ons gezamenlijk verantwoordelijk voor de sociale ontwikkeling van onze leerlingen. LEES MINDER

Zelfvertrouwen

Autonomie

Zelfstandigheid

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Ieder schooljaar starten wij met de zgn. Gouden Weken. In deze periode doen wij met de groep allerlei activiteiten waarin elkaar beter leren kennen centraal staat. In de maand oktober vullen wij de vragenlijsten in vanuit het leerlingvolgsysteem Zien in. De uitkomst is onderdeel van de groepsbespreking en wordt in november tijdens het ontwikkelgesprek met ouders en kind besproken.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Een eigen leerlijn in ontwikkeling met Orion